Kopen : Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Privilège Luxe

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Jacko
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 25 aug 2010 13:53
Actief als: particulier

Kopen : Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Privilège Luxe

Bericht door Jacko »

Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een leuke tweehands auto waar voldoende ruimte aanwezig is om een kinderwagen in te vervoeren ..
De auto zal worden gebruikt als tweede auto. (andere auto is een Ford Focus Wagon, lease)

Na lang zoeken en kijken is mijn oog gevallen op een Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Privilège Luxe (Januari 2004). Ruimte genoeg om een kinderwagen te vervoeren (wel meer als 1..) dacht ik zo. En voorzien alle luxe ,enige eis was Airco en cruise control. En nu krijg ik er climate control / Parkeer sensoren en navigate er bij :D

Ik wil binnenkort een proefrit gaan maken met deze auto, en mijn vraag is op welke dingen moet ik zeker leten (maw wat is een zwak punt van dit model).

Zelf heb ik een Scenic (2.0 16v (gas), bouwjaar begin 2003) gehad waar ik veel problemen mee heb gehad (was een leaseauto), dus ik ben een beetje huiverig om nu prive weer een renault te nemen.

Alle tips zijn welkom..

Mvgr,

Jacko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Re: Kopen : Renault Mégane Grand Tour 2.0 16V Privilège Luxe

Bericht door Renier »

Ik heb een Megane II gehad en kan je zeggen: die is echt niet handig met kids, ook niet de Grand Tour.
De beenruimte achterin is gewoon erg krap, dus als je een kinderstoeltje achterin hebt, dan moet de passagiersstoel een flink stuk naar voren. Was de voornaamste reden om hem in te ruilen :(

Maak maar eens een proefrit met 1 of meer stoeltjes achterin (met kind erin) en ga dan als man zelf op de passagierstoel zitten.
Ik ben zelf niet erg lang (1.88 m) maar dan zat ik al met m'n knieën tegen het dashboard als m'n vrouw reed. Met lange ritten niet prettig.

Rij nu een Laguna II en die heeft vele malen meer ruimte achterin, dat merk je echt.
Qua prijs is een Laguna II uit 2004 vergelijkbaar met de Megane lijkt me.
Voordeel van een Laguna boven een Megane is (behalve de ruimte) de grotere wielbasis, dus het rijcomfort is ook groter.

De 2.0 16V motor is verder prima, heb hem gehad in de Megane en nu weer in de Laguna.
Niet de zuinigste en snelste motor maar wel zeer betrouwbaar.

Met elke auto zijn wel problemen, dus ik zou me niet op 1 exemplaar stuk kijken.
Ik heb met de Megane II redelijk wat problemen gehad, daarnaast is de afwerking van vooral het interieur bedroevend (rammels, kraken, spleten, lekkages).

De Laguna heeft helaas een slechte naam op het punt betrouwbaarheid maar dat is met name te danken aan de eerste 2 jaar (2001-2002), die moet je ontwijken als de pest :?
De laatste jaren (2003-2004) vd ph1 zijn redelijk probleemloos en vanaf de facelift (2005-2007 die ik rij) komt hij beter uit de prech statistieken van de Duitse ADAC dan concurrent Toyota Avensis

Is maar een overweging.... :roll:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Jacko
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door Jacko »

Na lang wikken en wegen, hebben we besloten om niet voor een Megane te gaan, maar voor een Scenic II. Het zelfde bouwjaar zelfde uitvoering alleen een 1.6 16V.
De Scenic biedt niet toch iets meer ruimte en het "laden en lossen" van kinderen gaat toch iets makkelijker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

Met kids een veel betere keus in mijn ogen :Yes:

Alvast veel plezier ermee :D

Wij hebben zitten dubben tussen een Scenic en Laguna.
Uiteindelijk maakt het wat ruimte betreft niet veel uit, net welke vd 2 je het meeste aanspreekt
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lagunaphIII
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 mei 2023 00:51

Bericht door lagunaphIII »

hou ons op de hoogte, hoop dat je met deze meer geluk hebt dan met je vorige scenic...!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Jacko
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door Jacko »

Bedankt voor alle positieve reacties op mijn aankoop.

Ik heb nog wel even getwijfeld over de Scenic, vooral na lezen van de problemen. Alleen de dealer liet me de complete onderhoudshistorie zien waarin ik de de bekende problemen van de Scenic in herkende (ramen / bobine). Al deze dingen zijn in mijn Scenic opgelost.

Het is een een mooie auto, het zoals gezegd een Privilège Luxe met als extra het glazen schuifdak, verder ook een navigatie (maar daar zijn zover ik heb kunnen lezen geen recente updates voor te krijgen, dus de TomTom moet mee).
Zal als ik de auto heb eens wat foto's maken en op de site zetten om te pronken. :D

Ik vind de Scenic beter rijden (en zitten) als mijn vorige Scenic (bouwjaar juli 2003, Sports way).

Dit topic mag van mij op slot, ik zal verder gaan in de Scenic topic.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut