Hallo,
Mijn koppelingspedaal doet niks meer, hij hangt los als een slap iets. Een aantal mensen gesproken, en die zeggen dat de kabel waarschijnlijk kapot is. Ik heb er geen verstand van. Hoe weet ik wat er precies kapot is? Een paar garages gebeld, die zeggen dat de kosten hoog op kunnen lopen, tot wel 800 euro.
Type is een Renault Megane Cabrio Coupé 2.0-16V Priv Luxe uit 2004.
Morgen laat ik er naar kijken. Hoe weet ik zeker dat ik niet opgelicht wordt?
Alvast bedankt voor alle hulp!
Koppeling werkt niet meer
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 15972
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koppeling werkt niet meer
Door niet te luisteren naar de mensen die je hebt gesproken. Deze auto heeft namelijk geen koppelingskabel meer maar een hydraulisch bediende koppeling.
Wat meestal de oorzaak is,is de koppelingscilinder die lekt achter de transmissie. Laatsgenoemde moet er dus voor af om hier bij te komen,wat arbeidsintensief is. Slim is het dan om gelijk de koppeling mee te vervangen!
De cilinder achter het pedaal wil ook nog wel eens sneuvelen,maarka dat is aan de garage om te bepalen.
Wat meestal de oorzaak is,is de koppelingscilinder die lekt achter de transmissie. Laatsgenoemde moet er dus voor af om hier bij te komen,wat arbeidsintensief is. Slim is het dan om gelijk de koppeling mee te vervangen!
De cilinder achter het pedaal wil ook nog wel eens sneuvelen,maarka dat is aan de garage om te bepalen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
- Actief als: particulier
Re: Koppeling werkt niet meer
Even grofweg rekenen. (aftermarket prijzen)
Hydraulisch druk lager->€ 100,-
Koppelingsset->€ 225,-
DualMass vliegwiel->€ 525,- (indien nodig)
Hoofdkoppelingscilinder-> € 140,-
Plus dan nog het arbeidsloon.
Zoals Mechanic al schrijft, vervang wel alles wat maar enigszins nodig is, het arbeidsloon zal er nauwelijks hoger door worden.
Hydraulisch druk lager->€ 100,-
Koppelingsset->€ 225,-
DualMass vliegwiel->€ 525,- (indien nodig)
Hoofdkoppelingscilinder-> € 140,-
Plus dan nog het arbeidsloon.
Zoals Mechanic al schrijft, vervang wel alles wat maar enigszins nodig is, het arbeidsloon zal er nauwelijks hoger door worden.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 483 Weergaves
-
Laatste bericht door RichTrip
-
- 3 Reacties
- 215 Weergaves
-
Laatste bericht door MJMannes
-
- 1 Reacties
- 318 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 357 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 7 Reacties
- 937 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 518 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 9 Reacties
- 542 Weergaves
-
Laatste bericht door Rienk85