Hier even een kopie van het andere forum waar ik veel te vinden ben. Helaas heb ik echt klem gestaan met een zo goed als lege batterij en moest ik worden afgesleept door laadproblemen.. Momenteel rij ik in vervangend vervoer rond en ben pas net thuis van een lange dag stoeien om thuis te kunnen komen:
Verslag en verloop van mijn dag, op tweakers forum:
Hier even een kort verslag van mijn ''rampen'' trip van de afgelopen dag, misschien is i.i.g. nog leuk om hier te kunnen delen,
[~databeestje] Ja Renault kan of wil er niet echt iets mee doen, jammer genoeg. Het enige wat (niet zeker, dus dure ''gok'') zou kunnen helpen is als de batterij moet worden omgeruild voor een 41kWh variant. Maar niemand (Renault Manager Z.E. i.i.g.) kan mij garanderen dat ik daarna minder problemen krijg of ervaar.
[~NielsTn] Ik heb het vooral bij alle andere stations ook. Het was de eerste keer dat ik bij deze Fastned moest laden. (Overigens heb ik niet enkel bij Fastned middenspanningsstations problemen)
Kort verslag van de afgelopen dag en welke trip ik had gepland:
Afgelopen middag ben ik rond 15.00uur
vanaf Eindhoven vertrokken om een pakketje op de post te doen en om vervolgens
naar Valkenswaard te rijden i.v.m. een doktersbezoek, ik werd om 16.00uur verwacht
Rond 16.45uur vertrokken
richting Fastned Ooiendonk waar ik tot 90% of meer moest vol laden i.v.m. de kou. Ik moest daar wel stoppen om bij een Tweaker
in Renkum een iPhone over te nemen i.v.m. momenteel zonder bruikbare smartphone te zitten (ook helaas zonder internet, morgen komt pas de simkaart binnen voor de zojuist gekochte iPhone)
Vanuit Renkum waar ik van een andere tweaker via de V&A een leuke telefoon heb overgenomen (en een glaasje gedronken en even kennis gemaakt etc.) moest ik weer terug richting Eindhoven, ik had met ongeveer 45-55% batterijlading nog meer dan genoeg o
m Fastned Varakker te halen nadat ik heel even een klein beetje had bijgeladen en wat rommel ging weg gooien, kwam ik terug in de auto die vervolgens op storing schoot... ''Laden niet mogelijk''
[img=234,176,,,"laadprobleem afslepen"]https://tweakers.net/ext/f/E6XD7mNvlDK0Z7CwBN2LXSGb/medium.jpg[/img]
Het zou een 40-50 minuten duren volgens Renault Route mobiel hulplijn, voordat de berger er kwam. Vervolgens ben ik (gelukkig netjes en behulpzaam) te woord gestaan en kreeg ik te horen dat er een snellader in de buurt zou moeten staan die ik ondertussen nog even kon proberen (uiteraard wel nadat de auto een half uur met alles uit, dus ook de verwarming etc, is ge ''soft-reset'')
Vervolgens ben ik met nog +/- 41km actieradius over
naar de spoortstraat (nummer onbekend)
in kesteren gereden, op zoek naar de snellader die er volgens de Meneer van Route mobiel Z.E. zou moeten staan... Helaas kon ik deze niet vinden en bleek deze niet te bestaan (op de later bekende plek: spoortstraat nummer 69)
Vervolgens ben ik met 27-32 +/- km actieradius
naar Fastned Overbroek gereden, die tevens aan de andere kant van de snelweg zit waar het eerder niet lukte i.v.m. de storing.. (Dus, ondertussen vrijwel geen actieradius meer over)
Bij Fastned aan de andere kant van de weg daar kreeg ik de App en lader niet werkend, Fastned zelf kreeg het ook niet voor elkaar op afstand. (App bleef staan op ''laden'' en kon niet worden afgesloten)
Hier wilde het dus helaas ook niet lukken om genoeg bij te laden om een Allego snellader te halen, Ik moest immers nog 84km kunnen rijden om thuis te kunnen komen..
Renault Assistance had gezegd dat ik tot voor Den Bosch gesleept zou worden t/m een Allego lader, maar de berger had naast de verkeerde pick-up locatie, hele andere plannen gekregen van Renault:
[img=234,176,,,"afslepen laadprobleem"]https://tweakers.net/ext/f/V7DtdGaVmYZgLDqr5Cbq0sEF/medium.jpg[/img]
Via Renault en het bergings bedrijf LogicX ben ik toen met de Zoe achterop
naar de Kryptonstraat in Ede meegereden waar ik mijn gegevens moest delen en wachten tot ik een vervangende auto op kosten Van Renault mee had gekregen.
De Zoe word helemaal naar Nieuwegein gesleept en (morgen?) gedropt bij de Z.E. Renault Dealer in nieuwegein.. Wat ze uiteindelijk precies met de Zoe gaan doen in Nieuwegein, is maar de vraag.
Voor mij is het al heeeel lang bekend wat de problemen zijn en ondertussen ben ik terug in de tijd gegaan door naar huis te zijn gereden met als vervangende auto een Toyota Yaris.. (Kon ik mooi lekker 120/130 doorrijden, al zou ik eigenlijk echt niet terug willen naar een plofmotor!)
Kortom, ik ben vanaf 15.00u t/m 23.45u bezig geweest om een afstand af te leggen die oorspronkelijk maar +/- 200km had geweest)
Voor de liefhebber: Hier de hele route:
https://www.google.nl/maps/dir/Spijkert ... 427989!3e0
Extra informatie die ik sinds eerder deze week weet, voordat ik werd afgesleept:
Eerder deze week heeft de eindverantwoordelijke van Renault Nederland gebeld (na aanvragen contact) m.b.t. de batterij upgrade.
Om ons tegemoet te komen willen ze een korting geven op de 41kWh batterij en die zou binnenkort beschikbaar kunnen zijn. Helaas kan Renault niet beloven dat ik dan minder problemen krijg en de voorgestelde korting vind ik ook maar erg weinig..
Wij zouden bij of met een goed werkende 22kWh batterij prima uit de voeten kunnen, de reden dat we nu (als we de Zoe houden..) een andere 41kWh batterij+BMS zouden willen is vooral omdat we bijna geen keuze hebben als we de auto zouden willen houden..
Renault heeft de Zoe (q210 model) niet op orde, alles lijkt er op dat de andere batterij in de praktijk deze problemen op lost (volgens o.a. [~Hachy] ). Waarom moet ik dan nog steeds bijna de volle pond betalen voor een accu upgrade? Het is immers een technisch probleem van de Zoe zelf..
Mijn vriendin wilt de auto gewoon weg doen, klaar, er vanaf.. Maar ik wil niemand anders opzadelen met deze ellende? Wat moet ik hier mee.
Ik heb de auto 2e hands voor zo'n 12.5k gekocht incl. garantie en laadpaal etc. (minder dan 2 jaar terug) als ik hem nu verkoop heb ik zowiezo de afschrijving die even extra fors aan tikt (Nu 8k waard in goede staat?). Wij waren immers van plan om zo'n 5-7j met de auto te doen, net als onze vorige auto.
Kortom, veel vragen en frustraties. Goed nadenken of ik de gok van een paar duizend euro nog wel moet nemen bij de auto, gezien de service afhandeling en garantie..
Zodra de auto terug is van onderzoek, moet er ook onder garantie nog roest (ja echt!) worden weggewerkt, die in de lakgarantie valt (achterklep, rechts achter binnenste rand als je de kofferbak open doet, bij/op de lasnaden)