Kunstof delen poetsen

De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Plaats reactie

Topic author
Ruud Rustenburg
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2019 09:30
Actief als: particulier

Kunstof delen poetsen

Bericht door Ruud Rustenburg »

Goedendag,

Ik heb mijn espace gewassen, gepoetst met commandant en in de was gezet!! Echter zit er wat was op de kunstof delen en deze ogen ook wat bleek.. heeft er iemand tips om deze delen weer mooi te krijgen? Zat te denken aan poetsen met wd40 of motorolie of met cockpitspray maar dit lijken me maar tijdelijke oplossingen!

Alvast bedankt

Mvgr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jordi14
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 dec 2018 22:57
Actief als: particulier

Re: Kunstof delen poetsen

Bericht door jordi14 »

Ik gebruik hiervoor Auto Finesse Revive Trim Dressing


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Kunstof delen poetsen

Bericht door maestro12 »

Huis- tuin en keukenmiddeltjes, ze werken beiden prima heb ik vastgesteld
Gekookte lijnzaadolie op bumper?

Gekookte lijnzaadolie wordt regelmatig gebruikt om verkleurd kunststof weer zijn originele kleur terug te geven. De resultaten van dit huismiddeltje zijn (zeer) goed en duurzaam te noemen. Let op: Wees voorzichtig met het aanbrengen van lijnzaadolie. Als het op je lak komt is het een bereklus om het er weer af te krijgen.

Daarom is afplakken met schilderstape een absolute must. N.B. Lijnzaadolie is een brandbaar goedje. Zorg er daarom voor dat je de fles niet op een warme plek bewaart (en al helemaal niet in de zon!). Voor gebruikte doeken geldt: deze willen nog wel eens gaan broeien en spontaan in brand vliegen. Leg ze dus nooit in de auto of in huis en ook niet op een hoop in de schuur. Dompel ze in plaats daarvan na gebruik onder in een emmer water en laat ze daar een nacht in staan. Na deze handeling kun je de doeken gescheiden van elkaar weggooien. Voorzichtigheid is bij het gebruik van lijnzaadolie geboden, want het is en blijft een zelfontbrandende substantie. Dit staat ook vermeld op de verpakking. Wil je hiermee aan de slag, doe dit dan als volgt:

1) Breng de lijnzaadolie aan op een (niet pluizend!) doekje.
2) Wrijf de substantie met beleid om de bumperdelen.
3) Poets met de doek over een wat groter oppervlak om de olie gelijkmatig te verdelen.
4) De droogtijd van lijnzaadolie is ietwat 'extreem': ga voor het gemak maar uit van 24 uur. Onthoud: zolang het plakkerig aanvoelt is het nog niet droog.


Bumper zwart föhnen?


Het is ook een optie om aan de slag te gaan met een verfbrander. Door kunststof te verwarmen krijgt het namelijk zijn originele kleur weer terug. Als je geen zin hebt om kleurherstellende onderhoudsproducten te gebruiken is dit wellicht een passende oplossing. Het is echter niet de meest praktische. Hier volgen enkele tips als je deze manier wilt proberen. Ga met een afgemeten beweging heen en weer over de bumper. Dat wil zeggen, volg de vorm van de bumper en zorg dat je overal dezelfde afstand hanteert.


Eerst een stukje proberen!

Voordat je begint is het slim om eerst een stukje uit te proberen dat niet in het zicht is, bijvoorbeeld aan de onderkant van de bumper. Om eventuele schade aan de lak te voorkomen raden we je aan dat je de bumper demonteert. Dit is veiliger en werkt bovendien ook gemakkelijker. De resultaten zijn over het algemeen goed te noemen, maar het is niet de meest ideale manier om uitslag en witte vegen uit bumpers te verwijderen.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sepp
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2019 18:56
Actief als: particulier

Re: Kunstof delen poetsen

Bericht door Sepp »

Als je "DASTY ontvetter" op de kunstof delen spuit waar poetsresten op zitten, met een spons inwrijft en daarna met veel water weer afspoelt zijn de poetsresten volledig verdwenen. Dit werkt perfect en snel en het tast het kunstof niet aan en verbleekt het kunstof niet. Het is ook nog eens een goedkoop product. Alleen verkrijgbaar bij de Wibra. Een wondermiddel volgens velen met vele toepassingen.
Bijlagen
Dasty.jpg
Renault Clio IV Estate GT-Line 1.2 TCe 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Kunstof delen poetsen

Bericht door Thomas84 »

Gebruik Dasty altijd als velgen reiniger. Werkt super en kost een paar euro.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



moniquevos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2021 21:43
Actief als: particulier

Re: Kunstof delen poetsen

Bericht door moniquevos »

Sepp schreef: 04 okt 2019 17:05 Als je "DASTY ontvetter" op de kunstof delen spuit waar poetsresten op zitten, met een spons inwrijft en daarna met veel water weer afspoelt zijn de poetsresten volledig verdwenen. Dit werkt perfect en snel en het tast het kunstof niet aan en verbleekt het kunstof niet. Het is ook nog eens een goedkoop product. Alleen verkrijgbaar bij de Wibra. Een wondermiddel volgens velen met vele toepassingen.
Mijn vader had mij toen ook aangeraden om Dasty ontvetter te gebruiken. Het is inderdaad een goed middel om te gebruiken. Welke middel gebruiken jullie als alternatief? Het lukt mij niet altijd om Dasty te vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Kunstof delen poetsen

Bericht door Pepone »

Voor verweerde kunststofdelen gebruik ik al jaren Polytrol (met hetzelfde blikje).

https://owatrol.nl/product/owatrol-polytrol/

Gebruikte het voor mijn boten en nu camper.

Werkt geweldig, wel de gebruiksaanwijzing goed volgen.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Easylink delen van gegevens niet meer mogelijk
    door CvP-Zoe » » in EasyLink
    3 Reacties
    779 Weergaves
    Laatste bericht door Verwijderde gebruiker 41109