Kilometerteller
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Kilometerteller
Scenic 2.0 1996 (een van de eersten)
Alleen de kilometerteller valt spontaan tijdens het rijden uit en ook springt ook weer aan , zit er ergens een kabeltje los of een slechte verbinding? Kan het in de computer zitten?
Wie heeft ervaring met dezelfde problemen en kan een oplossing aandragen.
Alleen de kilometerteller valt spontaan tijdens het rijden uit en ook springt ook weer aan , zit er ergens een kabeltje los of een slechte verbinding? Kan het in de computer zitten?
Wie heeft ervaring met dezelfde problemen en kan een oplossing aandragen.
8) Always look on the bright side of [i]RENAULT[/i] 8)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 mei 2025 08:48
- Contacteer:
Bedoel je dat de snelheidsmeter opeens naar nul valt en na een tijdje opeens weer gaat werken ?
Dat heb ik namelijk gehad met een R25 V6i uit 1985.
Paar klappen op het dashboard, en hij deed het weer, totdat ook dat niet meer hielp.
Volledige teller vervangen, geen verbetering. Zelf uit verschillende tellers een nieuwe gemaakt (printplaten omzettten etc), ook geen verbetering.
Het enige waar ik nooit naar heb gekeken, en wat de vermoedelijke oorzaak was, was de snelheidsopnemer in de versnellingsbak.
Was erg irritant, knalde opeens je cruisecontrol uit, en je verbruiksmeter klopte ook geen jota meer van.
Dat heb ik namelijk gehad met een R25 V6i uit 1985.
Paar klappen op het dashboard, en hij deed het weer, totdat ook dat niet meer hielp.
Volledige teller vervangen, geen verbetering. Zelf uit verschillende tellers een nieuwe gemaakt (printplaten omzettten etc), ook geen verbetering.
Het enige waar ik nooit naar heb gekeken, en wat de vermoedelijke oorzaak was, was de snelheidsopnemer in de versnellingsbak.
Was erg irritant, knalde opeens je cruisecontrol uit, en je verbruiksmeter klopte ook geen jota meer van.

¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
kilometerteller
Ja valt spontaan uit ! ik heb voor de zekerheid de toerentallen genoteerd bij welke snelheid in welke versnelling je rijdt , voor het geval dat......
Ik hoop niet dat ik weer naar de garage moet voor een onderzoek , heb de laatste tijd wel erg veel kosten gemaakt .
Ik hoop niet dat ik weer naar de garage moet voor een onderzoek , heb de laatste tijd wel erg veel kosten gemaakt .
Hide post links |
Volgens mij als ik dit zo lees heb je ook nog niet naar de kabel zelf gekeken.Het enige waar ik nooit naar heb gekeken, en wat de vermoedelijke oorzaak was, was de snelheidsopnemer in de versnellingsbak.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en bij mij is het de kabel (meter reeds nagekeken, en opnemer vervangen)
Hide post links |
-
kilometerteller
Het probleem is dat hij onwillekeurig uitvalt , soms dagen niet .
Het valt wel op dat als je op een 70 km weg rijdt hij vaker uitvalt dan op een andere snelheid.
Ik heb al naar de kabels gekeken maar niets kunnen ontdekken van slechte contacten of zo.
Een aantal maanden geleden heb ik wel een bezoekje gehad van een steenmarter , die had wel diverse kabels onder zijn h(t)anden genomen maar die heb ik inmiddels vervangen voor nieuwe.
Ik heb het vermoeden dat de opnemer slecht is .
Het valt wel op dat als je op een 70 km weg rijdt hij vaker uitvalt dan op een andere snelheid.
Ik heb al naar de kabels gekeken maar niets kunnen ontdekken van slechte contacten of zo.
Een aantal maanden geleden heb ik wel een bezoekje gehad van een steenmarter , die had wel diverse kabels onder zijn h(t)anden genomen maar die heb ik inmiddels vervangen voor nieuwe.
Ik heb het vermoeden dat de opnemer slecht is .
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut