Lolo / the new motion / qpark lader zet laadkabel vast

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
erijder
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Lolo / the new motion / qpark lader zet laadkabel vast

Bericht door erijder »

De lolo lijkt problemen te geven in combinatie met Renault Zoe. Gisteravond helaas zonder laadkabel moeten vertrekken nadat lolo was afgeslagen en laadkabel heeft geblokkeerd. Stop van lolo lag er uit en wilde niet meer terug. Van de qpark man begreep ik dat dit niet de eerste keer was met een zoe. The new motion kon mij ook verder niet helpen.
Hopelijk krijg ik mijn kabel snel weer terug. Zit nu met een lege zoe zonder oplaadkabel.... Auto dus onbruikbaar en weer een hoop gezeik.
Ik mijd de lolo's voorlopig. Hoop dat the new motion dit snel oplost met de lolo's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erijder
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Lolo / the new motion / qpark lader zet laadkabel vast

Bericht door erijder »

En serie nummer van de lolo in kwestie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Lolo / the new motion / qpark lader zet laadkabel vast

Bericht door fivari »

De meeste laadstations laten de kabel los wanneer de stroomvoorziening wegvalt.
Dat de Zoe's wat sneller de stroom doen wegvallen, bijvoorbeeld door het activeren van de lekstroomschakelaar of door een te hoge stroom, wil ik wel geloven. De lekstroom is waarschijnlijk wat kritischer dan bij lader met een galvanische scheiding.
Toch zou een goed ontworpen laadstation de kabel moeten vrijgeven bij het onderbreken van de stroomtoevoer.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erijder
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Lolo / the new motion / qpark lader zet laadkabel vast

Bericht door erijder »

@fivari, helemaal eens. Hang net op na weer contact met the new motion. Zij was het er helemaal niet mee eens dat dit een ontwerp fout is. Volgens haar is dit een veiligheidsding. Op mij. Tegenwerping dat geen stroom betekend dat er ook geen veiligheidsissues zijn, hielp niet.
Herstarten van de paal op afstand gaat uitereaard niet als de stop er uit ligt. Zelfs als de stop terug gezet is duurt het volgens the new motion minstens 20 minuten voordat kabel wordt vrij gegeven, maar de stop wilde gisteravond niet terug.

Wordt nu overigens van kastje naar muur gestuurd. Bel qpark maar, die zijn eigenaar van laadpunt. Zucht... Wordt vervolgd
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Lolo / the new motion / qpark lader zet laadkabel vast

Bericht door zoe2goe »

Die lolo's zijn ellendedingen. Overigens is het niet waar dat het twintig minuten duurt. Zodra de zekering wordt aangezet geeft de lolo een eventueel op dat moment aangesloten kabel vrij. Is in ieder geval mijn ervaring toen ik zo'n zelfde geintje had: zekering tripte niet, maar de Lolo ging op rood. Zelfde verhaal verder. Beheerder moest de stroom er af halen EN ER WEER OP, toen kwam de kabel vrij. Dat was overigens een instructie van TMN. Ik mijd die dingen als de vliegende pest.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Lolo / the new motion / qpark lader zet laadkabel vast

Bericht door fivari »

Mijn eigen laadpunt, een Keba, laat de kabel los wanneer ik de bekrachtiging afschakel. Omdat ik een scheidingstransformator heb die een aanzienlijk latent verbruik heeft, heb ik zo'n voorziening die het laadstation afschakelt wanneer het niet gebruikt wordt. Als ik de bekrachtiging wegneem, komt de kabel los.
EV-Point, een nieuwe aanbieder van laadinfrastructuur, heeft een laadpaal staan in het grote ziekenhuis van de KULeuven. Daar staat een laadpaal met vier gereserveerde plaatsen voor twee aansluitingen. Personeelsleden blijven een hele dag, patiënten vaak ook en dus laat die laadpaal de kabel los wanneer het laden voltooid is, als gedurende enige tijd geen stroom meer gevraagd wordt.
De laadpalen zonder identificatie, de "plug and charge" laadpalen, laten los van zodra het PP-signaal wegvalt, dus op het ogenblik dat de kabel langs de voertuigkant ontkoppeld wordt.
Het kan dus technisch zeker en het argument van de veiligheid is een dooddoener zonder grond.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erijder
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Lolo / the new motion / qpark lader zet laadkabel vast

Bericht door erijder »

Inmiddels via qpark de kabel retour ontvangen. Ook via qpark begrepen dat de software van de lolo's in garage het plein wordt ge-update en dat de aardlekschakelaars volgende week vervangen zullen worden. Dat zou het probleem moeten verhelpen. Of dat er ook voor zorgt dat de kabel automatisch los komt bij stroom uitval weet ik niet.

In ieder geval prima service door qpark en goed geholpen door hen. Laadkabel is snel terug gekomen en ik ben keurig door hen op de hoogt gebracht over wat ze er aan proberen te doen en over hun contact hierover met de new motion. Van de new motion helaas helemaal niets meer vernomen.

Renault Nieuwendijk in Aalsmeer was zo vriendelijk mijn een een kabel uit te lenen zodat ik gisteren in ieder geval gebruik kon maken van de zoe.

Maar ik denk dat ik toch wel even heel voorzichtig blijf met de lolo's. Van zo'n ervaring wordt je niet vrolijk. En heel jammer dat de New Motion niet gewoon inhoudelijk reageert waarom de kabel blokkeert bij stroomuitval en hoe ze die ontwerpfout gaan oplossen.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht