Mijn Talisman bleek "opeens" een diepe kras / beschadiging te hebben op de rechter achterdeur. Zie foto. Helaas helpt de lakverzegeling hier ook niet bij...
Een aantal lokale (den Haag) spotrepair bedrijven aangeschreven met wat foto's, maar allemaal toch rond de 350 euro ex BTW en de opmerking erbij dat de deur dan overgespoten wordt, geen spotrepair dus. Want te groot, geen hoekje, midden op de deur etc. Om tijd te winnen (kaal staal gaat roesten) heb ik de zaak maar eerst met mijn lakstift aangestipt. (kleur noir amethiste) Best een goed match, maar natuurlijk niet de juiste glans , er zit ook geen laag blanke lak op. zie vervolgfoto's.
Mijn vragen:
Kent iemand een adresje die dit wel met spotrepair op kan lossen voor een gunstiger prijsje
Zou je het niet ook helemaal kunnen glad polijsten en dan met blanke lak erover en nog een keer polijsten en zo vrijwel onzichtbaar kunnen wegwerken? Zo ja, hoe dan en welke middelen
Of nog een andere aanpak?
Of is er een hobbyist die het wel wil proberen. Ikzelf heb eigenlijk alleen polish en was.
Lakbeschadiging wegwerken zonder overspuiten
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 apr 2025 16:33
- Actief als: particulier
Lakbeschadiging wegwerken zonder overspuiten
- Bijlagen
Talisman ph2 Grandtour Initiale Paris TCE160EDC Bleu Cosmos 
Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak

Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 23:56
Re: Lakbeschadiging wegwerken zonder overspuiten
Als je het minder zichtbaar wil maken , zou je de kras in meerdere keren kunnen opvullen met je lakstift en na voldoende laagjes zou je dit kunnen schuren met een speciaal schuurkalletje en p2000 of p3000.
Dan polijsten en een wax oid erop.
Je zal het zo zeker nog wel zien , maar veel minder.
Mislukt het , kan je nog altijd naar de spuiter.
Ik denk altijd : nu laten maken en overmorgen zet een ander er een nieuwe kras op en je bent dat geld voor altijd kwijt.....of je kan ook gewoon op 2 parkeerplaatsen tegelijk gaan staan maar dan komen er wellicht nog sneller nieuwe krassen bij.
Dan polijsten en een wax oid erop.
Je zal het zo zeker nog wel zien , maar veel minder.
Mislukt het , kan je nog altijd naar de spuiter.
Ik denk altijd : nu laten maken en overmorgen zet een ander er een nieuwe kras op en je bent dat geld voor altijd kwijt.....of je kan ook gewoon op 2 parkeerplaatsen tegelijk gaan staan maar dan komen er wellicht nog sneller nieuwe krassen bij.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 11 apr 2025 14:48
Re: Lakbeschadiging wegwerken zonder overspuiten
Misschien kan deze man je helpen, ik heb hem wel eens bezig gezien en hij werkt echt secuur.
https://autokrassen.nl/index_flash.html
https://autokrassen.nl/index_flash.html
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut