Koppelinsplaten renault trafic 89'
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Koppelinsplaten renault trafic 89'
Hey,
De koppelingsplaten van mijn renault trafic uit 89' met 2,5l diesel motor zijn aan vervanging toe. is zoiets zelf te doen voor een hobbyist met een smeerput? Ik neem aan de dat de wisselbak er onderuit moet. Dus aandrijfassen demonteren, dus complete voorophanging demonteren?
En als ik de bak los weet te krijgen, is dat ding te beuren of heb ik hem vast onderin de smeerput liggen? Heb ik hier speciale gereedscappen voor nodig?
Alvast bedankt!
Groeten Freek
De koppelingsplaten van mijn renault trafic uit 89' met 2,5l diesel motor zijn aan vervanging toe. is zoiets zelf te doen voor een hobbyist met een smeerput? Ik neem aan de dat de wisselbak er onderuit moet. Dus aandrijfassen demonteren, dus complete voorophanging demonteren?
En als ik de bak los weet te krijgen, is dat ding te beuren of heb ik hem vast onderin de smeerput liggen? Heb ik hier speciale gereedscappen voor nodig?
Alvast bedankt!
Groeten Freek
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Het is een beste klomp staal wat je dan in je handen moet zien te houden.
Het beste is om er een hulpje bij te hebben om het geheel te tillen.
Verder is het redelijk basic sleutelwerk.
Komt geen electronica of afstelwerk bij aan te pas.
Antonio.
Het beste is om er een hulpje bij te hebben om het geheel te tillen.
Verder is het redelijk basic sleutelwerk.
Komt geen electronica of afstelwerk bij aan te pas.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
dus hij is wel met 2 man te tillen?
Verder zag ik dat er een balk onder de wisselbak doorloopt, en aan die balk zitten de onderste draagarmen. dus erg veel werk om die weg te halen. Is het ook mogelijk om de wisselbak op die balk te laten zakken, en ver genoeg naar achteren te trekken om de platen te kunnen vervangen?
groet Freek
Verder zag ik dat er een balk onder de wisselbak doorloopt, en aan die balk zitten de onderste draagarmen. dus erg veel werk om die weg te halen. Is het ook mogelijk om de wisselbak op die balk te laten zakken, en ver genoeg naar achteren te trekken om de platen te kunnen vervangen?
groet Freek
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Misschien wel maar daar kom je pas achter als je ermee bezig bent.
Ik weet dat wij een keer een hele versnellingsbak hebben vervangen bij een Trafic 1 en daarbij moest een groot deel van de voortrein verwijderd worden.
Antonio.
Ik weet dat wij een keer een hele versnellingsbak hebben vervangen bij een Trafic 1 en daarbij moest een groot deel van de voortrein verwijderd worden.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
Hey, bedankt voor het mee denken.
Helaas heeft de versnellingsbak zelf het onlangs opgegeven. Ik reed op de snelweg, enhij begon iets te joelen (een tandwiel joel), en dit werd steeds erger, bij de eerste parkeerplaats ben ik gestopt, en blijkt dat de rechter aandrijfas een halve cm speling in de bak heeft.
Hierna is alle koelvloeistof (Ja koelvloeistof!) en bakolie via de aandrijfas kering er uitgelopen. Dus ik verwacht dat de wisselbak niet meer te redden is.
En ik denk dat een andere wisselbak vinden erg moeilijk gaat worden voor de 2,5 liter motor die ik er in heb liggen.
Iemand enig idee waar dit te zoeken? (naast marktplaats ea)
Alvast bedankt!
Helaas heeft de versnellingsbak zelf het onlangs opgegeven. Ik reed op de snelweg, enhij begon iets te joelen (een tandwiel joel), en dit werd steeds erger, bij de eerste parkeerplaats ben ik gestopt, en blijkt dat de rechter aandrijfas een halve cm speling in de bak heeft.
Hierna is alle koelvloeistof (Ja koelvloeistof!) en bakolie via de aandrijfas kering er uitgelopen. Dus ik verwacht dat de wisselbak niet meer te redden is.
En ik denk dat een andere wisselbak vinden erg moeilijk gaat worden voor de 2,5 liter motor die ik er in heb liggen.
Iemand enig idee waar dit te zoeken? (naast marktplaats ea)
Alvast bedankt!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in