[Grand Scenic 2/2006 2.0aut lpg] Klinkt tijdens het rijden als een bestelbus

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
Bouke-gs
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2019 15:58
Actief als: particulier

[Grand Scenic 2/2006 2.0aut lpg] Klinkt tijdens het rijden als een bestelbus

Bericht door Bouke-gs »

Hallo,

Ik heb sinds een aantal maanden een Grand Scenic 2 en deze bevalt me erg goed, maar! Hij is wel heel erg lawaaiig! Het klinkt tijdens het rijden alsof je met een oude diesel op pad bent. Ik heb met mijn telefoon een DB meting gedaan en kwam op ruim 80db uit! nou is een telefoon verre van accuraat, maar toch.

Ik heb al gelezen dat de nokkenasversteller problemen kan geven, maar dit klinkt als wat anders. Ik ben al bij een renaul garage geweest en die monteur dacht aan dat er ergens iets resoneert. Ik ben een beetje gaan zoeken en het luchtfilter vastgezet(Filter zat los, 2 schroefjes) en de sierplaat op de motorkap heb ik weggehaald. Dit maakt het iets beter, maar niet veel.

Afgelopen week is de auto even vluchtig bekeken bij Bosch Car service in Groningen en die geven ook aan dat er ergens iets resoneert. Ze hebben de motorophanging bekeken, maar dat is in orde. Volgende week gaat hij er weer heen voor een grondigere inspectie(en APK) dus hopelijk vinden ze dan iets.

het zou echter mooi zijn als hier iemand is die een idee heeft van wat het kan zijn of zelf zoiets heeft gehad. De auto rijd verder prima, geen foutmeldingen, start prima en ook geen vermogensverlies. Nu achteraf baal ik dat ik tijdens de proefrit niet de snelweg opgegaan ben en het lawaai afdeed als ok(ik kwam van een focus mk1 diesel die op was, als referentie).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: [Grand Scenic 2/2006 2.0aut lpg] Klinkt tijdens het rijden als een bestelbus

Bericht door mechanic »

Een scenic 2 benzine icm automaat heeft een 4traps transmssie,dus een toerendraaier op de snelweg.
Dat helpt zoiezo niet mee.

De motorsteun aan de distributiekant zakt vaak door,dat is een verdachte. Je geeft echter al aan dat deze oké bevonden is.

Kan dus vanalles zijn wat resoneert,goed zoeken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht