Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
En je kunt deze ook zelf checken met CanZE, zit tegenwoordig een firmware scherm in, inclusief een referentie naar wat we het hoogst "in het wild" hebben gezien, per computer.Laadprobleem Zoe
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20 jan 2015
- Laatste bezoek: 20 dec 2022 13:34
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Mijn laadpaal thuis is 11kw met drukknop en vaste stekker. Op de paal zit wel een sticker met 3.7kw misschien gaat het daar mis.
Mijn zoe heeft dealer een paar dagen getest en laadt bij hun goed op. En hun zoe laadt bij mij goed op. Dus het lijkt wel of het een combinatie is van mijn zoe met mijn laadpaal. Wat me ook opviel was dat de leen zoe van 99% naar 100% gaat in paar minuten. Dat deed mijn zoe vroeger ook. Maar mijn zoe nu, als die de 100% soms haalt staat ie wel een uur of langer op 99% ik vermoed dat dat komt omdat de cellen dan gaan balanceren en omdat ik bijna altijd oplaad tot 80% (omdat meer niet lukt) heeft die ontzettend veel tijd nodig om cellen weer recht te trekken. In ieder geval gaat het niet goed en de laatste mogelijkheid is dat ev box met een oplossing komt
Mijn zoe heeft dealer een paar dagen getest en laadt bij hun goed op. En hun zoe laadt bij mij goed op. Dus het lijkt wel of het een combinatie is van mijn zoe met mijn laadpaal. Wat me ook opviel was dat de leen zoe van 99% naar 100% gaat in paar minuten. Dat deed mijn zoe vroeger ook. Maar mijn zoe nu, als die de 100% soms haalt staat ie wel een uur of langer op 99% ik vermoed dat dat komt omdat de cellen dan gaan balanceren en omdat ik bijna altijd oplaad tot 80% (omdat meer niet lukt) heeft die ontzettend veel tijd nodig om cellen weer recht te trekken. In ieder geval gaat het niet goed en de laatste mogelijkheid is dat ev box met een oplossing komt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
Ik heb ernstig last van een déjà vu
... De bekende truc, auto op slot en 5 min wachten, helpt niet. De melding is deze keer (weer) hardnekkig. Net als toen.
Gelukkig heb ik deze situatie niet gehad tijdens mijn vakantie in Noorwegen!
En een mogelijkheid om het zelf te resetten is er helaas (nog) niet, maar daar wordt wel hard aan gewerkt!
Zie CanZE, en ook het on-board-diagnostics draadje.
Uiteraard wordt het ook hoog tijd dat dit euvel nu definitief door Renault wordt opgelost.
Wordt vervolgd...

Gelukkig heb ik deze situatie niet gehad tijdens mijn vakantie in Noorwegen!
En een mogelijkheid om het zelf te resetten is er helaas (nog) niet, maar daar wordt wel hard aan gewerkt!
Zie CanZE, en ook het on-board-diagnostics draadje.
Uiteraard wordt het ook hoog tijd dat dit euvel nu definitief door Renault wordt opgelost.
Wordt vervolgd...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Altijd op vrijdag laat

Zelfde lader als de vorige keer?
Ik heb het één keer gehad; deze week
Snellader Tiel, met een batterij op vrjiwel nul, dus niet te vergelijken. Ging wel over met de 5 minuten truc.


Zelfde lader als de vorige keer?
Ik heb het één keer gehad; deze week

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20 jan 2015
- Laatste bezoek: 20 dec 2022 13:34
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Ik moet wel 20x de auto op slot drukken om zodoende steeds een stukje te kunnen laden.
Gisteren kreeg ik telefoon van renault Nederland en waarschijnlijk is er een ander onderdeel beschikbaar voor de oplader in mijn auto. Hopelijk lost dat het op. Met dit natte weer wordt het alleen maar erger
Gisteren kreeg ik telefoon van renault Nederland en waarschijnlijk is er een ander onderdeel beschikbaar voor de oplader in mijn auto. Hopelijk lost dat het op. Met dit natte weer wordt het alleen maar erger
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 08 jan 2014
- Laatste bezoek: 25 mar 2016 17:09
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Graag kom ik even terug op het laadprobleem van mijn nieuwe tweede Zoe Intens waarover ik reeds eerder schreef enige weken terug. Het begon bij ons in de garage waar ik al twee jaar lang onze eerste Zoe Zen zonder enig probleem oplaad. Sinds de komst van de tweede Zoe slaat het laden telkens af en moet ik steeds weer de "protiertruuk" toepassen om het laden te herstarten. Andere forumleden wijten dit aan een slechte aarding, persoonlijk geloof ik hier niets van aangezien de lader het al twee jaar lang echt probleemloos doet met de eerste Zoe. Nu heb ik even wat veldwerk gedaan en constateer het volgende:
Vorige week heb ik bij ons op het bedrijf een mooie EV Box dubbele laadpaal laten plaatsen die 22kW geeft, wat schetst nu mijn verbazing: de oude Zoe laadt probleemloos, de nieuw geeft telkens een rode neus en zegt "controleer verbinding" of "controleer lader" en "laden niet mogelijk". Dit weekend nog even een andere openbare 22kW lader opgezocht met de nieuwe Zoe en jawel, exact hetzelfde probleem. Laden bij Fastned heeft een keer een rode neus gegeven maar daarna niet weer. Ik heb nu geladen met 3.7, 11, en 22kW en overal stopt de Zoe wel een keer met laden. 43kW schijnt de Zoe het prettigste te vinden.
Zo langzamerhand heb ik het wel een beetje gehad met dit laadproces van de nieuwe auto.........
Kan dit probleem liggen aan de TCU waar op dit forum wel meer leden een vervangend exemplaar van gemonteerd gekregen hebben?
Daarnaast geeft ook deze Zoe net als mijn eerste Zoe het probleem dat het volume van de radio soms zo ineens zachter gaat zonder enige reden. Wat me ook opvalt aan deze nieuwe wagen dat er een heel duidelijk (tandwiel)geluid waarneembaar is bij lage snelheden bij "gas" loslaten, dit terwijl de auto slechts 3000 km gereden heeft! Doordat ik regelmatig dus in twee Zoe's rijd kan ik het verschil heel goed merken, de oude heeft dit geluid niet en heeft bijna 30k op de klok staan. Het zou toch te gek zijn dat van deze nieuwe auto de reductiebak en motor al vervangen moet worden?
Graag jullie commentaar waarvoor mijn hartelijke dank!
Vorige week heb ik bij ons op het bedrijf een mooie EV Box dubbele laadpaal laten plaatsen die 22kW geeft, wat schetst nu mijn verbazing: de oude Zoe laadt probleemloos, de nieuw geeft telkens een rode neus en zegt "controleer verbinding" of "controleer lader" en "laden niet mogelijk". Dit weekend nog even een andere openbare 22kW lader opgezocht met de nieuwe Zoe en jawel, exact hetzelfde probleem. Laden bij Fastned heeft een keer een rode neus gegeven maar daarna niet weer. Ik heb nu geladen met 3.7, 11, en 22kW en overal stopt de Zoe wel een keer met laden. 43kW schijnt de Zoe het prettigste te vinden.
Zo langzamerhand heb ik het wel een beetje gehad met dit laadproces van de nieuwe auto.........

Daarnaast geeft ook deze Zoe net als mijn eerste Zoe het probleem dat het volume van de radio soms zo ineens zachter gaat zonder enige reden. Wat me ook opvalt aan deze nieuwe wagen dat er een heel duidelijk (tandwiel)geluid waarneembaar is bij lage snelheden bij "gas" loslaten, dit terwijl de auto slechts 3000 km gereden heeft! Doordat ik regelmatig dus in twee Zoe's rijd kan ik het verschil heel goed merken, de oude heeft dit geluid niet en heeft bijna 30k op de klok staan. Het zou toch te gek zijn dat van deze nieuwe auto de reductiebak en motor al vervangen moet worden?
Graag jullie commentaar waarvoor mijn hartelijke dank!
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@EVerhard: Ik heb je oude bericht nog even nagelezen, en ik las het dat beide auto's genoemd verschijnsel vertonen. Je laatste bericht interpreteer ik echter als "alleen de nieuwe".
Niemand kan op afstand diagnosticeren, maar als ik je laatste bericht nou goed lees, lijkt het me tijd om maar eens een serieus gesprek met de dealer te gaan voeren. Met CanZE kun je nog bekijken of je firmware redelijk recent is.
Als je "oude" Zoe ook thuis vervelend doet thuis hou ik staande wat ik er eerder over heb gezegd, of je er wat van geloofd of niet.
TCU zou geen invloed moeten hebben op laden, wel op het niet bijwerken van de status van het laden in de ZE app.
Niemand kan op afstand diagnosticeren, maar als ik je laatste bericht nou goed lees, lijkt het me tijd om maar eens een serieus gesprek met de dealer te gaan voeren. Met CanZE kun je nog bekijken of je firmware redelijk recent is.
Als je "oude" Zoe ook thuis vervelend doet thuis hou ik staande wat ik er eerder over heb gezegd, of je er wat van geloofd of niet.
TCU zou geen invloed moeten hebben op laden, wel op het niet bijwerken van de status van het laden in de ZE app.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 08 jan 2014
- Laatste bezoek: 25 mar 2016 17:09
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@zoe2goe: bedankt voor je bericht! Het lijkt mij ook inderdaad tijd voor een dealerbezoek.
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
@EVerhard,
Dat soort problemen is precies de reden waarom ik ooit dit draadje begonnen ben.
We staan nu op het punt dat we in CanZE bijna de foutmeldingen die de Zoe geeft in detail kunnen bekijken, en ook wissen. Natuurlijk is het nog veel beter dat dit soort fouten helemaal niet optreden, maar als het dan toch gebeurd, is het wel zeer handig als je iets meer te zien krijgt dan "Accu laden niet mogelijk". Op dat moment was je namelijk zelf al tot die conclusie gekomen. Je wil weten WAAROM! Is de spanning te laag?, de aardweerstand te hoog?, de lucht te vochtig?, de stroom niet groen genoeg? Kan niet schelen wat de achterliggende reden is, als je er maar iets meer van te weten komt! "Accu laden niet mogelijk", daar kan je dus helemaal niks mee.
De TCU (Telematic Control Unit) is puur voor de communicatie van de auto naar buiten, en staat los van het opladen zelf.
Ik sta morgenochtend ook bij de dealer, in mijn geval in Eindhoven. Zie een paar berichten terug.
Dat soort problemen is precies de reden waarom ik ooit dit draadje begonnen ben.
We staan nu op het punt dat we in CanZE bijna de foutmeldingen die de Zoe geeft in detail kunnen bekijken, en ook wissen. Natuurlijk is het nog veel beter dat dit soort fouten helemaal niet optreden, maar als het dan toch gebeurd, is het wel zeer handig als je iets meer te zien krijgt dan "Accu laden niet mogelijk". Op dat moment was je namelijk zelf al tot die conclusie gekomen. Je wil weten WAAROM! Is de spanning te laag?, de aardweerstand te hoog?, de lucht te vochtig?, de stroom niet groen genoeg? Kan niet schelen wat de achterliggende reden is, als je er maar iets meer van te weten komt! "Accu laden niet mogelijk", daar kan je dus helemaal niks mee.
De TCU (Telematic Control Unit) is puur voor de communicatie van de auto naar buiten, en staat los van het opladen zelf.
Ik sta morgenochtend ook bij de dealer, in mijn geval in Eindhoven. Zie een paar berichten terug.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 08 jan 2014
- Laatste bezoek: 25 mar 2016 17:09
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Juist! Het gaat erom WAAROM het laden wordt onderbroken, dat willen we weten. Laten we hopen dat CanZE de oplossing biedt, zelfs voor dealers want ook daar kan wel wat expertise worden toegevoegd volgens mij!
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Ik heb het idee dat het niveau gewoon heel wisselend is. Dat gepruts bijvoorbeeld bij @Ser, dat is gewoon niet OK en dat lijkt bij jou ook een beetje aan de hand. Aan de andere kant, mijn eigen garage (Hans Jongerius Gouda) is gewoon goed. De monteur waar ik vanmorgen was met Harm (Eindhoven) wist ook volstrekt waar hij het over had, en dat hoor ik ook steeds van bijvoorbeeld Bochane uit Almere.
Als Renault bij ons komt om te vragen of we CanZE4R-Link kunnen maken zijn we pas echt goed bezig
Als Renault bij ons komt om te vragen of we CanZE4R-Link kunnen maken zijn we pas echt goed bezig

Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
Even een update van mijn Zoe over het laadprobleem van afgelopen weekend.
Vanochtend is bij de ZE-garage de storingsmelding in de BCB gewist. Hierna kon de Zoe weer normaal opladen.
Dat wil niet zeggen dat daarmee het probleem definitief is opgelost. De storingscode waar het om ging was DTC066C73. De bijbehorende diagnoseprocedure is: Vervang het elektronische filter voor de oplader.
Dit onderdeel was niet op voorraad en onduidelijk was welk type het precies moest zijn. Daarom is na overleg met Renault besloten om de gehele oplader te vervangen, dus inclusief het elektronische filter. Dit wordt waarschijnlijk a.s. woensdag al uitgevoerd, en daarmee zou dit probleem geheel verholpen moeten zijn.
Vanochtend is bij de ZE-garage de storingsmelding in de BCB gewist. Hierna kon de Zoe weer normaal opladen.
Dat wil niet zeggen dat daarmee het probleem definitief is opgelost. De storingscode waar het om ging was DTC066C73. De bijbehorende diagnoseprocedure is: Vervang het elektronische filter voor de oplader.
Dit onderdeel was niet op voorraad en onduidelijk was welk type het precies moest zijn. Daarom is na overleg met Renault besloten om de gehele oplader te vervangen, dus inclusief het elektronische filter. Dit wordt waarschijnlijk a.s. woensdag al uitgevoerd, en daarmee zou dit probleem geheel verholpen moeten zijn.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 31
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@Harm, dat is bij mij destijds ook gebeurd (geheel vervangen). Daarna nooit meer last van rode neuzen of laadproblemen gehad (uitzondering slecht geaarde palen). Ik begreep ook dat de nieuwe BCB technisch iets anders zijn waardoor het probleem niet meer zou mogen voorkomen. Succes volgende week
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
@PieterZoe,
Ja, maar dit wordt nu de 2x keer dit jaar dat bij mijn Zoe de BCB wordt vervangen...
De eerste keer was in maart 2015, en in mei kwam de storing weer terug. Toen is alleen de foutmelding gewist, waarna het toch een hele tijd goed is gegaan. Zelfs even op en neer naar Noorwegen.
Mijn idee is, dat de software in diverse elektronische eenheden inmiddels is aangepast, waardoor schade aan elektronische onderdelen wordt voorkomen. Wellicht dat dat bij mijn Zoe nog niet gebeurd was. Maargoed, dat is giswerk.
Een mogelijkheid om de beruchte foutmelding in de BCB zelf te wissen zit er aan te komen. Uiteraard moet je na zo'n wis-actie altijd even contact opnemen met je Renault-garage, maar hiermee kun je dus voorkomen dat je ergens strandt.
Ja, maar dit wordt nu de 2x keer dit jaar dat bij mijn Zoe de BCB wordt vervangen...
De eerste keer was in maart 2015, en in mei kwam de storing weer terug. Toen is alleen de foutmelding gewist, waarna het toch een hele tijd goed is gegaan. Zelfs even op en neer naar Noorwegen.
Mijn idee is, dat de software in diverse elektronische eenheden inmiddels is aangepast, waardoor schade aan elektronische onderdelen wordt voorkomen. Wellicht dat dat bij mijn Zoe nog niet gebeurd was. Maargoed, dat is giswerk.
Een mogelijkheid om de beruchte foutmelding in de BCB zelf te wissen zit er aan te komen. Uiteraard moet je na zo'n wis-actie altijd even contact opnemen met je Renault-garage, maar hiermee kun je dus voorkomen dat je ergens strandt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
Vandaag is in mijn Zoe de BCB (Cameleon lader) inclusief elektronisch filter vervangen. Wederom zeer netjes uitgevoerd door de Renault ZE garage in Eindhoven. Gedurende de dag een Demo Zoe meegekregen, en mijn auto netjes gewassen én gestofzuigd terug ontvangen
.

ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13 jul 2014
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
Ben momenteel gestrand bij de Renaul dealer in Gorinchem, geen ZE dealer helaas. Mijn ZOE wil niet laden. Na het aankoppelen wordt de stekker vastgezet maar je blijft een mechanische klik horen. Het laadproces start niet. Wordt zo naar ZE dealer in Rotterdam gebracht. Ik vermoed vieze contactpunten ivm het weer. Ik heb ze geprobeerd schoon te maken maar dat heeft niet geholpen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
@jdgh72,
Weet je zeker dat de stekker direct na het insteken in de neus van de Zoe vergrendeld?
Ik heb dit namelijk ook eens gehad, toen bleek dat het palletje van vergrendelingsmechanisme niet goed in de stekker van de snellader paste. Dan probeert de Zoe om de +/- 30 seconden de stekker alsnog te vergrendelen, en daarbij hoor je een mechanische klik, en zie je de stekker ook even ligt bewegen.
De oplossing was toen de stekker iets op te tillen direct na het insteken.
Weet je zeker dat de stekker direct na het insteken in de neus van de Zoe vergrendeld?
Ik heb dit namelijk ook eens gehad, toen bleek dat het palletje van vergrendelingsmechanisme niet goed in de stekker van de snellader paste. Dan probeert de Zoe om de +/- 30 seconden de stekker alsnog te vergrendelen, en daarbij hoor je een mechanische klik, en zie je de stekker ook even ligt bewegen.
De oplossing was toen de stekker iets op te tillen direct na het insteken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13 jul 2014
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
Vanochtend trad het probleem ook al op bij mijn eigen lader. Hij stond al een dag aan de lader, was volledig opgeladen. Maar toen ik vanochtend, zonder aan de stekker te zitten de de auto wilde voorverwarmen sloeg de laadpaal niet aan. Tig keer geprobeerd stekker er in en eruit. Daarna noodlader erin, die ging wel goed. Daardoor weet ik het probleem aan de laadkabel. Dus toch op weg gegaan maar bij snellader Meerkerk trad het probleem weer op. Stekker zit wel vergrendeld maar hij probeert mechanisch nog iets.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 14 sep 2013
- Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Gisteren 'rode neus' bij snellader van der valk Dordrecht (alego). Ook de melding 'controleer regelaar'.
Lastig om melding weg te krijgen. Uiteindelijk na ca 15 min wachten melding verdwenen.
Lastig om melding weg te krijgen. Uiteindelijk na ca 15 min wachten melding verdwenen.
Zoe life 2013
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Erijder: De 15 minuten truc is in feite te lang. Als je haast hebt, koppel alles af, ga in de auto zitten en druk de boel met je kaart op slot. Na ongeveer drie minuten hoor je een klik. Als je bv een oplader in de sigarettenaansteker hebt zitten gaat die uit. Doe nog niks. Na ongeveer nog een ruime minuut voor je nog een klik. Dat is het moment om het nog eens te proberen. Let op: de melding gaat pas weg na een SUCCESVOLLE laadtsessie. Die mag op zich natuurlijk wel heel kort duren.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 okt 2015
- Laatste bezoek: 28 okt 2015 22:40
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Als inmiddels ervaren Zoe rijder heb ik mijn toevlucht genomen tot dit forum in verband met laadproblemen waar ik tegen aan loop. Ik heb (waarschijnlijk als een van de eerste) voor de tweede keer een Zoe aangeschaft. De eerste was een Zen van oktober 2013 de nieuwe één van februari 2015 welke geïmporteerd is vanuit Frankrijk ( de eerste trouwens ook). Scheelt echt een slok op een borrel qua aanschaf.
De nieuwe Zoe heb ik gekocht omdat de eerste zo goed beviel. Ik heb er bijna 34.000 km probleemloos en met echt veel mee plezier gereden. De nieuwe - een Intens- geeft laadproblemen. Identiek als die van Ser. Na luttele seconden vliegt de auto in storing met de melding ' controleer laadstation' . Gelukkig probeert de auto telkens opnieuw een sessie. Soms na 40 keer , soms na 50 keer lukt het ineens. Er wordt geladen tot 100%. Bij openbare laadpalen geen problemen......
Ook ik heb vervolgens met een oudere Zoe (2013) mijn laadpaal thuis getest. Geen problemen. Alles werkt naar behoren! Ergo het ligt niet aan de laadpaal maar aan de Zoe.
Ik lees nog geen oplossing maar ben wel nieuwsgierig. Omdat ook ik de laadpaal niet vertrouwde heb ik de leverancier gecontacteerd ( EV-Box). Zij hebben op afstand het amperage van de paal verlaagd van 12 naar 10. Resultaat de laadsessie begon, eindigde direct met de melding op het dashboard 'controleer laadstation' en vervolgens hield alles op. Geen nieuwe sessie. Ik heb online - dat kan met EV-box- de paal laten testen. Niets mis mee. Het amperage is weer verhoogd naar 12 en als vanouds ging de paal weer los. Laadsessie start, stopt na een paar seconden en probeert het telkens weer opnieuw. Vanavond was het na 9 pogingen al raak en is de Zoe geladen.
Het deugt niet, dat is wel duidelijk. De overeenkomst van het probleem van Ser is evident. Ook hier een nieuwe Zoe met problemen met de thuislader terwijl ook daar een oudere Zoe probleemloos laadt. Lijkt mij dat Renault vaker dergelijke klachten moet hebben gehad.
Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik dat graag. Ik wil graag de garage- Beerda Kollum die werkelijk een prima service leveren- op weg helpen. Voor mij valt alles onder de fabrieksgarantie en is het vooralsnog alleen maar erg lastig. Blijft trouwens een buitengewoon fijne auto om mee te rijden!
De nieuwe Zoe heb ik gekocht omdat de eerste zo goed beviel. Ik heb er bijna 34.000 km probleemloos en met echt veel mee plezier gereden. De nieuwe - een Intens- geeft laadproblemen. Identiek als die van Ser. Na luttele seconden vliegt de auto in storing met de melding ' controleer laadstation' . Gelukkig probeert de auto telkens opnieuw een sessie. Soms na 40 keer , soms na 50 keer lukt het ineens. Er wordt geladen tot 100%. Bij openbare laadpalen geen problemen......
Ook ik heb vervolgens met een oudere Zoe (2013) mijn laadpaal thuis getest. Geen problemen. Alles werkt naar behoren! Ergo het ligt niet aan de laadpaal maar aan de Zoe.
Ik lees nog geen oplossing maar ben wel nieuwsgierig. Omdat ook ik de laadpaal niet vertrouwde heb ik de leverancier gecontacteerd ( EV-Box). Zij hebben op afstand het amperage van de paal verlaagd van 12 naar 10. Resultaat de laadsessie begon, eindigde direct met de melding op het dashboard 'controleer laadstation' en vervolgens hield alles op. Geen nieuwe sessie. Ik heb online - dat kan met EV-box- de paal laten testen. Niets mis mee. Het amperage is weer verhoogd naar 12 en als vanouds ging de paal weer los. Laadsessie start, stopt na een paar seconden en probeert het telkens weer opnieuw. Vanavond was het na 9 pogingen al raak en is de Zoe geladen.
Het deugt niet, dat is wel duidelijk. De overeenkomst van het probleem van Ser is evident. Ook hier een nieuwe Zoe met problemen met de thuislader terwijl ook daar een oudere Zoe probleemloos laadt. Lijkt mij dat Renault vaker dergelijke klachten moet hebben gehad.
Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik dat graag. Ik wil graag de garage- Beerda Kollum die werkelijk een prima service leveren- op weg helpen. Voor mij valt alles onder de fabrieksgarantie en is het vooralsnog alleen maar erg lastig. Blijft trouwens een buitengewoon fijne auto om mee te rijden!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@Ser, wat voor lader heb je thuis, ik kon het niet (meer) vinden?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@psz ik ben nog eigenlijk wel benieuwd of dat probleem met #2015 zich ook voordoet bij andere laders? Nog even wat vragen om het een beetje te kunnen pinpointen: EV-BOX, is volgens mij altijd zonder kabel. Klopt dat?, m.a.w., kunnen we een gaar contactje in de kabel uitsluiten?
Je hoort bij begin van het opladen een stevige klik uit de lader. Klikt die ook alsmaar in en uit of blijft dat gewoon stil en pingelt de auto alleen heen en weer?
Als het altijd goed gaat (wat ik bij Ser lees, en ik dacht het bij jou ook te lezen), behalve bij een bepaalde auto met bepaalde lader, dan is er iets aan de hand met het samenkomen van toleranties: waarschijnlijk zit de lader net op het randje met bv het pilotsignaal of de netspanning, en is de ene Zoe net een stukkie pikkiger dan de andere.
Op basis van je verhaal vermoed ik geen te lage netspanning (te lange/dunne kabel), want het spanningsverlies is lager bij die 2A minder, m.a.w., dan zou het juist beter moeten gaan. Kan hij op 16A of knalt er dan wat?
Ik denk eigenlijk dat het pilotsignaal van de EVBox niet volgens specificatie is. Heb je een tussenmeter aan de lader, m.a.w. kun je zien of die 12A daadwerkelijk wordt afgenomen, door beide auto's wel te verstaan? Zo niet, dan kun je dat met CanZE opvragen in het Charging scherm (zie het diagnose draadje voor CanZE)
Je hoort bij begin van het opladen een stevige klik uit de lader. Klikt die ook alsmaar in en uit of blijft dat gewoon stil en pingelt de auto alleen heen en weer?
Als het altijd goed gaat (wat ik bij Ser lees, en ik dacht het bij jou ook te lezen), behalve bij een bepaalde auto met bepaalde lader, dan is er iets aan de hand met het samenkomen van toleranties: waarschijnlijk zit de lader net op het randje met bv het pilotsignaal of de netspanning, en is de ene Zoe net een stukkie pikkiger dan de andere.
Op basis van je verhaal vermoed ik geen te lage netspanning (te lange/dunne kabel), want het spanningsverlies is lager bij die 2A minder, m.a.w., dan zou het juist beter moeten gaan. Kan hij op 16A of knalt er dan wat?
