Laguna schokt bij uitrollen in versnelling

Alle overige technische Laguna vragen

Topic author
MetalZeke
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 14 apr 2011 15:42
Actief als: particulier

Laguna schokt bij uitrollen in versnelling

Bericht door MetalZeke »

Beste mensen,
Sinds oktober ben ik de eigenaar van een Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI 130 PK uit juli 2006.
Er zijn een aantal dingen die me niet helemaal lekker zitten vergeleken met mijn vorige auto met dezelfde motor, een Megane uit januari 2006.
Als ik richting een stoplicht rijd waar ik moet stoppen en ik laat het gaspedaal los (rijd 60 a 70 km/h) en laat ik de auto uitrollen in de versnelling, dan schokt mijn auto vaak een keer. Het lijkt erop alsof je even een klein zetje van achteren krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit gebeurd ook als ik richting een rotonde of bocht rijd en ik laat het gas los. Ook op momenten dat ik terug schakel van de 3e naar de 2e versnelling voel ik dit soms. Het gebeurd niet altijd, maar wel te vaak.

Een ander dingetje is dat ik in een lange flauwe bocht naar rechts altijd een soort van gezoem hoor. Ik heb dit al eens bij de dealer na laten kijken, maar zij kunnen, zelfs na een testrit, niet achterhalen wat het is. De lagers en de schokbrekers lijken allemaal goed.

Kan iemand mij misschien helpen met deze vragen?

Als laatste verwijs ik naar een topic dat ik eerder al heb geopend op lagunaclub.nl Zouden jullie hier ook eens naar willen kijken?

http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=6757.0

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community