Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Jazeker.
Zit te wachten tot de buizen van de rolkooi komen maar de computer van die machine schijnt geen zin meer te hebben.
Allle deuren en spatborden liggen bij de straler en wou eigenlijk de koets van de week klaar hebben.
Volgende maand effe een motor halen bij Veban.
Daarna begint het leukste.
m1dywo1bq5ik_800.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat is een HEEL MOOI spruitstuk ! Zelf gelast?
Zo op het oog zijn alle 4 de uitlaatbuizen evenlang dank zij de bochten.
Je mag wel een extra ventilator achterin plaatsen om de warmte weg te krijgen.
Ja die heb ik zelf gemaakt.
Heb een half jaar in de ontwikkeling gezeten bij Faurecia.
Heb toen nog al eens wat schroot meegenomen.
Warmte valt mee,het is RVS en dat straalt weinig warmte af.
Gietijzer straalt meer af.
Had gelukkig nog een flens liggen van de RS 182 waar ik toen prototypes van heb gemaakt in 2002.
Krijg we niet door de keuring ben ik bang.
Is niet zo moeilijk te bouwen trouwens, basis is een standaard v6.
Of een Safrane biturbo opvoeren, die bakken koop je voor weinig.
Nee officieel mag ik maar 15 kw per 100 kilo,dus voor de keuring komt er een f16 ie in en daarna een RS 182.
Dit is de PRV motor uit de fabriek in Douvrin(Peu,Ren,Volvo maar zit ook in de Lorean), is afgeleid van een v8 met een V van 90 graden.
De Bi-turbo in de Safrane is gekieteld door Hartge dacht ik. zijn er niet zoveel meer van.
Laatst nog een PRV Meeting van geweest in Nederland.
Hermans superdemper die werkelijk meer effekt geeft.
Niet zo als die zogenaamde sportdempers, die geven net zoveel effekt verhoging als een tennisbal op je trekhaak
CIMG2544.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja, dat kan ik me voorstellen dat ze dempen bij stationair en een beetje gas, bij volgas gaan de decibellen wel omhoog maar gelukkig zit alles achterin.(wat is de vulling eigenlijk?)
Weet wel iemand die nog belangstelling heeft voor een Bi-turbo. Hij heeft er al 2.
Probleem is natuurlijk de onderdelen, zoals b.v. schokdempers met luchtbalg, die rotten allemaal weg.
Ze zijn bezig om deze te verbouwen naar coilover voor een megane.
Zit geen vulling in. Deze dempt beter dan een sportdemper en heeft een betere flow.
Heb er heel wat gemaakt in het verleden en werken goed.
Onderdelen zal wel moeilijk worden ja Denk dat hier in Zweden nog wel het een en ander ligt,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je brengt me op een idee, heb nog een Kat. liggen van de Safrane, en de reflectiedemper van m'n Avantime is aan z'n eind.
Ik haal het monoliet uit de kat, ligt toch los, en maak een pijp met gaten en las die erin. Diameter van de pijpen zijn gelijk.
Overigens die demper van jou gaat een mensenleven mee gelet op de dikte van het materiaal.
Herman bij de einddemper van de 17 Turbo van jou, zat daar ook geen vulmiddel in?
Ik heb de pijp schoongemaakt en bij mijn onder de Gordini gehangen.
Alleen in de einddemper daar rammelt iets, zou dit roest kunnen zijn.
Het verbindingsstuk van RVS naar spruitstuk, was namelijk nogal verroest toen ik hem eronder vandaan trok.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Schijfkoeling dus, maar wel met een dikwandige pijp, je hebt ook wel wat gewicht nodig voorin.
Streef je naar een neutraal stuurgedrag, of toch een beetje onderstuur.
Neutraal is wel heel zeldzaam.
Zullen zien.
Nee het is geen dikwandige buis maar 1,5 mm roestvrij en 90 mm verwarmings slang van Webasto.
Morgen wil ik nog extra luchtinlaten achter maken maar alles is dubbel du das niet zo simpel.
Ik moet toch maar eens een goede bril kopen, nu zie ik het, het is van die kartonnen buis die o.a. ook in de 2CV gebruikt werd voor de verwarming.
Neutraal is idd heel zeldzaam, maar met de motor voor de achteras en de 2 sub-frame's kan je nog heel veel trimmen, toch.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut