MAD hulpveren Espace3

Plaats reactie

Topic author
Kubic
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Actief als: particulier

MAD hulpveren Espace3

Bericht door Kubic »

Heeft iemand misschien een gebruiksaanwijzing voor, of ervaring met het monteren van MAD hulpveren op een Espace3?
:oops:
Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPS
lid
lid

hulpveren

Bericht door RPS »

Hallo, ik heb zelf hulpveren van car-support onder mijn Espace3.
Monteren is vrij snel gebeurt, zeker als je een brug tot je beschikking hebt, maar met een pot of garage krik is het ook goed te doen( heb dit namelijk met een potkrik gedaan bij een ford sierra)voor de Espace had ik een brug.
Je brengt de wagen omhoog, legt er een paar blokken onder en verwijderd het wiel, wagen laten zakken op de blokken, krik onder achterbrug zetten en op spanning brengen,schokbreker losnemen, en achterbrug laten zakken tot bestaande achterveer spanningsvrij is, nu kun je de hulpveer door de bestaande veer "draaien" nadat je eerst de onder en boven plaatjes (soms rubbers) hebt aangebracht. nu de achterbrug weer op z'n plaats brengen met de krik en de schokbreker weer vast zetten, hierbij wel opletten dat de hulpveer en de hoofdveer goed in hun pasvlakken blijven!
Nu deze procedure herhalen aan de andere kant en de hulpveren zijn gemonteerd.
Het lijkt misschien wat simpel omschreven maar ik kan het niet moeilijker maken dan het is.
Bij de veren van car-support zijn er ook nog verschillende stijfheden bijv. voor het trekken van een paardetrailer hebben ze zwaardere uitvoering. Ik weet niet of ze dat van MAD ook hebben maar als je slechts af en toe zwaar beladen bent dan is een te zware veer niet de juiste keus omdat de wagen dan gaat 'springen' als hij niet beladen is.
succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Kubic
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door Kubic »

Hallo RPS,
Bedankt voor je reactie.
Ik dacht inderdaad dat het niet al te moeilijk zou kunnen zijn, maar de beschrijving van jou maakt hen nog wat een…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 29 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in