Bouwjaar : 2005
Brandstof : Benzine
Na 6+ jaar in een Megane Classic gereden te hebben de overstap gemaakt naar een sedan uit 2005. Wat een vooruitgang en wat een mooie standaard uitrusting! Alleen was bij de Classic alles redelijk vanzelfsprekend bij de nieuwe auto heb ik toch het boekje moeten openslaan. Nu mijn vragen:
Keyless entry
Volgens de opties op Autoweek heb ik Keyless entry maar ik krijg het niet werkend. Dus de auto/kaart geeft geen reactie als ik in de buurt kom. De 3 knoppen op de kaart werken overigens perfect. Probleem doet zich voor bij beide kaarten. Nu heb ik mezelf al ingelezen en kan het de volgende oorzaken hebben volgens mij:
1. 3 knops kaart is defect, althans de interne batterij die moet zorgen voor het keyless signaal==> laten solderen is een optie
2. keycard is leeg en moet opgeladen worden (heeft er nu 3-4u ingezeten maar reageert nog nergens op), geen idee hoelang ik die er dan in moet laten zitten. Woensdag heb ik weer een langer ritje dan laat ik hem er maar braaf inzitten.
3. Alle sensoren op mijn deur zijn stuk en daardoor werkt het niet.
4. Misschien heb ik toch geen keyless entry

Starten
Hoe zet ik mijn auto alleen op contact zonder de auto te starten? Nu start ik hem altijd meteeen door op de start stop knop te duwen.
Suggesties zijn van harte welkom!