Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Misschien zijn met deze tip de soms optredende laadproblemen bij snelladers te voorkomen: zet vlak voor aankomst, vóór het uitzetten van de auto, de ECO mode aan, en de klimaatregeling op Auto. (Wel vreemd, maar dat maak ik uit het Frans op)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 22
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door GertjanVB »

Goeie tip, ga ik gebruiken, maar volgens mij moet de clima gestopt worden (lampje rood) en de eco aan
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Proton
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 feb 2015 10:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Proton »

Afgelopen zondag de snellader bij Bodegraven geprobeerd; die was buiten werking (niet volgens de apps, maar het display liet een mooi consolescherm zien en er zat een 'defect' sticker op). De 22kW paal van TNM ernaast werd geen vriendjes met de Zoe; een paar seconden laden en daarna een reset waarna het zich herhaalt. Na vijf minuten heb ik het opgegeven en zijn we naar de vdValk Nieuwerkerk a/d IJssel gereden; daar geen problemen en na 5 minuutjes weer genoeg geladen om naar huis te kunnen.

Op mijn werk ook iets raars; als ik daar om 7:55 inprik wil hij niet laden tot ongeveer 8:20. In de tussentijd blijft de kabel gewoon zitten en zit ik achter mijn bureau. Aan mijn mailbox te zien zijn er dan zo'n 25 laadpogingen mislukt. Dit patroon heeft zich nu alle twee de dagen dat ik op mijn werk wil laden herhaald met een week ertussen.
Zou het kunnen dat als aan het begin alle plug-in hybrides laden (2x Golf GTE, 2x Outlander, 1x Volvo) er te weinig prik voor de Zoe overblijft en daardoor weigert tot de andere auto's klaar zijn met laden?
Ik mis duidelijke foutmeldingen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

Dat zou kunnen, smart charging systemen kunnen bij load balancing zakken tot 6A, echter de Zoe accepteert dat niet, die wil minimaal 8A.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

@Proton,
Nou daar ben ik het volledig mee eens: Die foutmeldingen zijn niet duidelijk!!
Zoals bv: "Accu laden niet mogelijk"
Tsja, op het moment dat die melding verschijnt, ben ik daar zelf ook al achter gekomen. We willen weten WAAROM!

Nouja, nog beter is natuurlijk dat er geen fout optreedt :wink: .


Wat betreft je laadprobleem op het werk. Misschien zou je eens met een voltmeter de spanning in een stopcontact zo dicht mogelijk in de buurt van de laadpaal kunnen meten.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



barreman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 mei 2015 10:20
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door barreman »

Hai,

Hoe vaak komt het jullie voor dat de Zoe bij een openbare laadpaal weigert te laden ?
We hebben 'm pas een dag, maar mijn vriendin greep vanochtend gelijk al mis, bij een paal in Utrecht ( Kanaleneiland ). Het dashboard zegt : controleren... en valt daarna uit. ( zoals als je niet staat op te laden )

Gebeld met klantenservice. De paal gereset, helpt niet. Er gaat maandag iemand van Ballast Nedam naar de paal.

De ironie ; de Foutlander deed het daar de afgelopen weken foutloos. En vrijdag overigens ook ( weer ).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

@Barreman,
Hoe vaak is een goeie vraag. Maar het komt inderdaad af en toe voor. En ALS het dan voorkomt, is het meestal dat de LED in de neus van de Zoe rood wordt, en de display op het dashboard geeft dan aan "Accu laden niet mogelijk". De oorzaak is dan vaak dat de weerstand naar aarde te hoog is, waardoor onveilige situaties zouden kunnen ontstaan.
In jou geval lijkt het er op dat het protocol op de een of andere manier geen overeenstemming krijgt, of dat het te lang duurt. De deur openen, waardoor de Zoe weer actief wordt, wil dan nog wel eens helpen.
Hoe lang duurde het voordat de display uit ging?

Daarnaast is het altijd goed om dit soort problemen bij de klantenservice van die betreffende paal te melden zodat ze weten van het probleem, en er wat aan kunnen doen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 22
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door GertjanVB »

Zelf heb ik het idee dat het bij de oudere type laadpalen nogal eens voor komt (door e-laad geplaatste palen). Mijn ervaringen met de EV-boxen zijn over het algemeen negatief, anderen op dit forum bestrijden dat, maar het is helaas mijn ervaring. Problemen bij de "grote jongens" zijn minimaal (TNM, Fastned, Greenflux, Allego, Essent). Het komt toch neer op uitproberen en ervaringen melden, hier en bij Chargemap.

In den beginne vonden we het spannend om buiten huis te laden. Duurde drie maanden voor het eerste vreemde contact. Nu geen zorgen meer. Voor vertrek kijk ik wel even de mogelijkheden onderweg en op de eindbestemming na, maar geen zorgen want er is altijd wel een alternatief in de buurt, als het een keertje niet lukt. Naast niet werkende palen heb je natuurlijk ook nog de bezette palen met zelfde effect.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door renault15.17 »

@barreman: ik heb het 3 of 4 keer meegemaakt de afgelopen twee jaar. Voor wat het waard is.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

Een Foutlander heeft ook een barbie-batterij @barreman ;-) Het lijkt me zo dat de verklaring van Martijn helemaal correct is. Als jullie een paar palen hebben op het werk ligt het zeer voor de hand dat daar load balancing op zit en ja, de Zoe kan het meest van allemaal, maar onder de 6 a 8A houdt het echt op. Als die paar knoopcellen van dat hondehokje vol zijn, en dat gaat zelfs met 6A snel ;-) krijgt ze weer meer toegekend en wil ze er wel tegenaan. Er van uitgaande dat tijd geen probleem is, niets om je zorgen over te maken.

Afbeelding

Dat probleem in Utrecht: altijd even goed kijken of de LED in de neus roze-rood oplicht. Als dat zo is (99% aardfout): Alles losmaken, deuren en klepjes dicht, op slot, 5 ECHTE minuten wachten, dan opnieuw proberen. Als het dan nog niet gaat, niet nog een keer doen bij die paal.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door aip »

Nou, afgelopen weekend voor het eerst weg met de Zoe (normaal zouden we met de V60D6 gaan, maar we wilden het eens proberen). De oplaadpaal bij het openluchtmuseum was direct een probleem. Ingeplugd met 60% (onderweg opgeladen bij Fastned langs de A30). Om half zes het museum uit: paal ' dood', Zoe op 67%. Waarschijnlijk aardlek eruit geslagen - gebeurt kennelijk vaker. Storingsdienst moest komen, dus terug gereden naar Putten via Fastned. Zondag kabel weer kunnen halen.

En los van het oplaadprobleem: zaterdagavond een klapband gehad. Een grote borgpin midden op de weg, dwars door de band. Dus nu een nieuwe rechter achterband (die 215/45/17 is, ipv 205/45/17, maar dat geloof ik voorlopig wel even).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door PieterZoe »

Balen van die klapband. Wat doe je in zo'n geval onderweg? (want je kunt de band dan niet meer tijdelijk repareren met de plakset, neem ik aan?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door aip »

He-le-maal niets. Behalve de anwb bellen. Die dan (goede wil en heel vriendelijk trouwens) kijken of ze een passende band in voorraard hebben (ja, maar niet de goede maat), de velg meenemen naar 't Harde, en dan terugkomen om de velg er weer op te zetten. Kost je 'efkens 3 en een half uur, maar dan ben je weer mobiel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

Kan Renault Route service je in zo'n geval niet helpen?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door aip »

Vast, maar daar dacht ik op dat moment totaal niet aan. Waarbij het me overigens niet zou verbazen als ze (RRS) daarvoor ofwel de ANWB, ofwel (net als route mobiel) lokale bedrijven inschakelen.

En ach, ik stond bij de AH, dus heb een blikje bier gehaald, en op mijn telefoon de laatste drie afleveringen van Better call Saul op netflix gekeken. Dus ach.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door HarmOtten »

----LAADPAUZES BIJ 43KW----
Laatst was ik aan het laden bij Fastned. Gewoon in een half uurtje even snel opladen. Dit ging prima. Alleen ergens halverwege stopte het laden opeens. Je hoorde een *kloenk* dat het relais schakelde, en de de display in de auto ging uit. Enkele seconden later nog een *kloenk*, en het laden werd automatisch hervat. Tijdens het laden was het een graad of 10 buiten, en af en toe ging de ventilator van de Zoe flink blazen, maar dat is normaal.

