Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Een tip voor degenen met een (turbo)diesel, waar een luchtmassameter (LMM) in zit :
Voor de 2e keer heb ik nu meegemaakt dat na het chiptunen van mijn Kangoo 1.9 DTI gebleken is dat de LMM defect was....nu gaat dit om auto's van 12 jaar oud ongeveer, maar blijkbaar merk je daar alleen iets van zodra je de auto laat chiptunen.
Er bleek nagenoeg geen extra vermogen beschikbaar te zijn NA het chiptunen en heb ik op een sloperij een andere LMM op de kop getikt en NU pas heb ik wel dat extra vermogen.
In de standaard configuratie merkte ik er niets van dat hij defect zou zijn, ook geen storingsmelding bij Renault.
Dus : ben je in bezit van een wat oudere (turbo)diesel van Renault....laat je LMM eens controleren.
Dit was mijn defecte LMM :
Bijlagen
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut