knipperlicht en remlicht
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
knipperlicht en remlicht
Mijn knipperlichten en remlicht werken opeens niet meer. De zekering heb ik nagekeken maar die is goed. Is het misschien zo dat het aangestuurd word door één relais?? zo ja welke dan, want op de kluwer cd word niet aangegeven(of ik snap het niet). Ik hoop dat ik snel wat hoor. Groetjes Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
-
Sorry, er vergeten bij te plaatsen. 1994 zonder airco of airbags en ABS
Hide post links |
-
- lid
Zekeringen zijn heel , dat heb je gecontroleerd .
Is de storing zomaar in ene naar voren gekomen of na het aankoppellen van een aanhanger ? heeft de auto overigens een trekhaak ?
Verlichting / remlicht staat los van de knipperlichten .
Voeding remlichten voor schakelaar is dezelfde als voeding instrumentenpaneel , werkt deze wel naar behoren ?
Is de storing zomaar in ene naar voren gekomen of na het aankoppellen van een aanhanger ? heeft de auto overigens een trekhaak ?
Verlichting / remlicht staat los van de knipperlichten .
Voeding remlichten voor schakelaar is dezelfde als voeding instrumentenpaneel , werkt deze wel naar behoren ?
Hide post links |
-
- lid
let niet op m,n onderschrift , dit was ik al langer vanplan , heeft niets met u te maken
Hide post links |
-
Zekering is heel. Bij mijn boekje staat aangegeven dat de remlichtzekering het zelfde is als de knipperinstallatie. Er staat stroom op de zekering zelf daarom vroeg ik mij af of dit een soort relais was. Ik heb wel een trekhaak maar daar is onlangs niets mee gebeurt, ook mijn instrumenten paneel werkt correct
Hide post links |
-
- lid
de signalen , komen die bij de units aan ?
links onder het plastic van de voorportierstijl zit de grote stekker , ook daar kun je meten .
welke draadkleuren kan ik je helaas op dit moment niet zeggen .. die weet ik niet uit m,n hoofd.
Werkt de alarmverlichting wel ?
hoor je wel het tikken van het relais ?
relais is geplaatst op de BFRH (boite de fuse et relais habitat) , zit bovenop de plaat gemonteerd dus je zal de torx 20 moeten loshalen om daarbij te komen .
Daar zitten meer relais . welke waarvoor en op welke plaats , kan ik je op dit moment ook niet zeggen
links onder het plastic van de voorportierstijl zit de grote stekker , ook daar kun je meten .
welke draadkleuren kan ik je helaas op dit moment niet zeggen .. die weet ik niet uit m,n hoofd.
Werkt de alarmverlichting wel ?
hoor je wel het tikken van het relais ?
relais is geplaatst op de BFRH (boite de fuse et relais habitat) , zit bovenop de plaat gemonteerd dus je zal de torx 20 moeten loshalen om daarbij te komen .
Daar zitten meer relais . welke waarvoor en op welke plaats , kan ik je op dit moment ook niet zeggen
Hide post links |
-
hallo daar, dank voor je reactie. Alarmlichten die werken prima, maar deze hebben volgens mijn een andere relais. Deze zit achter op het zekeringenhuis, ik neem aan dat dit de bfrh is die jij bedoelt. De relais van de richtingaanwijzer tikt niet als ik de richtingaanwijzer aan doe. Ik begrijp ook niet dat mijn remlicht het niet doet, misschien toevallig twee dingen tegelijk??
Hide post links |
-
- lid
als alle lampjes heel zijn is het wel erg toevallig dat beiden aparte gebreken zijn ,
maar .. verbind het remlichtcontact de plus door ? oftewel werkt het remlichtcontact ? deze zit op het pedalenstelsel gemonteerd.
het relais voor het alarmlicht en r.a.w. zijn dezelfde .
werkt de verlichting eigenlijk wel correct ? ik denk aan gezamelijke plus richtingaanwijzer schakelaar ..
maar allereerst , werkt het remlichtcontact juist ?
Ik begrijp dat je in Grootebroek woont , eventueel kun je vragen bij dealer Obdam om een elec . schema. (enkhuizen)
maar .. verbind het remlichtcontact de plus door ? oftewel werkt het remlichtcontact ? deze zit op het pedalenstelsel gemonteerd.
het relais voor het alarmlicht en r.a.w. zijn dezelfde .
werkt de verlichting eigenlijk wel correct ? ik denk aan gezamelijke plus richtingaanwijzer schakelaar ..
maar allereerst , werkt het remlichtcontact juist ?
Ik begrijp dat je in Grootebroek woont , eventueel kun je vragen bij dealer Obdam om een elec . schema. (enkhuizen)
Hide post links |
-
Goed idee van je, om het remlicht eerst even uit te proberen, ga ik zeker doen. Als ik niet verder kom ga ik wel naar Obdam toe. In iedergeval hartelijk dank voor alle informatie en tips. groetjes Frank
ps. Ik zal de uitslag in iedergeval wel plaatsen, misschien heeft een ander er nog wat aan
ps. Ik zal de uitslag in iedergeval wel plaatsen, misschien heeft een ander er nog wat aan
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 17:41
panky alvast bedankt dat je de uitslag van je probemen in ieder geval gaat plaatsen.
en inderdaad een ander kan hier ook wat aan hebben.
groeten: waylon
en inderdaad een ander kan hier ook wat aan hebben.
groeten: waylon
laguna grand tour 2.0 16V techline phase1 2005
Hide post links |
-
Helaas heb ik de oplossing niet kunnen traceren. Ik start de volgende dag mijn auto en alles doet het weer. Wel heb ik alle relais er uit gehad en er weer ingezet. Wat ik nu zeker weet is dat r.a.w. relais dezelfde is als de alarmlichten. In iedergeval bedankt allemaal. Groetjes frank
Hide post links |
-
Helaas trad de storing nu weer opnieuw op. Trekhaak contacten nagekeken en alles wat ik maar bedenken kon. Het hele zekeringhuis los gehaald en door gemeten. Hieruit kwam naar voren dat het stroom na de zekering 18 weg viel. deze voed o.a. de remlicht en de r.a.w.. Dit was de gele draad vanaf de alarmlichten nr.5 naar zekeringhuis die dan geen voeding meer had. Ik heb nu een aparte voeding met zekering er voor gemaakt en alles doet het weer. De storing zat dus echt ergens onderin het zekeringhuis.toch wel lekker een auto met knipperlichten en remlicht. Iedereen nog bedankt voor de tips. groetjes frank
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-