Klepstelplaatjes
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Klepstelplaatjes
Vandaag een vervelende mededeling gekregen, 2 van de 5 klepstelplaatjes die ik nodig heb voor m'n 2.0 8v zijn niet te krijgen omdat ze of te dun zijn, of te dik zijn. (Renault heeft ze iig niet)
Weet iemand een adres waar ik klepstelplaatjes voor een F3R motor kan krijgen, in de dikte 3.80 en 2.35? De overige : 3.20, 3.25 en 3.60 moet ik nog wel bij een Renault/Volvodealer kunnen krijgen hoop ik...
Weet iemand een adres waar ik klepstelplaatjes voor een F3R motor kan krijgen, in de dikte 3.80 en 2.35? De overige : 3.20, 3.25 en 3.60 moet ik nog wel bij een Renault/Volvodealer kunnen krijgen hoop ik...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
2.35 is niet te krijgen, zijn te dun. Je kan het proberen uiteraard, om wat zaken te bellen. 3.80 is zeker te krijgen, die heb ik laatst in mijn 1.8 8v motor nog gebruikt.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Was ik al bang voor... En nu? Plaatje laten afdraaien oid? Of moet ik toch aan een koprevisie denken?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Wat wel is gebeurt, is het afslijpen van de klepsteel. Maar dat werkt natuurlijk maar voor 1x. Moeten je kleppen echt gesteld worden, of kun je er nog mee doorrijden? Dan zit je toch aan een kleine koprevisie anders. Ruilkop kan natuurlijk ook.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Zolang je kleppen niet al te erg tikken, kun je nog doorrijden.
Maar het zit er in ieder geval zeker aan te komen. Het enige wat er bij je koprevisie nodig zou zijn, zijn nieuwe kleppen, zittingen controleren/modificeren, en kleprubbertjes. Geen hele grote ingreep, al helemaal niet als je de kop zelf demonteert. Er is met je kop niks mis waarschijnlijk, pakking lekt niet, geen klachten, dus die hoeft niet gechecked te worden. Alleen die onderdelen vervangen, en terug monteren op de auto.
Stelt bij die auto's ook niet zoveel voor,weet niet of je zelf handig bent hiermee?
Maar het zit er in ieder geval zeker aan te komen. Het enige wat er bij je koprevisie nodig zou zijn, zijn nieuwe kleppen, zittingen controleren/modificeren, en kleprubbertjes. Geen hele grote ingreep, al helemaal niet als je de kop zelf demonteert. Er is met je kop niks mis waarschijnlijk, pakking lekt niet, geen klachten, dus die hoeft niet gechecked te worden. Alleen die onderdelen vervangen, en terug monteren op de auto.
Stelt bij die auto's ook niet zoveel voor,weet niet of je zelf handig bent hiermee?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ag, let's put it this way, er ligt op het buro naast me een kop klaar om de kleppen opnieuw in te slijpen, te voorzien van nieuwe klepseals en te laten vlakken, en daarna terug te monteren in een Peugeot 405.
Ben niet bang voor smerige handen.
Ben niet bang voor smerige handen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut