Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
: Zo verdrietig zou je er van worden. Ik ben de (gelukkige) eigenaar van een Renault Espace GTX Injection. Echter al van het begin, eerst alleen bij een warme motor, wil hij af en toe niet starten en nu doet hij het ook bij een koude motor af en toe niet. Ik heb eerst de startmotor vernieuwd maar het heeft nog steeds het zelfde probleem, volgens mijn buurman zou het heel goed kunnen zijn dat de kleppen niet goed afgesteld staan, waardoor de compressie niet goed is. Helaas staat in het instructieboekje van mijn Espace voor mijn type de klepspeling niet vermeld zodat ik het niet kan proberen.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij de juiste spelingen voor in- en uitlaat klep te vertellen.
B.V.H.D. Ruud Wondergem
Mijn espace 1987 heeft (toen ie 16 was) een tijdlang verschillende keren een startprobleem gehad.
-Hij startte vaak koud erg moeilijk:
Het probleem lag in het induwen van het gaspedaal tijdens de start DOE DIT NIET! (bij de mijne tenminste)
Gas los tijdens starten.
-Later ging (heel af en toe) de warme start niet. Er kwam een benzine lucht, de motor verzoop. Alleen met lang wachten en daarna doorstarten ging ie weer.
Gelukkig kwam garage Bernheze er achter dat het aan de temperatuur sensoren lag. Deze gaf aan het motor management syteem door dat de motir koud is terwijl deze warm was. Doordoor werd extra benzine geinjecteerd.
-Daarna ging ook de koude start vaak erg moeizaam. Weer was het een temperatuursensor.
Ik heb ook een tijdje een moeizame start gehad door een loszittende aardkabel, hierdoor zakt de spanning te veel waardoor de vonk er niet is of niet sterk genoeg is.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut