Kromtrekken van de remschijven aan de voorkant.

Plaats reactie

Topic author
boer2009
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2017 21:09
Actief als: particulier

Kromtrekken van de remschijven aan de voorkant.

Bericht door boer2009 »

Goeiedag.
Ik heb even een vraag sinds december 2016 ben ik in het bezit van een Renault Trafic 120 pk.
In Februari dit jaar heb ik er geschikte aluminium velgen en banden eronder laten zetten van het merk Dezent type TE DARK.
17 INCH steek 5 x 114,3 ET38.
Nu heb ik het volgende probleem dat me schijven voor kromtrekken er staat nu zo een 28.000 km op de teller.
Heb nu de derde set schijven erop zitten die nu ook krom zijn en bij deze set heb ik de standaardt velgen er weer op laten zetten.
De dealer zegt dat de schijven kromtrekken door de aluminium velgen omdat de standaardt velg een ET waarde heeft van 50 en de aluminium velg een ET waarde van 38. Hun blijven volhouden dat het daardoor komt vindt het wel raar omdat de laatste set schijven ook kromtrekt met de standaardt velg.
Ben de laatste tijdt bij diverse garages geweest en deze vraag gestelt en ik kreeg bij alle te horen dat de schijven niet kunnen kromtrekken door een andere velg.Dus bij deze zou ik willen vragen of er meer personen zijn met dit probleem of dat er iemand is met een oplossing. Ze hebben mij ook verteldt dat ze er alles aan hebben en gecontroleerdt hebben werking van de remklauwen asmeting enz. Dus hopelijk is er hier iemand met een oplossing van dit probleem.
Alvast bedankt en zie graag reacties tegemoet.

MvG Ronald..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kromtrekken van de remschijven aan de voorkant.

Bericht door mechanic »

Laat de wielnaaf eens nameten met een micrometer. Is dat deel ook niet niet meer volledig vlak is het logisch dat je schijven kromtrekken.
De afwijking in et-waarde van 12 is best groot fors,velgen zijn iig niet volledig 'goed' voor deze auto. Lagers worden nu anders belast dan de bedoeling.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
boer2009
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2017 21:09
Actief als: particulier

Re: Kromtrekken van de remschijven aan de voorkant.

Bericht door boer2009 »

Ze hebben bij het erop zetten van de derde set schijven en blokken van alles nagelopen en nagemeten en alles blijkt goed te wezen.
Heb bij de derde set ook de standaardt velgen weer terug laten monteren. En blijf het probleem ook houden en voor mij gevoel is het ook alleen aan de rechterkant. Heb vorige week ook een flink stuk met de auto gereden en remmen. Bij terugkomst thuis heb ik met een digitale warmtemeter gekeken en de linkerkant zit rond de 20 graden en de rechterkant is zo een 30 graden warmer. Dus ik denk dat de remklauw rechts net goed werkt of het moet iets anders wezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kromtrekken van de remschijven aan de voorkant.

Bericht door mechanic »

Oke dan is dat dus uitgesloten.
Neem aan dat de remklauwen toen ook zijn gecontroleerd,dealer zal wat beter zn best moeten doen om het te vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jegrie
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2017 22:22
Actief als: particulier

Re: Kromtrekken van de remschijven aan de voorkant.

Bericht door Jegrie »

Hey hallo,

Ik bezit ook een trafic van mei 2016.
De 120 PK twin turbo.
Heerlijke auto, dat zeker.
De laatste tijd piepen de remmen bij normaal afremmen wat erg irritant is.
Ook zit er een trilling in de remmen bij flink afremmen. Ga binnenkort ff langs de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
boer2009
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2017 21:09
Actief als: particulier

Re: Kromtrekken van de remschijven aan de voorkant.

Bericht door boer2009 »

Goeiedag.
Denk dat bij jou de schijven iets krom zijn.
De mijne gaat dinsdag voor de vierde set schijven in net 30.000 km. En bij de linkerschokbreker aan de bovenkant zit er speling in de bovenschaal. Vind de auto prima rijden maar wordt doodziek van de reparaties. Gaat veel tijdt en energie in zitten dus hopelijk zijn deze week alle problemen weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht