Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 apr 2011
- Laatste bezoek: 22 apr 2011 13:10
- Actief als: particulier
Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Hoi allen,
Voor mijn werk heb ik een nieuwe auto besteld (lease), de Megane GT-Line hatchback! Prachtige auto, zie plaatje bijgevoegd zoals met Photoshop gemaakt (velgen zijn van een derde partij en niet standaard Renault).
Ik heb gekozen voor de 1.5 DCi FAP met 110pk. Nu ben ik me wat aan het orienteren wb. chiptining. ZIP-tuning is een van de meest bekende in NL en leveren ook 3 jaar garantie op het motorblok. Even los daarvan, want ik wil totaal geen gezeur met mijn motor of de leasemaatschappij; is het aan/af te raden om dit te doen op dit 1.5 DCi motorblok? Standaard 110pk en 240nm wordt 130pk en 290nm na chippen.
Ik lees wisselende berichten op internet op diverse fora maar als men het ergens moet weten is het toch wel op een Renault forum!
Hoor het graag, alvast bedankt.
Grts,
Wim
Voor mijn werk heb ik een nieuwe auto besteld (lease), de Megane GT-Line hatchback! Prachtige auto, zie plaatje bijgevoegd zoals met Photoshop gemaakt (velgen zijn van een derde partij en niet standaard Renault).
Ik heb gekozen voor de 1.5 DCi FAP met 110pk. Nu ben ik me wat aan het orienteren wb. chiptining. ZIP-tuning is een van de meest bekende in NL en leveren ook 3 jaar garantie op het motorblok. Even los daarvan, want ik wil totaal geen gezeur met mijn motor of de leasemaatschappij; is het aan/af te raden om dit te doen op dit 1.5 DCi motorblok? Standaard 110pk en 240nm wordt 130pk en 290nm na chippen.
Ik lees wisselende berichten op internet op diverse fora maar als men het ergens moet weten is het toch wel op een Renault forum!
Hoor het graag, alvast bedankt.
Grts,
Wim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2690
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Ik zou eerst toestemming vragen aan de leasemaatschappij, het is tenslotte hun auto. En de 1.5 dCi is niet de allerbeste motor van Renault 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
De nieuwe generaties 1.5dci hebben vrijwel geen problemen, imo is chippen dan ook mogelijk mits toestemming van de lease. Eventuele software updates kunnen wel worden bemoeilijkt door het tunen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 apr 2011
- Laatste bezoek: 22 apr 2011 13:10
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Top, dank voor je reactie. Ik wil idd toestemming hebben van de leasemaatschappij, wil geen gemeut krijgen achteraf 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 13 dec 2008
- Laatste bezoek: 21 feb 2016 13:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
leasemaatschappij zegt denk ik altijd nee, zal ik ook doen
daarnaast... 110 pk uit 1500cc is voor een diesel al aardig veel, nog meer pk/Nm zal de betrouwbaarheid niet goed doen
daarnaast... 110 pk uit 1500cc is voor een diesel al aardig veel, nog meer pk/Nm zal de betrouwbaarheid niet goed doen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Als het tunig bedrijf de garantie van het motorblok overneemt kan ik me voorstellen dat er ja gezegd wordt.
Maar moet zeggen dat de 1.5dci 110pk ook al aardig pittig rijdt hoor. Daarmee kan je de bandjes ook prima laten roken.
Maar moet zeggen dat de 1.5dci 110pk ook al aardig pittig rijdt hoor. Daarmee kan je de bandjes ook prima laten roken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2690
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Ik ken zat leasemaatschappijen die ja zeggen. Heb jaren terug een Espace 2.2 dT laten chippen, en later ook een Espace 2.2 dCi. Allebei leaseautos, was geen probleem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst 

Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 26 mar 2011
- Laatste bezoek: 07 mar 2012 23:17
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Hou er maar rekening mee dat je lease tarief omhoog (kan) gaan.
Meer nm betekend ook meer kracht op de banden, assen ed. en dus meer slijtage.
Dus eerder banden wissel. Zoals je zelf al aangaf, eerst toestemming vragen (misschien laten opnemen in het leasetarief?)
Meer nm betekend ook meer kracht op de banden, assen ed. en dus meer slijtage.
Dus eerder banden wissel. Zoals je zelf al aangaf, eerst toestemming vragen (misschien laten opnemen in het leasetarief?)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 apr 2011
- Laatste bezoek: 22 apr 2011 13:10
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Allen dank voor de reacties. 110 pk uit een 1.5 vindt ik niet zo spannend eigenlijk, de Giulietta trekt 170pk uit een 1.4? De Civic VTi 160PK uit een 1.6..of zie ik het nou verkeerd? Anyway, de leasemaatschappij heeft bericht het in ieder geval niet toe te staan dus ik denk dat ik het maar niet ga doen, wil absoluut geen geneuzel hebben, naast het feit dat je Renault-garantie compleet vervalt als ze erachter komen. En wat mechanic zegt: als hij al pittig genoeg is ben ik ook tevreden 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 apr 2011
- Laatste bezoek: 31 jul 2011 19:11
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Ik denk dat 110pk nou niet super is maar als het niet mag van de lease dan houd het verhaal snel op natuurlijk.
de MB die ik lease (belgie) word standaard gechipped aangezien ze daar geloven dat die er zuiniger van word.
hij zit nou op +/- 175pk en +/- 500nm koppel.
de MB die ik lease (belgie) word standaard gechipped aangezien ze daar geloven dat die er zuiniger van word.
hij zit nou op +/- 175pk en +/- 500nm koppel.
2011 - Mercedes Benz C200 CDI Estate Avantgarde
2006 - Renault Clio III 1.6 16V Team Spirit
2006 - Renault Clio III 1.6 16V Team Spirit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 apr 2011
- Laatste bezoek: 22 apr 2011 13:10
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
110pk is 110pk, de prestaties zijn er toch niet slecht uit moet ik zeggen.
Wat je stelt over het verbruikt klopt in theorie. Echter, met meer pk en meer koppel zul je toch vaker 'ff lekker hard optrekken' en het gaspedaal wat vaker intrappen lijkt me. Ik denk ik praktijk dat het verbruik zeker omhoog zal gaan.
De gemiddelde rijder laat zijn auto immers niet chippen zodat deze zuiniger wordt, wel?
Wat je stelt over het verbruikt klopt in theorie. Echter, met meer pk en meer koppel zul je toch vaker 'ff lekker hard optrekken' en het gaspedaal wat vaker intrappen lijkt me. Ik denk ik praktijk dat het verbruik zeker omhoog zal gaan.
De gemiddelde rijder laat zijn auto immers niet chippen zodat deze zuiniger wordt, wel?

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 apr 2011
- Laatste bezoek: 31 jul 2011 19:11
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
Iedereen gaat inderdaad voor het vermogen imho 

2011 - Mercedes Benz C200 CDI Estate Avantgarde
2006 - Renault Clio III 1.6 16V Team Spirit
2006 - Renault Clio III 1.6 16V Team Spirit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk
110pk in de megane is gewoon prima mee te leven 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 aug 2011
- Laatste bezoek: 09 jun 2012 15:55
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Zijn er van dit laaste type 1.5 dci motorblok gevallen bekend van kapotte krukaslagers?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Ja, dan gaat het meestal niet om de krukaslagerschalen maar om de axiaal lagers van de krukas.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 26 aug 2011
- Laatste bezoek: 09 jun 2012 15:55
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Mechanic, bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb eind 2010 een megane 1.5 dci 110 pk nieuw gekocht en ik rijd tussen de 25.000 en 30.000 km per jaar en ben zuinig op deze auto en rijd hem altijd netjes warm. Als ik de berichten over dit motorblok lees heb ik soms het idee niet zo'n beste aankoop te hebben gedaan, ondanks dat ik vind dat dit een fijne en soepele motor is.
Wordt er in het onderhoud ook wel voortijdig uit voorzorg lagers vervangen? Als de axiaallagers van de krukas defect gaan, daait de motor dan ook kapot?
Ik ben eigenlijk van plan om in 5 a 6 jaar ongeveer 150.000 km af te leggen in deze auto, ik hoop eigenlijk dat dit met het voorgeschreven onderhoud en een normale rijstijl te halen is. Wat is uw advies Mechanic?
Met vriendelijke groet,
Scaniadriver
Ik heb eind 2010 een megane 1.5 dci 110 pk nieuw gekocht en ik rijd tussen de 25.000 en 30.000 km per jaar en ben zuinig op deze auto en rijd hem altijd netjes warm. Als ik de berichten over dit motorblok lees heb ik soms het idee niet zo'n beste aankoop te hebben gedaan, ondanks dat ik vind dat dit een fijne en soepele motor is.
Wordt er in het onderhoud ook wel voortijdig uit voorzorg lagers vervangen? Als de axiaallagers van de krukas defect gaan, daait de motor dan ook kapot?
Ik ben eigenlijk van plan om in 5 a 6 jaar ongeveer 150.000 km af te leggen in deze auto, ik hoop eigenlijk dat dit met het voorgeschreven onderhoud en een normale rijstijl te halen is. Wat is uw advies Mechanic?
Met vriendelijke groet,
Scaniadriver
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Het gebeurt bij de nieuwe motoren, de 1.5dci heel zelden dat deze defect gaan. Echter zijn er wel gevallen bekend dat er lagers kapot gaan. Dit duidt dan op een fabricage fout. Maar zoals bij de vorige generatie 1.5 dci motoren waarbij bij bosjes de lagerschalen kapot zijn is het absoluut niet meer. Daar zullen ze toch wel van geleerd hebben..
Bij onderhoud worden de axiaal lagers niet vernieuwd, dan praat je over een nieuwe motor.
Heb al diverse nieuwe generatie motoren gezien over de 2 ton zonder troubles. Gewoon op tijd en met de juiste olie onderhoud laten uitvoeren en de auto niet mishandelen dan zit je goed
Bij onderhoud worden de axiaal lagers niet vernieuwd, dan praat je over een nieuwe motor.
Heb al diverse nieuwe generatie motoren gezien over de 2 ton zonder troubles. Gewoon op tijd en met de juiste olie onderhoud laten uitvoeren en de auto niet mishandelen dan zit je goed

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Hoe mishandel je een auto en welke straf staat daar op 

Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Door al met een koude motor meteen in elke versnelling tegen de toerenbegrenzer door te halen? Ervaring leert toch echt dat de 1.5dci daar niet tegen kan. Slecht onderhoud is een 2e manier.
iedereen weet dat je bovenstaand niet moet doen, maarja even benadrukken
iedereen weet dat je bovenstaand niet moet doen, maarja even benadrukken

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Als je dat wil benadrukken, moet je ook even vertellen dat het nieuwe rijden moordend is voor drijstang- en hoofd lagers. In de 5 met 1300 omw/min breekt eenvoudig de smeerfilm van de hoofd lagers als de motorbelasting wat oploopt omdat er een kar getrokken wordt of de weg een helling vertoont. De oliepomp is gewoon niet in staat om een goede druk te leveren en de smeerfilm in stand te houden bij lage toerentallen.
Mede daarom krijgen alle nieuwe motoren variabele oliepompen die bij lage toerentallen al een hoge druk kunnen leveren.
Mede daarom krijgen alle nieuwe motoren variabele oliepompen die bij lage toerentallen al een hoge druk kunnen leveren.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 aug 2011
- Laatste bezoek: 23 sep 2011 19:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Woonplaats
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Zijn daarmee nieuwe motoren beter/genoeg beschermd tegen die lage toerentallen?Hema schreef: Mede daarom krijgen alle nieuwe motoren variabele oliepompen die bij lage toerentallen al een hoge druk kunnen leveren.
Wat is het minimale toerental voor een moderne diesel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
De oliepomp is daardoor in ieder geval in staat om bij die lage toerentallen een hoge druk te leveren zonder dat bij hoge toerentallen de (oliedruk)regelaar overuren maakt. Icm met de moderne 0W30 en 5W30 olieën is er een betere smeerfilm bij hoge (lager)belasting. De olie moet daarvoor wel op temperatuur zijn (is ook beter voor de smering van de turbo) en mag niet teveel indikken door vervuiling en/of veroudering. Dus nog steeds op tijd verversen en warm rijden.
[ Posting via iPad ]
[ Posting via iPad ]

Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 03 jul 2012
- Laatste bezoek: 29 dec 2018 11:55
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Vanaf welk jaar zijn die 1.5 dci motoren dan goed of beter dan eerst?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 30 nov 2011
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
@Hema: ik ben het met je eens. Met een aanhanger of heuveltje/bergop is het nieuwe rijden af te raden, dan moet je gewoon terugschakelen en wat meer toeren draaien. Ook afgelopen zomer weer veel pechgevallen van Nederlanders die met caravan of in de bergen het nieuwe rijden volhouden, maar dat gaat dus echt niet goed. In het platte Nederland met een lege auto okee, maar heuvelop gewoon terugschakelen, voor het behoud van je auto.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 19 jan 2014
- Laatste bezoek: 06 mei 2024 15:28
- Actief als: particulier
- Locatie: Waddinxveen
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Een wat late reactie op 1 van de antwoorden hier.
Iedere motor heeft vandaag de dag een smeersysteem dat voldoende druk in de lagers zet om ook bij vollast een gegarandeerde smering te hebben. Dat heeft tenminste 25 jaar geleden een motorconstructeur me verteld. Waarom zou het nu minder zijn?
@hema : je stelling dat motoren daarom voorzien worden van oliepompen met variabele opbrengst is dus onjuist.
Oliepompen met variabele opbrengst worden gebruikt om de opbrengst bij hogere toerentallen terug te brengen en daardoor minder vermogen te vragen van de aandrijving van de pomp. resultaat: lager verbruik.
Iedere motor heeft vandaag de dag een smeersysteem dat voldoende druk in de lagers zet om ook bij vollast een gegarandeerde smering te hebben. Dat heeft tenminste 25 jaar geleden een motorconstructeur me verteld. Waarom zou het nu minder zijn?
@hema : je stelling dat motoren daarom voorzien worden van oliepompen met variabele opbrengst is dus onjuist.
Oliepompen met variabele opbrengst worden gebruikt om de opbrengst bij hogere toerentallen terug te brengen en daardoor minder vermogen te vragen van de aandrijving van de pomp. resultaat: lager verbruik.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 jul 2014
- Laatste bezoek: 24 dec 2014 15:06
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Misschien nog een latere reactie maar als je weet dat Mercedes tegenwoordig de 1.5 DCI motor in zijn nieuwe A180 lepelt en de Laguna motor in zijn basis C klasse dan kan je alleen maar concluderen dat deze motoren helemaal zo slecht niet zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 aug 2015
- Laatste bezoek: 04 aug 2015 14:23
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Hallo,
Ik heb vorig jaar mijn "oude" Mégane 1.5 dci van 2004 met 140.000 op de klok naar de sloop kunnen brengen door kapotte drijfstang legerscharen.
Nu ben ik van plan om een 1.5 dci van 2012 te kopen.
Worden de drijfstang lagers weleens preventief vervangen?
Aangezien ik eerder drama niet weer wil..
Met vr gr
Arjan
Ik heb vorig jaar mijn "oude" Mégane 1.5 dci van 2004 met 140.000 op de klok naar de sloop kunnen brengen door kapotte drijfstang legerscharen.
Nu ben ik van plan om een 1.5 dci van 2012 te kopen.
Worden de drijfstang lagers weleens preventief vervangen?
Aangezien ik eerder drama niet weer wil..
Met vr gr
Arjan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 10 jul 2014
- Laatste bezoek: 17 aug 2023 15:28
- Actief als: particulier
- Locatie: Apeldoorn
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
De K9K motor is alleen in basis nog maar gelijk, is zeer verregaand doorontwikkeld en nu vrijwel probleemloos. Zelf Mercedes-Benz past de K9K in de A-klasse toe. (slogan MB; Das beste oder nichts!)
Ik spreek uit ervaring, inmiddels mijn derde K9K zonder problemen, evenals zeer vele collega's.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2690
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21
- Actief als: particulier
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
Wij hebben op de zaak ook vijf 1.5 dci's rijden, een Twingo, 2 Clio's, een Megane en een Scenic. Van 2008 tot 2013, nooit problemen gehad met motoren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16687
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kwaliteit motorblok 1.5 DCi FAP 110pk Megane GT-Line
De reeks met verkeerd uitgelijnde dieselpompen is ook voorbij. Die liepen nog wel eens kapot.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 310 Weergaves
-
Laatste bericht door RobG
-
- 6 Reacties
- 674 Weergaves
-
Laatste bericht door mikebrui01!
-
- 1 Reacties
- 296 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 0 Reacties
- 229 Weergaves
-
Laatste bericht door Arieva
-
- 1 Reacties
- 610 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 9 Reacties
- 987 Weergaves
-
Laatste bericht door Ayka
-
- 8 Reacties
- 474 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk