Laadsnelheid ZOE Q90

Plaats reactie

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadsnelheid ZOE Q90

Bericht door GertjanVB »

Vandaag bij Renault Nederland de (demo) ZOE Q90 opgehaald en direct genoten van het grote bereik. Heerlijk! :thumb:

Aan het eind van een totaalrit van circa 170 km de Q90 aan de snellader bij de Lidl in Tilburg gehangen en moeten constateren dat de toplaadsnelheid 33kW is terwijl er 41 door de lader gegeven wordt. :(

SoC ca. 25%, batterijtemp 17 graden (idd na een niet al te lang stukje rijden). Bij de Q210 gaat die dan als een jekko, maar de Q90 heeft blijkbaar een ander regiem dan de Q210, dwz de lekkere batterijtemperatuur ligt blijkbaar hoger.

Met CanZE (iOS) alle mogelijke data bekeken (niet heel erg lekker stabiel jammergenoeg), en een aantal zaken waargenomen:
  • Laadsnelheid zakt alleen maar, terwijl temperatuur naar ongeveer 27 graden stijgt. Aanvang 33kW, zakt naar 21kW en stijgt dan weer naar 27kW op en op het eind bij 27 graden en 66%SoC naar 23kW
  • Waargenomen op het "Charging scherm" in het hoofdmenu:
    IMG_3329.JPG
  • In het "Charge " scherm van het Technische menu, zie ik dat de available charging power, afwisselend 41 en 13kW is. Gemiddeld die 27 die ik binnenhaal en die de ZOE toestaat (max battery charge). Tevens de temperaturen op dat moment:
    IMG_3330.JPG
    IMG_3331.JPG
    IMG_3333.JPG
  • Als ik tijdens het rijden het "Charging" scherm open hou, zie ik de "Max battery charge sterk fluctueren": als ik "gas" geef stijgt die waarde een aantal kW om na enige tijd weer terug te zakken. De gemiddelde batterij temperatuur, stijgt niet echt.
  • Halverwege heb ik het laden afgebroken en een nieuwe sessie gestart met de inmiddels hogere batterij temperatuur (22 graden). Dat maakte niets uit voor de laadsnelheid
Totzover. Is er hier iets niet OK of heeft deze 41kW (38) batterij een hogere temperatuur nodig om snel te laden?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

VanAssen
lid
lid

Re: Laadsnelheid ZOE Q90

Bericht door VanAssen »

Heeft de Q90 niet ook een temperatuur regeling/voorziening rondom de accu?
Hier wordt op de Duitse forum nog over getwijfeld dat niet de Q90 en alleen de R90 hierover beschikt.
Mogelijk dat hij hierdoor "net" niet de gewenste laadtemperatuur krijgt en rond de door jouw gemeten laadsnelheid blijft? :think:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Re: Laadsnelheid ZOE Q90

Bericht door GertjanVB »

Ja, zou moeten zijn, maar dat wordt waarschijnlijk automatisch geregeld net zo als de koeling bij te hoge temperaturen. De accu wordt overigens niet k…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 137 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken