Problemen met Ratio Solar of Zappi laadpalen

Plaats reactie

Topic author
Wimpie118
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2015 08:04
Actief als: particulier

Problemen met Ratio Solar of Zappi laadpalen

Bericht door Wimpie118 »

Ik heb een Ratio Solar laadpaal en die kan in theorie allerhande slimme dingen als load balancing, pure solar of smart solar laden. Maarrrrr niet met de Megane E-Tech, dan schiet de paal of auto na een paar minuten in storing. Dus kan ik alleen de Basic functie gebruiken, die stopt er stroom in zonder enige poespas. Enig googelen leert dat die problemen ook voorkwamen bij de Zappi laadpalen, en daar is op het forum te lezen dat de problemen opgelost zijn met een software update van de auto, want het probleem ligt bij het niet correct geprogrammeerde protocol van Renault.
Er werd aangekondigd dat de software update in de herfst van '23 uitgerold zou worden (in UK) dus ik verwachtte dat ik hem nu met de 30.000 km beurt zou krijgen, maar volgens de technicus van Bochane is dat niet het geval, hij ziet het niet in het systeem staan.
Vroeg me af of ik lotgenoten heb, en of er toch al software updates gedaan zijn in NL die deze problemen opgelost hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ffonz
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
Actief als: particulier

Re: Problemen met Ratio Solar of Zappi laadpalen

Bericht door ffonz »

Hoi Wimpie,

Hier op het forum van Zappi kan je het hele verhaal lezen:
https://myenergi.info/renault-megane-ch ... t7780.html
Er is een update. Je moet vragen om "ACTIS 82668". Renault rolt deze niet vanzelf uit, je moet er zelf om vragen. Geen idee waarom Renault zo passief reageert, maar zo blijft de bug nog jaren dooretteren.
De software update lost trouwens niet alles op. Tenminste niet met een Zappi. Ratio Solar ken ik niet. De Zappi-gebruikers die snachts uitgesteld willen laden die zijn blij. Maar gebruikers (zoals ik) die overdag pure zonnestroom willen laden, zijn nog niet tevreden. Als je thuis 3 fasen kunt laden, gaat de Megane zelfs met de nieuwe software nog steeds in storing bij het schakelen van 1 naar 3 fasen. De Zappi moet (volgens het protocol?) 90s wachten om te wisselen tussen de 3 fasen. En de Megane vind dat te lang duren, (geloof ik).
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht