Laden afgebroken Zoe
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 jun 2022 09:42
- Actief als: professional
Laden afgebroken Zoe
Na enkele minuten laden breekt hij af.
Foutcode P0669 (066931) keert terug.
(Regelunit/aandrijfmotor/transmissie: -interne tempsensor; te hoog signaal)
Nu hoor ik de koelpomp niet lopen.
Wie weet of deze meteen na aanvang laden moet beginnen
of begint deze, normaal gesproken pas na een tijdje, wanneer koeling noodzakelijk wordt?
Foutcode P0669 (066931) keert terug.
(Regelunit/aandrijfmotor/transmissie: -interne tempsensor; te hoog signaal)
Nu hoor ik de koelpomp niet lopen.
Wie weet of deze meteen na aanvang laden moet beginnen
of begint deze, normaal gesproken pas na een tijdje, wanneer koeling noodzakelijk wordt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1400
- Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Laden afgebroken Zoe
Welkom,
Welk type, bouwjaar?
Groet, Ron.
Welk type, bouwjaar?
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 jun 2022 09:42
- Actief als: professional
Re: Laden afgebroken Zoe
Hoi Ron,
Q90 5AM 65kW uit 2017 VF1AGVYC057649028
Groet Ronald
Q90 5AM 65kW uit 2017 VF1AGVYC057649028
Groet Ronald
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
- Actief als: particulier
Re: Laden afgebroken Zoe
Ik heb ook een Q90 en bij het laden hoor ik in het begin niets (behalve de laadpiep die oudere mensen meestal niet horen). Na een tijdje hoor ik verschillende fans aanslaan. Maar dat is dus afhankelijk van de temperatuur van de accu.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Laden afgebroken Zoe
Het koelingssysteem heeft twee circuits.
Het eerste is de waterkoeling voor de motor (want het is een Q) en de power electronics. Het voorraad-vat van de geel-groene vloeistof is het ovalen plastic ding wat je vlak bij de accu ziet. Daar zou ik dus het niveau van controleren. Ook kan de bijbehorende (electrische) pomp defect zijn. Dure grap heb ik wel eens gelezen. Dit heeft allemaal niets met de batterijtemperatuur te maken.
Het tweede circuit is de Airco, die echter ook de batterij kan koelen. De batterij heeft drie modes: niks, ventileren met buitenlucht (zacht rommelend geluid bij de achterwielen) en geforceerd koelen, dan komt voorin het hele zaakje tot (luid) leven.
Beide circuits worden gekoeld door de grote lawaaiige fan voorin. Als dat ding aanslaat (variabele snelheid overigens) kan dat voor een of beide circuits zijn. Als de buitentemperatuur hoog is of je laadt met flink vermogen slaat het eerste circuit meteen aan om de elektronica te koelen.
Ik hou het vooralsnog op een probleem in het eerste circuit.
Het eerste is de waterkoeling voor de motor (want het is een Q) en de power electronics. Het voorraad-vat van de geel-groene vloeistof is het ovalen plastic ding wat je vlak bij de accu ziet. Daar zou ik dus het niveau van controleren. Ook kan de bijbehorende (electrische) pomp defect zijn. Dure grap heb ik wel eens gelezen. Dit heeft allemaal niets met de batterijtemperatuur te maken.
Het tweede circuit is de Airco, die echter ook de batterij kan koelen. De batterij heeft drie modes: niks, ventileren met buitenlucht (zacht rommelend geluid bij de achterwielen) en geforceerd koelen, dan komt voorin het hele zaakje tot (luid) leven.
Beide circuits worden gekoeld door de grote lawaaiige fan voorin. Als dat ding aanslaat (variabele snelheid overigens) kan dat voor een of beide circuits zijn. Als de buitentemperatuur hoog is of je laadt met flink vermogen slaat het eerste circuit meteen aan om de elektronica te koelen.
Ik hou het vooralsnog op een probleem in het eerste circuit.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 233 Weergaves
-
Laatste bericht door Raijmond
-
- 0 Reacties
- 285 Weergaves
-
Laatste bericht door Injector1
-
- 3 Reacties
- 418 Weergaves
-
Laatste bericht door CreatoX
-
- 2 Reacties
- 432 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault-Zoë-Q210
-
- 2 Reacties
- 397 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault-Zoë-Q210