Megane II Grand Tour 2007 zelf remvloeistof verversen
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 04 nov 2022 09:38
- Actief als: particulier
Megane II Grand Tour 2007 zelf remvloeistof verversen
Megane II Grand Tour:
2007 :
LPG :
Hoi Allen,
De remvloeistof in mijn Megane moet ververst worden. Dit wil ik, zoals het meeste onderhoud, zelf doen. Nu heb ik talloze malen remolie ververst, bijgevuld, remmen ontlucht, etc. Maar nog nooit voor een auto/motor met ABS.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ivm het ABS?
2007 :
LPG :
Hoi Allen,
De remvloeistof in mijn Megane moet ververst worden. Dit wil ik, zoals het meeste onderhoud, zelf doen. Nu heb ik talloze malen remolie ververst, bijgevuld, remmen ontlucht, etc. Maar nog nooit voor een auto/motor met ABS.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ivm het ABS?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 18:02
Re: Megane II Grand Tour 2007 zelf remvloeistof verversen
Je hoeft met de abs nergens rekening mee te houden en gewoon ontluchten zoals elke andere auto.
Je zult dit met 2 man moeten doen lijkt me, is makkelijker. Op de zaak zetten we een drukvat op het remVL reservoir en openen stuk voor stuk de nippels. Komt er remvloeistof uit die de kleur heeft van nieuwe is het goed. Ik houdt bij Renault altijd deze volgorde aan: RA, LA, RV, LV. Zodat je begint bij de leiding die het verst van het reservoir afzit.
Controleer altijd naderhand of er geen vloeistof lekt!! Dus iemand volle druk laten zetten op het rempedaal en dan controleren. Wel zo fijn zeker te weten dat het goed is.
Je zult dit met 2 man moeten doen lijkt me, is makkelijker. Op de zaak zetten we een drukvat op het remVL reservoir en openen stuk voor stuk de nippels. Komt er remvloeistof uit die de kleur heeft van nieuwe is het goed. Ik houdt bij Renault altijd deze volgorde aan: RA, LA, RV, LV. Zodat je begint bij de leiding die het verst van het reservoir afzit.
Controleer altijd naderhand of er geen vloeistof lekt!! Dus iemand volle druk laten zetten op het rempedaal en dan controleren. Wel zo fijn zeker te weten dat het goed is.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hoi Mechanic,
Goed om te horen dat ik 'normaal' kan verversen/ontluchten. Jouw methode is precies zoals ik het gewend ben.
Goed om te horen dat ik 'normaal' kan verversen/ontluchten. Jouw methode is precies zoals ik het gewend ben.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dan gaat het helemaal goed komen lijkt me. Dealer vraagt rond de 80e voor remVL te verversen, dus je spaart weer wat euro's! Een flacon remvloeistof hoeft niet meer dan 10e te kosten.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Op hoeveel remvloeistof moet ik eigenlijk rekenen? In mijn mustang had ik aan een flacon van een halve liter niet genoeg. 1 liter halen?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Nee joh, dat is veel te veel. Er gaat wellicht 0.3L in het systeem. We hebben van die flacons shell remVL, dat is ong. zoiets van 0.3L. Neem je een halve liter heb je RUIM voldoende.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
De remvloeistof is inmiddels samen met pa vervangen. Had 2 flesjes van 0.25 liter gekocht en heb nog zo'n 150ml over. Ik had waarschijnlijk met iets minder toegekund, maar kon de oude vloeistof uit het reservoir maar voor een klein gedeelte afzuigen.
Daardoor moest ik wat langer 'doorspoelen' voor ik echt mooie heldere vloeistof bij de remklauwen kreeg.
Nog bedankt voor de tips.
Daardoor moest ik wat langer 'doorspoelen' voor ik echt mooie heldere vloeistof bij de remklauwen kreeg.
Nog bedankt voor de tips.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 dec 2020 13:40
Zo!
Ik heb gisteren m'n remvloeistof ook maar eens ververst volgens deze beschrijving.
Prima gelukt!
Wat ik alleen opmerkelijk vind is dat je lang alle oude vloeistof niet af kunt zuigen uit het reservoir, omdat het zo diep zit. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd om een dun slangetje richting de bodem te krijgen, maar dit lukte niet.
Daarom wel wat langer bezig geweest om eerst zoveel mogelijk oude vloeistof eruit te laten vloeien, om vervolgens met verse aan te vullen.
Had alleen nog raar dingetje: Na het verversen kreeg ik heel kort de melding 'defect remsysteem' en deze verdween meteen weer.
Verder niet meer terug gekomen en ook geen bijzonderheden gehad?
Greetz
Ik heb gisteren m'n remvloeistof ook maar eens ververst volgens deze beschrijving.
Prima gelukt!
Wat ik alleen opmerkelijk vind is dat je lang alle oude vloeistof niet af kunt zuigen uit het reservoir, omdat het zo diep zit. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd om een dun slangetje richting de bodem te krijgen, maar dit lukte niet.
Daarom wel wat langer bezig geweest om eerst zoveel mogelijk oude vloeistof eruit te laten vloeien, om vervolgens met verse aan te vullen.
Had alleen nog raar dingetje: Na het verversen kreeg ik heel kort de melding 'defect remsysteem' en deze verdween meteen weer.
Verder niet meer terug gekomen en ook geen bijzonderheden gehad?
Greetz

Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001
Twingo 1 1.2 2001
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community