Ik denk eigenlijk dat het pilotsignaal van de EVBox niet volgens specificatie is. Heb je een tussenmeter aan de lader, m.a.w. kun je zien of die 12A daadwerkelijk wordt afgenomen, door beide auto's wel te verstaan? Zo niet, dan kun je dat met CanZE opvragen in het Charging scherm (zie het diagnose draadje voor CanZE)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 okt 2015
- Laatste bezoek: 28 okt 2015 22:40
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@zoe2goe,
Bedankt voor de snelle reactie!
Bij andere laders heb ik geen problemen. De EV box is wel met een vaste laadkabel te krijgen .De mijne heeft dat niet. Ik heb de laadkabel van mijn vorige Zoe in gebruik. Daar kan het niet aan liggen. Inmiddels heb ik ook andere kabels geprobeerd. Maakt allemaal niets uit. Ik gebruik een originele Renault laadkabel en heb ook nog een tweede van 32 ampere. De symptomen zijn hetzelfde.
Ik heb geen tussenmeter. Dat van CanZE zegt mij niets. Kan ik daar via My Renault komen? Wellicht dat jij mij daar verder kunt loodsen. Alvast bedankt.
Piter
Bedankt voor de snelle reactie!
Bij andere laders heb ik geen problemen. De EV box is wel met een vaste laadkabel te krijgen .De mijne heeft dat niet. Ik heb de laadkabel van mijn vorige Zoe in gebruik. Daar kan het niet aan liggen. Inmiddels heb ik ook andere kabels geprobeerd. Maakt allemaal niets uit. Ik gebruik een originele Renault laadkabel en heb ook nog een tweede van 32 ampere. De symptomen zijn hetzelfde.
Ik heb geen tussenmeter. Dat van CanZE zegt mij niets. Kan ik daar via My Renault komen? Wellicht dat jij mij daar verder kunt loodsen. Alvast bedankt.
Piter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Canze is een Android app in ontwikkeling waarmee je veel meer info uit je auto kunt halen. Ik ben een van de mede ontwikkelaars. Wel technisch gedoe hoor. Zie http://canze.fisch.lu
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 okt 2015
- Laatste bezoek: 28 okt 2015 22:40
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@zoe2goe,
Ik zie net dat ik niet al je vragen heb beantwoord.
Ik hoor inderdaad maar een enkele stevige klik. Daarna blijft het stil en pingelt de auto heen en weer. Vanmiddag had hij weer rijm 50 pogingen nodig. Gelukkig kan ik bij de auto weglopen en wordt het laadproces telkens opnieuw opgestart.
Ik heb de medewerker zelf al gevraagd het amperage te verhogen. Hij gaf mij te verstaan dat hij dat niet mocht doen. Er zou dan een servicemonteur moeten worden langs gestuurd. Als jij denkt dat dit een rol kan spelen hoor ik dat graag. Ik meld mij dan ook opnieuw bij EV-box. Het probleem zal toch moeten worden opgelost.
De dealer zal maandag contact opnemen met Renault Nederland. Heb jij nog tips die ik de dealer kan meegeven. Jij lijkt er wel er behoorlijk verstand van te hebben en kunt ze mogelijk in de goede richting duwen. Ik heb ook al gedacht opnieuw EV-box te contacteren. De problemen die ik tegenkom op het forum gaan wel vaak over een EV-box.Vreemd blijft het natuurlijk dat ik met de vorige Zoe nooit een probleem heb gehad.Die deed het werkelijk overal!
Helaas ben ik zelf geen techneut en heb ik alleen maar Apple devices. Ik kan dus niets uitlezen. De paal is overigens destijds uitdrukkelijk als Zoe certified aangeschaft. Dit gaf nog een meerprijs voor onder meer extra aardlekschakelaars. Geen idee of je wat met deze extra info kunt maar hoe meer ik de dealer kan meegeven hoe beter. Ik zal de diverse berichten op het forum ad info meegeven.
Opnieuw bedankt. Is het wellicht mogelijk dat jij mij jouw mobiele nummer mailt zodat de dealer eventueel contact met jou kan opnemen. Voel je niet verplicht! Je zou mij eventueel kunnen mailen op: p.vanzandbergen@xs4all.nl
Piter
Ik zie net dat ik niet al je vragen heb beantwoord.
Ik hoor inderdaad maar een enkele stevige klik. Daarna blijft het stil en pingelt de auto heen en weer. Vanmiddag had hij weer rijm 50 pogingen nodig. Gelukkig kan ik bij de auto weglopen en wordt het laadproces telkens opnieuw opgestart.
Ik heb de medewerker zelf al gevraagd het amperage te verhogen. Hij gaf mij te verstaan dat hij dat niet mocht doen. Er zou dan een servicemonteur moeten worden langs gestuurd. Als jij denkt dat dit een rol kan spelen hoor ik dat graag. Ik meld mij dan ook opnieuw bij EV-box. Het probleem zal toch moeten worden opgelost.
De dealer zal maandag contact opnemen met Renault Nederland. Heb jij nog tips die ik de dealer kan meegeven. Jij lijkt er wel er behoorlijk verstand van te hebben en kunt ze mogelijk in de goede richting duwen. Ik heb ook al gedacht opnieuw EV-box te contacteren. De problemen die ik tegenkom op het forum gaan wel vaak over een EV-box.Vreemd blijft het natuurlijk dat ik met de vorige Zoe nooit een probleem heb gehad.Die deed het werkelijk overal!
Helaas ben ik zelf geen techneut en heb ik alleen maar Apple devices. Ik kan dus niets uitlezen. De paal is overigens destijds uitdrukkelijk als Zoe certified aangeschaft. Dit gaf nog een meerprijs voor onder meer extra aardlekschakelaars. Geen idee of je wat met deze extra info kunt maar hoe meer ik de dealer kan meegeven hoe beter. Ik zal de diverse berichten op het forum ad info meegeven.
Opnieuw bedankt. Is het wellicht mogelijk dat jij mij jouw mobiele nummer mailt zodat de dealer eventueel contact met jou kan opnemen. Voel je niet verplicht! Je zou mij eventueel kunnen mailen op: p.vanzandbergen@xs4all.nl
Piter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Er kunnen natuurlijk altijd dingen stuk gaan, dus wie weet. Heb je geen problemen met deze Zoe bij andere laders? Dat lijkt me nog wel relevant.
Altijd fijn, als je denkt iets gekocht te hebben en dat het op een of andere manier toch niet van jou blijkt te zijn. Sign of the times zullen we het maar op houden. Maar inderdaad, los van de problemen laadt de Zoe minder efficiënt met lage stroomsterktes, dus als het als 16A is aangelegd, doen. Overigens ben ik vergeten te vragen of je op één of op drie fasen oplaadt: bij 12A moet een volle lading ongeveer 9 uur duren, bij drie ongeveer 3 uur, en in het laatste geval mag je alles wat ik zei over verhogen van die 12A vergeten.
Apple: tja, geen CanZE.
Altijd fijn, als je denkt iets gekocht te hebben en dat het op een of andere manier toch niet van jou blijkt te zijn. Sign of the times zullen we het maar op houden. Maar inderdaad, los van de problemen laadt de Zoe minder efficiënt met lage stroomsterktes, dus als het als 16A is aangelegd, doen. Overigens ben ik vergeten te vragen of je op één of op drie fasen oplaadt: bij 12A moet een volle lading ongeveer 9 uur duren, bij drie ongeveer 3 uur, en in het laatste geval mag je alles wat ik zei over verhogen van die 12A vergeten.
Apple: tja, geen CanZE.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 34
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Laadprobleem Zoe
Ik dacht dat driefasig laden met een stroomsterkte kleiner dan 14A niet mogelijk was. Eenfasig wel maar idd aan een bedroevend rendement.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar

www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Kan tot 8A enkelfasig met de laatste firmware. Grappig is het inderdaad niet.........
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 60
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadprobleem Zoe
@Piter,
Andere Zoe's aan je thuislader gaan goed, en jouw Zoe Intens aan andere laders gaat ook goed. Dus alleen als jou Zoe Intens aan je thuislader hangt krijg je veelvuldig de melding "Controleer laadstation" op het display van de Zoe te zien? Dus dan het is een combinatieprobleem.
Ik heb deze foutmelding overigens nog nooit eerder gezien, en het verbaast me dat de Zoe in dit geval wel meer details over de oorzaak van het niet laden toont. Normaal krijg je alleen de melding "Accu laden niet mogelijk" te zien.
Wellicht staat er nog aanvullende informatie in foutmeldingen (DTC's) in de Zoe. Die kun je bij de garage laten uitlezen, of met een iCarsoft i907. (En misschien over een tijdje ook met CanZE)
Ik heb zelf ook een 3-fase 11kW EV-box thuis. Deze staat bij mij op de hoogste stand, maar doordat er ruimte moet worden gehouden voor blindvermogen, zal het effectieve laadvermogen maximaal ongeveer 9kW zijn. Hierbij is de stroomsterkte dan 13 Ampère per fase.
Andere Zoe's aan je thuislader gaan goed, en jouw Zoe Intens aan andere laders gaat ook goed. Dus alleen als jou Zoe Intens aan je thuislader hangt krijg je veelvuldig de melding "Controleer laadstation" op het display van de Zoe te zien? Dus dan het is een combinatieprobleem.
Ik heb deze foutmelding overigens nog nooit eerder gezien, en het verbaast me dat de Zoe in dit geval wel meer details over de oorzaak van het niet laden toont. Normaal krijg je alleen de melding "Accu laden niet mogelijk" te zien.
Wellicht staat er nog aanvullende informatie in foutmeldingen (DTC's) in de Zoe. Die kun je bij de garage laten uitlezen, of met een iCarsoft i907. (En misschien over een tijdje ook met CanZE)
Ik heb zelf ook een 3-fase 11kW EV-box thuis. Deze staat bij mij op de hoogste stand, maar doordat er ruimte moet worden gehouden voor blindvermogen, zal het effectieve laadvermogen maximaal ongeveer 9kW zijn. Hierbij is de stroomsterkte dan 13 Ampère per fase.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 08 jan 2014
- Laatste bezoek: 25 mar 2016 17:09
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@zoe2goe: Nog even wat geëxperimenteerd met het laden met de nieuwe Zoe: ik heb naast een 11kW lader ook nog een ELPA oma lader liggen waarvan ik het vermogen kan regelen. Nu is het volgende het geval: als ik ga laden op 3.7kW (afgezekerd op 16A) stopt het laden telkens al na een paar minuten en is laden vrijwel onmogelijk. Draai ik nu echter het vermogen terug naar 3.0kW dan is er helemaal niets aan de hand en gaat het laden gewoon door tot 100%. Hoe verklaar je dit? Vraagt de Zoe teveel vermogen na het controleren?
Wat misschien verder vermeldenswaardig is is dat de Zoe oorspronkelijk uit Belgie komt, kan dit ermee te maken hebben omdat men daar een ander netwerk heeft zoals Fivari al eens schreef over de "nul"?
Wat misschien verder vermeldenswaardig is is dat de Zoe oorspronkelijk uit Belgie komt, kan dit ermee te maken hebben omdat men daar een ander netwerk heeft zoals Fivari al eens schreef over de "nul"?
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 okt 2015
- Laatste bezoek: 28 okt 2015 22:40
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@HarmOtten en @zoe2goe,
Ik heb inmiddels contact gehad met EV-box. Daar krijg ik alle medewerking. Net als bij Harm Otten is de lader op de hoogste stand (16A) gezet. Ik heb tussen de middag twee laadpogingen gedaan na tussendoor een klein stukje te hebben gereden. Ik wil niet te vroeg juichen maar beide laadsessie verliepen moeiteloos. Na het aansluiten was het de beide keren direct goed. Er werd moeiteloos contact gelegd en het laden startte en stopte niet direct. Ik kijk het even aan en zal mij vervolgens weer op het forum melden.
Piter
Ik heb inmiddels contact gehad met EV-box. Daar krijg ik alle medewerking. Net als bij Harm Otten is de lader op de hoogste stand (16A) gezet. Ik heb tussen de middag twee laadpogingen gedaan na tussendoor een klein stukje te hebben gereden. Ik wil niet te vroeg juichen maar beide laadsessie verliepen moeiteloos. Na het aansluiten was het de beide keren direct goed. Er werd moeiteloos contact gelegd en het laden startte en stopte niet direct. Ik kijk het even aan en zal mij vervolgens weer op het forum melden.
Piter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
Hmmm. De Zoe wil wel eens heel eventjes méér afnemen dan de lader zegt dat maximaal is toegestaan, vooral tijdens het starten van het laden. Als een lader daar kritisch over is kan ik me voorstellen dat'ie daar wat mee doet. De strategie WAT daar mee te doen kan verschillend per lader zijn. Veel laders kijken er helemaal niet naar en gaan er gewoon van uit dat de auto zich gedraagt. Maar ik kan me voorstellen dat het voedingsrelais afvalt (gebeurt in ieder geval niet bij @psz) of dat hij het pilotsignaal afkapt.
Misschien dat we 'm hebben! Nu nog: wat er aan te doen??
Misschien dat we 'm hebben! Nu nog: wat er aan te doen??
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@psz: dat is GOED nieuws, en kan wel eens kloppen met wat ik hierboven schreef.
Waar je wel even op moet letten dat je waarschijnlijk een 3 x 25 A aansluiting hebt, en als de auto staat te laden nog 3 x 9 over. Als moeder de vrouw dan de oven aanzet en de afwasmachine........
Met andere woorden, wat slim is, is de stekker er in steken als je naar bed gaat.
Waar je wel even op moet letten dat je waarschijnlijk een 3 x 25 A aansluiting hebt, en als de auto staat te laden nog 3 x 9 over. Als moeder de vrouw dan de oven aanzet en de afwasmachine........
Met andere woorden, wat slim is, is de stekker er in steken als je naar bed gaat.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 135
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@Everhard: sorry ik ben het probleem een beetje kwijt, er lopen drie scenario's door elkaar (ser, psz, en dan van jou). Kun je alsjeblieft nog een keer doorgeven wat er precies bij jou gebeurt? Rode Neus? Controleer Lader? Hangen op "Controle"?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 08 jan 2014
- Laatste bezoek: 25 mar 2016 17:09
- Actief als: particulier
Re: Laadprobleem Zoe
@zoe2goe: Het oorspronkelijke probleem was eigenlijk dat de nieuwe (uit België afkomstige) Zoe telkens aan zowel mijn 11kW (ZE Ready) thuislader als op het werk bij onze 22kW EV Box lader stopt met laden en een rode neus geeft. Na het openen van deuren herstart het laden dan weer om vervolgens na een paar minuten weer te stoppen. Soms geeft het dashboard dan de melding "controleer lader" of "laden niet mogelijk". Ook bij een openbare 22kW lader hetzelfde probleem gehad van TNM. Bij Fastned ook twee keer het zelfde probleem gehad maar na een tweede poging ging het laden gelukkig gewoon door.
De laatste stand van zaken was het experiment met de Elpa lader waarbij het laden ineens goed ging na het terugschroeven van 3.7 naar 3.0 kW!! Het lijkt erop nadat ik dit gedaan heb het laden ineens verbeterd is, ook bij andere laadpalen!
De laatste stand van zaken was het experiment met de Elpa lader waarbij het laden ineens goed ging na het terugschroeven van 3.7 naar 3.0 kW!! Het lijkt erop nadat ik dit gedaan heb het laden ineens verbeterd is, ook bij andere laadpalen!
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 982 Weergaves
-
Laatste bericht door Robert_B
-
- 3 Reacties
- 808 Weergaves
-
Laatste bericht door Pleiades
-
- 1 Reacties
- 887 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 1 Reacties
- 357 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 10 Reacties
- 1229 Weergaves
-
Laatste bericht door daf55
-
- 14 Reacties
- 1587 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone