Laadpunten bij Renault-dealers

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
electronaut
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door electronaut »

Ik heb eerder bericht dat ik bij mijn dealer in Aalsmeer op 22 kW kan laden. De beste optie zolang er geen snelladers zijn. Ik ga er vanuit dat minimaal alle ZE-dealers zo'n laadpaal hebben waar wij tijdens openingstijden gebruik van mogen maken. Toch?

Weet iemand of alle Renault-dealers dat toestaan en of er misschien non-ZE dealers zijn die ook een laadpaal hebben (omdat ze zelf in een Kangoo ZE rondrijden bijv)

De laadpalen bij mijn dealer staan niet op oplaadpalen.nl en (je raadt het al) ook niet in de navigatie. Haha, die bij concurrent Mitsubishi in de buurt staat er wel in!

Is er ergens een overzicht van beschikbare laadpalen bij Renault dealers?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door avdvee »

Was jij bekend met de kaart van MartijnEV?

https://maps.google.nl/maps/ms?msid=206 ... 83c9&msa=0
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
electronaut
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door electronaut »

Nee, bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door Smartrix-Zoe »

Het is onbegrijpelijk dat niet alle Renault dealers een oplaadpunt hebben. Ze hebben een redelijk dekkend netwerk in Nederland en het zou daarmee voor ons een uitkomst zijn mocht je verder weg willen gaan. Reactie van Renault Nederland is dat ze hun dealers niet kunnen verplichten tot de aanschaf van een laadpaal. Echt een grote misser.
Veel palen bij dealers staan buiten openingstijden gewoon uit. Ze zetten dan de schakelaar om binnen.

De Importeur verplicht de dealers heel veel maar dit vinden ze niet nodig :doh:

Misschien moet niet alleen ik bellen met dit idee maar jullie ook. Je weet nooit wat het brengt. :D
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door avdvee »

Wie moeten we dan bellen? Het lijkt me iets voor de WISHLIST ??
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door Smartrix-Zoe »

Gewoon Renault Nederland bellen :D
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3033
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door renault15.17 »

Het moet niet gekker worden :!: Ik kom er net achter dat de publiek e-laad laadpaal die tussen de Renault en Opel dealer stond hier in Helmond, is weggehaald. :shock: Waar gaat dat nu weer over? Wel heeft de Renault dealer laadpunten, maar die staan binnen het hek. Bij het voormalige laadpunt stonden ook regelmatig Ampera's te laden, maar of de Opel dealer nu ook een laadpunt heeft?

Rare jongens.... die .......
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik heb te horen gekregen waarom er niet bij iedere Renault dealer laadpunten zijn. Ze hebben dat wel overwogen maar de investeringen die een dealer hiervoor moet doen zijn best hoog. Wanneer je de auto in de markt zet voor woon-werk verkeer of boodschappen en sportclub bezoeken heb je geen laadpunt voor onderweg nodig. Het feit dat een aantal van ons, waaronder ik, direct de grens gaan opzoeken past niet bij dat uitgangspunt van Renault. Daar is natuurlijk wel wat voor te zeggen. Nu Fastned binnen een jaar op veel locaties snellaadpunten heeft is de noodzaak van de laadpunten bij de dealers niet meer zo aanwezig voor ons pioniers.... We moeten dus nog even geduld hebben en dan kunnen we gewoon onbezorgd overal in Nederland naar toe rijden. Toch blijft wel een beetje de vraag waarom je dan zo'n dure Cameleon snellaad installatie in de auto plaats.

Hoe denken jullie hierover?
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpunten bij Renault-dealers

Bericht door MartijnEV »

Toch blijft wel een beetje de vraag waarom je dan zo'n dure Cameleon snellaad installatie in de auto plaats.
De Caméléon lader is juist bewust door Renault ontworpen om productiekosten te besparen. Hij is dus eerder 'goedkoop' dan 'duur' (al is dat relatief natuurlijk). Daarnaast is het idee van Renault bij het ontwerpen van de Caméléon lader geweest, dat je maximaal kan profiteren van de maximale stroomsterkte die AC (wisselstroom) laadpalen kunnen leveren. En dat maximale vermogen varieert tussen 16A, 32A en 63A. Daar waar de meeste EV's (tot kortgeleden) slechts op 1 fase (3,7kW) konden laden, ookal biedt een laadpaal drie-fasen spanning aan, kan de Zoe op alle drie de fasen laden en wel op de maximaal beschikbare stroomsterkte.

Dat maakt:
- het totale kostenplaatje een stuk goedkoper: én voor Renault en de koper van de Zoe lage productiekosten voor lader in de Zoe, én voor de aanbieders van infrastructuur geen dure DC snellaadstations nodig zoals bijvoorbeeld voor de Nissan Leaf
- het gebruik van de Zoe (tot nu toe in theorie helaas) een stuk makkelijker en flexibeler: AC laadpaaltjes kun je 'overal' vinden en je kunt er met de Zoe het 'maximale' uithalen
Vandaar de Caméléon lader.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in