Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wat is de 'beperkte prestaties' melding?
Laatst toen het gigantisch stormde (38+ KW met 90 op de snelweg...) mijn thuisrit net gehaald. Kilometerstand ging op '---' na de 8 km RR, dus de laatste 3 km gewoon doorgereden (moet dat toch 8 kunnen redden dacht ik).
(Zie bijlage)
Had ik dus nog 5 km over (8-3 van het 3 km doorrrijden met '---' RR) of 5+5 en heb ik de 'beperkte prestaties' melding dus nog niet eens gezien? De eindtsand was 3% SOH volgens de Zoe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Ja, dat durf ik met enige regelmaat nog wel aan, thuiskomen met 1-3% SOC. Maar een eind doorrijden na beperkte prestaties tot 0,0% SOC had ik nog niet gedaan. Inderdaad vochtige bilnaad.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Ik ging laatst uit logeren.
Toen ik volgens Tomtom nog 3 km moest rijden hield Zoë op met schatten van het bereik.
Volgens mij bij aankomst dus nog 2 km over.
Er staat daar midden in het dorp(je) een (1) oplaadpaal.
Na een uurtje bijpraten eerst maar eens lopend naar die paal, om te zien of ie vrij was.
Paal was vrij, teruggelopen naar Zoë, gestart: bereik volgens Zoë nog 11 km.
Je kunt echt naar 0%. Beperkte prestaties op de snelweg is niet zo leuk, want de ZOE gaat dan naar ca. 65 km/h. Kon toen vrij snel de snelweg af zo naar de lader op De Kroon en heb die 0% dan ook niet gehaald.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
@nivve: "beperkte prestaties" krijg je in het dashboard te zien als je écht op de laatste elektronen van de accu's rijdt. Dus al een eind voorbij de nul km geschat bereik. Inderdaad niet sneller dan 65 km/h en optrekken met de snelheid van een loopfiets.
Heeft er al eens iemand echt leeg gestaan van dit forum? Volgens mij heb ik nog niet zoiets voorbij zien komen?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Wij zijn van de zomer ook een keer vast komen staan in Vaals. Drie laadpalen die ons in de steek lieten of bezet waren en dan wordt de Zoe heel irritant en begint te piepen of zijn leven ervan af hangt.
Dan kan je er niet meer met fatsoen mee rijden en heb ik Renault Service gebeld (werkt goed met goede updates) en die heeft ons naar een snellader gebracht. Ik kan niet herinneren dat er een "beperkte prestaties" scherm kwam. De batterij ging van oranje naar rood en dan piepen. Mogelijk zit er verschil in de wijze waarop de 1e generatie Zoe hiermee omgaat. Wij rijden de 2e generatie met het donkere dashboard.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Leuk om te zien (en dit was natuurlijk zonder afslepen). Ook alloam's conclusie was dat je vanaf zeg 1% nog ongeveer 10 mijl verder komt. Goed om te weten, maar niet te vaak op aan laten komen
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
The New Motion ICUEVE000093
Hogelandsterweg 14, 9936 BH, Farmsum
Morgen een ritje naar het hoge noorden. Mijn afspraak is 700 meter vanaf dit laadpunt en duurt ongeveer een uur. 75 heen 75km terug ga ik niet halen dus ik zal even moeten bijladen daar ergens. Daarom hou ik deze paal gisteren en vandaag in de gaten met de App van the newmotion en Nuon laadpalen: Wat blijkt: continu bezet !
Dus even contact opgenomen met het bedrijf waar de paal staat en die zegt dat het auto's van medewerkers zijn wat in de lijn van verwachting lag.
Ik heb vriendelijk gevraagd of ik er morgen om 10.00 uur even zou kunnen laden maar de reactie was veelzeggend: U heeft toch gewoon nog benzine ?
Na uitleg dat het een volledige EV betreft was de conclusie: Als u gelukt heeft is de paal vrij, anders heeft u pech...
Jammer, maar daar ga ik niet op gokken. Ik moet dus wat anders bedenken.
Back to topic:
- fletcher hotel nieuwegein: lolo: laden na 15 min gestopt, stop er uit, laadkabel vast, na 40 min iemand gevonden die de stroom er weer kon opzetten en laadkabel kon bevrijsen.
- allego, westvoortsedijk, 43 kw. Twee keer 5 min geladen, steeds afslaan.
- allego, vd valk arnhem, idem als boven, maar 'neus' bleef rood
- veenendaal west, 11 kw bij DPD (ev box)ik had het idee dat dit een 22 kw paal was, omdat na 5 min laden de tijd plots zakte van 3 uur naar 1 uur. Helaas ook hier 2x: laden niet mogelijk.
Klinkt natuurlijk als een probleem met mijn auto, maar thuis laad deze prima. Wellicht dus toch de hypersensitieve zoe die de minder goede palen er af gooit.
Lolo's. Don't get me started....... Als je bij Fletcher vastloopt (ik woon er 200m vandaan) steek dan even het kruispunt over en ga meteen daarna linkaf (brandweer) de parkeerplaats van de kantoren daar op. Rij helemaal naar achteren. Rechts naast de ingang van het allerlaatste, hoogste kantoor staat een dubbele Allego lader "alleen voor klanten" (Triple P), staat niet op oplaadpalen Uit mijn hoofd zeg ik 11 kW, maar zou ook 22 kW kunnen zijn. Door het tunneltje ben in 3 minuten lopen weer bij het hotel! Bij mij mag je 3.7 laden maar dat schiet niet op.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Westvoortsedijk was voor mij de eerste keer.
Van de Valk arnhem op de amsterdamseweg bedoel ik. Die staat buiten,maar ik heb daar denk ik zeker al een keer of 5-7 eerder zonder problemen geladen, maar vandaag dus helaas niet...blijft toch raar, al die niet funtionerende palen op 1 dag. Dat lijkt toch eerder auto probleem, maar ja, thuis en bij VAn der Valk Breukelen, weer geen problemen... Ik snap er niets van. Iets gaat e blijkbaar mis in de combinatie Zoe / paal
Of heb je thuis een vaste kabel? Zoe-videoblogger "alloam" is zijn Zoe een keer 4 of 5 dagen kwijt geweest met wat uiteindelijk een probleem in de kabel bleek te zijn.
Ik weet dat het niet waarschijnlijk klinkt en sowieso rijmt het niet met problemen bij 43 kW laders, maar als je thuis een vaste kabel hebt zou ik het niet uitsluiten.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Dat is inderdaad ook een idee: kijk eens of je corrosie, vuil, vocht of beschadigingen ziet in/aan de pinnen in de connectoren aan beide kanten van jouw laadkabel.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
@ erijder: Raar probleem, Ik heb dit weekend zowel bij Arnhem van der Valk als bij Westervoortsedijk 73 probleemloos geladen.
Zit er vocht in je neus ? Nee, geen snot. Ik zou CRC 5-56 of WD40 eens proberen in je Zoe neus contacten om eventueel vocht te verdrijven en een goede elektrische verbinding te krijgen met de Allego kabel.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, verkocht met 196K km (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
zoe2goe, thuis gebruik ik gewoon de losse kabel. Contacten zien er op eerste gezicht schoon uit. Wel was het vandaag erg vochtig, nat buiten en de kabels van de TNM laders hangen natuurlijk gewoon buiten. Maar ook hier zag ik niet direct feel vocht op. Kan ik gewoon WD 40 in de contacten spuiten? Vind het zelf altijd een beetje ng idee om daar iets in te spuiten of aan te prutsen, bang om sluiting te veroorzaken als ik weer in plug, maar als het geen kwaad kan, de moeite waard!
Het is niet aardig van me om een mede forumlid tegen te spreken maar doe het niet (WD-40) (sorry @Sordone). WD-40 is olie-achtig en dat moet je niet hebben, niet op contacten en niet op dat plastic. Als je moet vervangen gaat dat van de connector, de kabel linksom tot en met de connector op de BCB. Kost inclusief montage een paar honderd euro.
Niet verder gaan dan spiritus op een poetslapje en een lollystokje of zo.
OK, waarschijnlijk dan niet je eigen kabel die het probleem vormt. Balen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Vandaag een lange rit met tussendoor een laadsessie gepland bij 'amsterdam elektrisch': de 1e laadpaal bleef zoeken maar ging niet laden, verder gereden naar volgende laadpaal, daar ging de auto in storing. Toen maar nummer 3 die we toevallig onderweg zagen staan en ja.... hier begon de Zoe te laden ! Dus 3 keer is scheepsrecht! (eerste 2 palen waren van Eneco, 3e was Nuon). Zo konden we aan het begin van de middag weer aan de terugreis beginnen.
Wist je dat je gratis met 22 kW kunt laden in de Amsterdam Arena? Even de MobiEurope app downloaden en de paal starten met de QR code. Ik vind het zelf altijd een fijne plek om even snel vol te tanken onderweg. Je betaald wel de parkeerkosten, maar een half uurtje is niet zo duur.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Ik heb goede oplaadervaringen bij de 22KW laadpaal(ecotap 1500341) bij de parkplaats van de sporthal op de Leigraaf in Beuningen. Er zijn meerdere 22kW laders in Beuningen maar in het centrum (Juliana plein) is het me nog niet gelukt om te laden, deze was bezet door een ice en een " schijnlader" (voor de vorm wel een snoer aansluiten maar niet laden).
@ OlafH: De laders in de arena zijn idd prima. De app werkt overigens ook erg prettig, alleen het VIN-nummer opzoeken (onder de motorkap) vond ik een beetje raar...
Overigens staat de snellader in amstelveen stadshart niet helemaal correct, hij staat niet op de hoek maar iets verder de straat in. 52.301918, 4.864884 om precies te zijn (volgens google maps),de derde en vierde parkeerplaats van rechts zijn nu gereserveerde plekken voor de snellader die ertussenin staat.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Nivve schreef:
Overigens staat de snellader in amstelveen stadshart niet helemaal correct, hij staat niet op de hoek maar iets verder de straat in. 52.301918, 4.864884 om precies te zijn (volgens google maps),de derde en vierde parkeerplaats van rechts zijn nu gereserveerde plekken voor de snellader die ertussenin staat.
Dank je voor de feedback! Punt is aangepast op de kaart.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
De P+R in de Arena heb ik ook een keer gebruikt. Maar het laden starten via de QR code werkt bij mij niet. De helpdesk was erg behulpzaam maar konden ook niks betekenen. Gelukkig staan er ook laadpalen die je met een pasje kunt starten.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
In januari hebben wij een Renault 5 E-tech besteld. Voor zover nu bekend zal de levering in juni 2025 worden.
Aangezien wij de optie V2H/V2G op de auto krijgen zijn we nu op zoek naar een geschikte laadpaal om dit ook daadwerkelijk...
Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een Zoe R110 uit 2019 (modeljaar 2018-2019). Na een paar maanden openbare laadpalen te hebben gebruikt zou ik een noodlader willen om op te laden op plekken zonder laadpaal...