knipperlicht 3x laten knipperen, iemand ervaring?
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
knipperlicht 3x laten knipperen, iemand ervaring?
Bij sommige moderne auto's is het tegenwoordig zo dat, als je 1x de richtingaanwijzer gebruikt, de knipperlichten 3x knipperen.
Nu zou ik dat eigenlijk ook wel op mijn Espace uit 2001 willen hebben......
Nu weet ik dat hier bepaalde setjes voor bestaan, maar heeft iemand hier ervaring mee??
Nu zou ik dat eigenlijk ook wel op mijn Espace uit 2001 willen hebben......
Nu weet ik dat hier bepaalde setjes voor bestaan, maar heeft iemand hier ervaring mee??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Niemand die hier ook maar enige ervaring mee heeft c.q. mogelijk in een eerdere auto al eens een heeft "ingebouwd"?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Contacteer:
In de auto's waarin dat zit, ervaar ik het als bijzonder irritant.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
Ik vind het een erg handig systeem, en een goede ontwikkeling binnen de autowereld.
Handig op de snelweg, waar veel mensen met 1 keer knipperen, of zelf zonder knipperen door het verkeer slalommen.
Ook handig voor jezelf, omdat je je richtingaanwijzer maar 1 keer hoeft aan te tikken, en de rest gaat vanzelf.
Ben eventueel ook wel geïnteresseerd, indien dit systeem makkelijk in te bouwen is.
Handig op de snelweg, waar veel mensen met 1 keer knipperen, of zelf zonder knipperen door het verkeer slalommen.
Ook handig voor jezelf, omdat je je richtingaanwijzer maar 1 keer hoeft aan te tikken, en de rest gaat vanzelf.
Ben eventueel ook wel geïnteresseerd, indien dit systeem makkelijk in te bouwen is.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Knappe als je van rijbaan kan wisselen in de tijd van 3x knipperen.
Als ik dat probeer leg ik zelfs mijn 19 op zijn kant...
Het was geloof ik de bedoeling dat je tijdens het wisselen van rijbaan richting aangeeft en wel gedurende de hele handeling.
Het is toch al een bijzondere manoeuvre, daar mag je best wat meer aandacht bij houden.
Het vasthouden van je richtingaanwijzer is daar een goed hulpmiddel bij.
Ik vind die 3x knipperen dus volslagen onzinnig, hadden ze beter 5 of 6 knippers van kunnen maken, dat heeft meer zin.
Maar dat is mijn mening.
Antonio.
Als ik dat probeer leg ik zelfs mijn 19 op zijn kant...
Het was geloof ik de bedoeling dat je tijdens het wisselen van rijbaan richting aangeeft en wel gedurende de hele handeling.
Het is toch al een bijzondere manoeuvre, daar mag je best wat meer aandacht bij houden.
Het vasthouden van je richtingaanwijzer is daar een goed hulpmiddel bij.
Ik vind die 3x knipperen dus volslagen onzinnig, hadden ze beter 5 of 6 knippers van kunnen maken, dat heeft meer zin.
Maar dat is mijn mening.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 01 jun 2020 11:25
Ik denk ook niet dat het zal helpen voor diegenen die het knopje toch al niet konden vinden...
Eerst kijken dan richting aangeven dan van richting/rijbaan veranderen dan richtingaanwijzer pas uit...
zoals hierboven al staat vind ik dat je bij dit soort dingen niet teveel automatisch moet doen, een beetje je aandacht erbij houden kan een hoop ellende schelen.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet van comfort en gemak houd
Eerst kijken dan richting aangeven dan van richting/rijbaan veranderen dan richtingaanwijzer pas uit...
zoals hierboven al staat vind ik dat je bij dit soort dingen niet teveel automatisch moet doen, een beetje je aandacht erbij houden kan een hoop ellende schelen.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet van comfort en gemak houd

Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Ik had het in mijn vorige auto en mis het best in de Scenic. Het is erg handig, even kijken, tikje tegen de pook, en terwijl de automaat drie keer knippert van strook wisselen. Zeker op de snelweg erg handig.
Er zijn sets die dit kunnen maar volgens mij is het erg lastig in te bouwen in de Scenic....
Er zijn sets die dit kunnen maar volgens mij is het erg lastig in te bouwen in de Scenic....
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 01 jun 2020 11:25
het lijkt mij dat je dan in ieder geval een andere pook nodig zal hebben, of werkt dit met de standaard pook.
Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Werkt met de gewone pook. Het enige dat je moet doen is het knipperrelais drie keer laten knipperen als je de pook kort aantikt.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
Uiteraard is de hendel vasthouden ook een optie.
Ik ervaar het echter als handig, en ja, ik kan met 3x knipperen van rijbaan veranderen op de snelweg
(duurt 3 seconden dan)
Waar deze techniek voor zorgt is dat er niet minder dan 3x geknipperd kan worden, en ik denk dat dat de veiligheid toch wel enigszins vergroot op de weg. (aangezien je ook mensen hebt die maar 1x half knipperen).
Je kunt de hendel ook gewoon nog steeds vasthouden.
5 of 6x knipperen zou iets beter zijn inderdaad, maar het idee achter de techniek is niet slecht.
Ik ben wel aangenaam verrast door de kennis die mensen opdoen bij de rij-opleiding, en dat ze deze kennis ook nu nog steeds nauwkeurig toepassen
Wil je het niet, niet inbouwen.
Wil je het wel, wel inbouwen.
Succes met je zoektocht naar zo'n setje in ieder geval.
Hou ons op de hoogte!
Ik ervaar het echter als handig, en ja, ik kan met 3x knipperen van rijbaan veranderen op de snelweg

Waar deze techniek voor zorgt is dat er niet minder dan 3x geknipperd kan worden, en ik denk dat dat de veiligheid toch wel enigszins vergroot op de weg. (aangezien je ook mensen hebt die maar 1x half knipperen).
Je kunt de hendel ook gewoon nog steeds vasthouden.
5 of 6x knipperen zou iets beter zijn inderdaad, maar het idee achter de techniek is niet slecht.
Ik ben wel aangenaam verrast door de kennis die mensen opdoen bij de rij-opleiding, en dat ze deze kennis ook nu nog steeds nauwkeurig toepassen

Wil je het niet, niet inbouwen.
Wil je het wel, wel inbouwen.
Succes met je zoektocht naar zo'n setje in ieder geval.
Hou ons op de hoogte!
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 11 aug 2015 16:22
- Contacteer:
De auto die ik zakelijk rij (Skoda Octavia) heeft dit ook en het is echt ideaal! Je kan met gemak binnen de drie keer knipperen van rijbaan veranderen en zoals hierboven al aangehaald, met een minimum van drie keer knipperen verkleind de kans dat achterop-komers een knipper gemist hebben en niet weten met welke manoeuvre je bezig bent.
Ik zou dit inderdaad ook graag in mijn Avantime zien. Ik mis het echt omdat ik het gewend ben. Volgens mij wordt de aansturing van de comfort schakeling gedaan in het relais zelf. Vervanging van het standaard relais voor een "comfort" relais zou dan voldoende zijn. Waarschijnlijk zal zo'n relais gesoldeerd moeten worden omdat je niet het standaard Renault relaisvoetje kan gebruiken.
Ik zou dit inderdaad ook graag in mijn Avantime zien. Ik mis het echt omdat ik het gewend ben. Volgens mij wordt de aansturing van de comfort schakeling gedaan in het relais zelf. Vervanging van het standaard relais voor een "comfort" relais zou dan voldoende zijn. Waarschijnlijk zal zo'n relais gesoldeerd moeten worden omdat je niet het standaard Renault relaisvoetje kan gebruiken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-