Ik heb zelf java geleerd voor mijn werk, echter door het gebrek aan java werk daar maar een tooltje gemaakt. Omdat ik toen de Zoe aan het overwegen was maakte ik een tool waar ik de kosten van EVs kan berekenen evenals de kosten van benzine autos (aan het vergelijken op hetzelfde scherm ben ik nooit toegekomen).
Ook zit er iets van leningen in, verzekering, thuis/werk/opernbaar/snelladen (percentages en prijzen), aantal kilometers, accuhuur, en dat soort variabelen (onderhoud is een wat onzekere, maar ook aanwezig). Alles zelf in te stellen.
Ik heb het nooit omgezet in een app of iets, ik heb het zelf gebruikt voor ik de zoe kocht in juli, dus zeer ongebruiksvriendelijk (wel een GUI en zo). Maar mocht er niets anders zijn (ik nam altijd aan van wel, vandaar nooit doorgegaan), kan ik je eventueel met een berekening helpen.

De accuratesse heb ik ook nog geen bevestiging op gezien ik hem alleen zelf heb gebruikt. Ik zal eens mijn gebruik van de laatste paar maanden er doorheen halen en kijken of het een beetje klopt
Overigens zelf de berekening toen niet gevolgd, maar dat is duidelijk gezien ik op dit forum post. Met een MiEV zou ik 5 euro per maand verdienen (op de reiskostenvergoeding) en met de Zoe toch zeker rond de 100 per maand kosten (even uit mijn hoofd). Maar ja, kwaliteit he
(De MiEV was het meest voordelig van alles wat ik er doorheen had gegooid van autos. Alleen Zero motoren waren nog voordeliger).
Ratel, ratel... Ik hou op nu. Veels te lang antwoord op een korte vraag