Nu las ik onlangs The Fastned Story, en kwam op blz 179 het volgende tegen:
The Fastned Story schreef:De ZOE-rijders zijn dolenthousiast als we in juni 2014 hen de mogelijkheid bieden om ook met dit vermogen te kunnen laden bij Fastned. Er komt een AC/43 kW-aansluiting op onze snelladers. Maar helaas gaat het vaak fout. De klachten die bij de Fastned-helpdesk binnenkomen, zijn voor 60 procent afkomstig van ZOE-rijders. De meest voorkomende klacht is dat het laden voortdurend op haperingen stuit. Na enig speurwerk komt de aap uit de mouw. De lader onder de motorkap wordt snel warm. In de software van de ZOE is daarom een ‘laadpauze’ ingebouwd, voor voldoende koeling. Onze lader registreert deze pauze en concludeert zoals het laadprotocol voorschrijft dat de laadsessie ten einde is en slaat af. Vervolgens moet de automobilist zijn laadsessie opnieuw opstarten. Hoogst onhandig.
Vind je het probleem, is de oplossing vaak dichtbij. In het geval van de ZOE laten we de software van onze laders zo aanpassen dat deze kan omgaan met de pauzes. De laadsessie loopt gewoon door terwijl de ZOE af en toe een pauze neemt.
Dat is het dus! De cameleon lader in de Zoe pauzeert gewoon even!
Dit heb ik in de testperiode bij een Allego snellader van The New Motion ook eens gehad. Steeds na ongeveer 2,5 minuut stopte het laden, en moest ik het laden herstarten. Een eigenaardigheidje van de Zoe dus, waar ze in de laadpaal rekening mee dienen te houden.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door avdvee »

Steeds na ongeveer 2,5 minuut stopte het laden, en moest ik het laden herstarten. Een eigenaardigheidje van de Zoe dus, waar ze in de laadpaal rekening mee dienen te houden.
Eigenlijk dus gewoon een 'ontwerpfoutje' want dit is ronduit onhandig als je SNEL wil laden. Renault moet dus e.e.a. beter koelen/ de warmte wegwerken.

Overigens heb ik dit van de week donderdag (22 graden plus) niet gemerkt moet ik zeggen (al lijkt 4,85kW) in 12.22 minuut niet heel vlot.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

Die 'ontwerpfout' is al hersteld in de nieuwe (R 245) Zoë.

Wie ONDERWEG echt snel wil opladen, kan straks (in 2017 of zo) aan de CCS,
met DC van 100 kW (of nog meer).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door avdvee »

Nou noem dat hersteld; ze hebben domweg het snelladen eruit gehaald en dus wordt het ook niet meer te warm. Met een R240 heb je eigenlijk weinig meer te zoeken bij Fastned tenzij je relatief lang wil wachten of slechts beperkt wil bijladen.

CCS met 100kW laden? Op zich lijkt me dat een logische stap maar is hier ergens al melding van gemaakt? Ik bedoel ik heb er nog niets over gelezen bij Fastned (nieuwe laders nodig terwijl de oude nog niet zijn afgeschreven?). Ook niet bij Renault.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

CCS met 100kW laden
Er was onlangs op autoblogGreen een berichtje over een bedrijf in Amerika
dat een net van 100 kW DC palen wilde gaan opzetten voor 'gewone' EV's ('gewoon' ≠ Tesla).

Ik heb zelf geen verstand van elektrotechniek,
maar voor vakmensen (fivari, HarmOtten, etc.) lijkt het mij een koud kunstje
om dat te combineren met de de AC van de Zoë.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

En dit voorjaar (tijdens de Salon in Geneve)
kreeg ik via LinkedIn plotseling een bericht over een Zwitsers bedrijf
met 130 kW DC oplaadpalen.

Nogmaals, ik heb geen verstand van elektrotechniek,
maar als eenvoudige bouten-en-moeren techneut
lijkt mij de trend wel duidelijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

CCS (standaard) kan in principe tot 500 VDC / 200A. 100kW dus. Het is maar de vraag hoe dit uitpakt in de nieuwe Zoe, want als bijvoorbeeld (net als nu) de batterijspanning 400 volt is, wordt het 80kW. Nog steeds impressive trouwens.

Snelladen is niet "weggehaald", alleen vervangen door de richting waar het in Europa naar toe gaat: CCS. Daarmee kan het AC deel in de auto wat bescheidener worden en daar is weinig mis mee: Ik ken geen plaatsen waar de wel 43kW AC kunt laden en geen CCS. Ik denk ook niet dat veel mensen een 3x63A AC lader thuis hebben.

Het onderbrekingsprobleem is opgelost door Fastnet. En wat betreft Renault: er wordt al aardig gekoeld als je snellaad, ik ben blij dat ze even op adem komt als dat nodig is ipv de boel opblaast.

Overigens excuus, we dwalen in deze draad vereselijk af.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door VanAssen »

Hallo,

tijd niet op de forum geweest, maar toch maar even iets delen.

Gisteren een dagje A'dam naar onze dochter geweest vanuit Assen.
1. Tussen geladen bij AC rest. 'tHarde om ruimte voldoende te hebben in A'dam voor het zoeken van een paal bij haar in de buurt.
2. Eentje gevonden aan de Postjesweg, maar er waren ruim voldoende in de buurt. Alleen net niet die vlak voor haar huis. Bezet.
3. Na een leuke dag de Zoe weer opgezocht (onbeschadigd :dance: echter maar tot 88% vol na plm. 6 uurtjes) Nuon 11,1 kW paal
4. Na vertrek uit A'dam maar de A7 de weg terug genomen. Even de Fastned Broerdijk getest. Alles paletti. Er reed Nog een zwarte Zoe achter ons, maar sloeg af even voor Broerdijk.
5. Naar Assen net niet voldoende, dus Fastned Mienscheer aangestuurd. Echter hier "nada". Laden onmogelijk, controleer laadregelaar. Bagger. OK dus de 10 minuten reset ingezet van Renault. Geen succes.
OK dan maar binnendoor met een afstand van 32 km te gaan en rest km in de accu van 32km.
Aangepaste snelheid en gered (phoe.....) Nog 2 % over.
Stekker erin, reset ging ook vanzelf en nadien volgens de verbruiksmeter 29,5 kW geladen)

Een dagje A'dam prima te doen met de Zoe.
Inmiddels een 38000 km op de teller, accu stand van 98,5% na reset.
Is een andere topic, maar krijg de laatste updates weer eens niet in de R-link.
Afspraak gemaakt bij de garage. Reset account bij Renault werkt ook maar 1 keer. :(
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door avdvee »

Snelladen is niet "weggehaald", alleen vervangen door de richting waar het in Europa naar toe gaat: CCS. Daarmee kan het AC deel in de auto wat bescheidener worden en daar is weinig mis mee: Ik ken geen plaatsen waar de wel 43kW AC kunt laden en geen CCS. Ik denk ook niet dat veel mensen een 3x63A AC lader thuis hebben.
Holadepianola, ik heb nog geen bericht/ foto gezien dat bewijst dat dd R240 een CCS/ 50kW lader heeft. Hier is wel veel over gespeculeerd en zal waarschijnlijk in de toekomst verschijnen maar volgens mij NU nog niet het geval.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

Nee dat klopt: de R240 ("Zoe 2" in de volksmond) heeft alleen een AC 22kW (semisnel)laadmogelijkheid.
De "Zoe 3" die in 2017 wordt verwacht, zal naar verwachting ook de R240 motor hebben, maar dan tevens met een CCS (DC 50kW) snellaadmogelijkheid, en een grotere batterij.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door VanAssen »

Om toch even op de oplaad problemen terug te komen. :D

We hadden dus een laadstoring afgelopen weekend bij Fastned.
Melding op dashboard controleer laadregelaar, laden is niet mogelijk.
Met de hakken over de sloot toch thuis gekomen.
Toen thuis de thuislader aangesloten en direct was ook de melding weg.
De standaard 10 minuten deur op slot van Renault had bij het Fastned station geen succes.

Vandaag bij de werkgever was er een aardfout ontstaan in de paal daar en wederom de melding.
Wat ik toen heb gedaan is de auto afkoppelen en even op een ander parkeerplek gezet.
Men ging de zaak direct repareren.
De storingsmelding bleef maar en je hebt dan ook geen cruise controle meer etc.
Dus ik denk wat thuis kan kan hier ook. :?:
Heb de laadkabel gepakt en in de neus van de Zoe gestoken zonder de andere zijde te koppelen aan een paal.
De kabel weer ontgrendelt uit de neus en ja hoor, de foutmelding was weg. :clap:
Kan dit een "alternatieve" reset zijn?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Sordone »

Ik kwam deze link tegen over "Incidenten Renault Zoe laadpaal incompatibiliteit."
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... o&hl=en_US
Weet iemand wie dit beheert ? Staat er niet bij en Google levert niets op.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door Luc Weide »

Geen idee wie dat beheert.
De kop trekt negatief aandacht voor de Zoë.
Maar de tekst lijkt mij qua inhoud juist zeer positief.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door MartijnEV »

Dat was een oude kaart uit 2014 met inderdaad goede bedoelingen. De kaart is nu offline gezet.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door VanAssen »

Afgelopen week een rondje NL gereden om o.a. onze dochter uit te zwaaien op Schiphol.
Nou, kom je aan op P2, alle 8 laders bezet maar niemand die het laden zelf heeft geactiveerd.
Dus alleen stekker erin en doen alsof. :fp:
En wat zie je staan? De Outlander, Prius, Golf GTE en zelfs een Tesla (nog met gratis laadoptie via hun eigen superchargers).
Het wordt tijd dat er gehandhaafd wordt.
Korte opleiding laadpaal status lezen voor de parkeerwachters.
Ring niet blauw dan hoppa minimaal €10 extra parkeergeld. :twisted:
In Haarlemmermeer gelukkig nog net een laadpaal kunnen vinden die ons dan weer gered heeft, maar dit is echt te zot voor woorden.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: RE: Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door jdgh72 »

VanAssen schreef:Afgelopen week een rondje NL gereden om o.a. onze dochter uit te zwaaien op Schiphol.
Nou, kom je aan op P2, alle 8 laders bezet maar niemand die het laden zelf heeft geactiveerd.
Dus alleen stekker erin en doen alsof. :fp:
En wat zie je staan? De Outlander, Prius, Golf GTE en zelfs een Tesla (nog met gratis laadoptie via hun eigen superchargers).
Het wordt tijd dat er gehandhaafd wordt.
Korte opleiding laadpaal status lezen voor de parkeerwachters.
Ring niet blauw dan hoppa minimaal €10 extra parkeergeld. :twisted:
In Haarlemmermeer gelukkig nog net een laadpaal kunnen vinden die ons dan weer gered heeft, maar dit is echt te zot voor woorden.
Die laders staan in een "smart" grid. Als de paal niet blauw geeft wil nog niet zeggen dat de eigenaar auto niet wil laden, de paal heeft ook een eigen wil.
Ik heb er ook een keer staan wachten op de blauwe ring, op gegeven moment opgegeven. Bij terugkomst was de auto toch aan het laden.

Verstuurd vanaf mijn P9000 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door landfort »

Uit een uitleg EV box laadpalen...

2.4. LED aanduiding en betekenis
Rondom de contactdoos is een LED-ring gemonteerd. Deze geeft de status van het apparaat weer,
zodat u ziet in welke modus het apparaat zich bevindt (na inbedrijfstelling).
– UIT Standby;
– GROEN Beschikbaar;
– BLAUW Bezig met laden;
– Knipperend ROOD Pas niet geaccepteerd;
– ROOD Error/storing.
- Led-ring blijft geel branden (auto op timer of gereed met laden?)

Ik laad dagelijks op een personeel parkeerplaats op Schiphol en ja na 2,5 tot 3 uur is ie vol en niet meer blauw...(tussendoor afkoppelen kost me vanaf mijn werkplek ongeveer 45 minuten en die heb ik helaas niet...)

En er zijn meer van die laadblokken (op P2), maar ze staan niet allemaal bij elkaar
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door VanAssen »

Ik snap (probeer het tenminste) jullie uitleg, maar alle 8 te gelijk?
Nu snap ik ook een Allegro met hun ontmoedigingsprijzen.
De beschikbare laadcapaciteit (met 22 kWh per aansluiting) gaat hierdoor enorm naar beneden.
Op timer geloof ik niet, geen logische reden voor om dit te doen.
Het "smart" grid lijkt me in dit geval niet geheel smart wil je maximaal verdienen aan deze optie.
Meer laadblokken (op P2) heb ik niet kunnen vinden.
Nog gevraagd, maar de parkeerwachter (o.i.d.) wist niet eens of en zo ja waar ze waren.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door OlafH »

Hier wordt ik dus helemaal gestoord van. Dit is bij een 43 kW snellader in Heerhugowaard. Staat er al meer dan een uur een 330e te druppelladen Afbeelding
Afbeelding
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 53
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door zoe2goe »

ABB laders kunnen toch tegelijkertijd één DC (ChaDeMo òf CCS) èn één AC laden? Of is dat alleen bij de FastNed variant?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!

Bericht door PieterZoe »

Zeker. maar wellicht heeft deze 330e-rijder de ACstekker ingepugd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht