Mégane III Estate
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Mégane III Estate
Bron: www.autoweek.nl
Vandaag (3 maart 2009) beleefd de nieuwe Mégane Estate zijn wereldpremière in Genève
De nieuwe Mégane-familie is rap aan het uitdijen. Dit is de break die als Estate door het leven gaat. Hij biedt flink meer ruimte dan de hatchbacks. Daarvoor gaan de credits naar de langere wielbasis. Ten opzichte van zijn al bekende familieleden kreeg hij er 6,2 centimeter bij en dat komt dan op een totaaltje van 2,70 meter. Daarmee is een bagageruimte mogelijk van 524 liter; 119 liter meer dan de andere Méganes. Wie de achterbank neerklapt kan maximaal 1.595 liter spullen kwijt en de laadlengte is dan maximaal 2,55 meter. Ook de knieën van de achterinzittenden zijn gebaat bij de toegenomen wielbasis.
De stationwagen is leverbaar met de 130 pk sterke 1,4-liter TCe en de 100 en 110 pk sterke 1,6-liter die een vijf- en zesversnellingsbak hebben. Daarnaast is er nog een 140 pk sterke 2,0-liter die gekoppeld is aan een CVT automaat. Tot slot is er de 180 pk sterke 2,0-liter TCe. Op het dieselgebied zijn er drie varianten van de 1,5-liter dCi met 86, 106 en 110 pk. De topdiesel is de 2,0-liter dCi met 160 pk in handgeschakelde versie en 150 pk in combinatie met een automaat. Verwacht de nieuwe Mégane break in september in ’s lands showrooms.
Vandaag (3 maart 2009) beleefd de nieuwe Mégane Estate zijn wereldpremière in Genève
De nieuwe Mégane-familie is rap aan het uitdijen. Dit is de break die als Estate door het leven gaat. Hij biedt flink meer ruimte dan de hatchbacks. Daarvoor gaan de credits naar de langere wielbasis. Ten opzichte van zijn al bekende familieleden kreeg hij er 6,2 centimeter bij en dat komt dan op een totaaltje van 2,70 meter. Daarmee is een bagageruimte mogelijk van 524 liter; 119 liter meer dan de andere Méganes. Wie de achterbank neerklapt kan maximaal 1.595 liter spullen kwijt en de laadlengte is dan maximaal 2,55 meter. Ook de knieën van de achterinzittenden zijn gebaat bij de toegenomen wielbasis.
De stationwagen is leverbaar met de 130 pk sterke 1,4-liter TCe en de 100 en 110 pk sterke 1,6-liter die een vijf- en zesversnellingsbak hebben. Daarnaast is er nog een 140 pk sterke 2,0-liter die gekoppeld is aan een CVT automaat. Tot slot is er de 180 pk sterke 2,0-liter TCe. Op het dieselgebied zijn er drie varianten van de 1,5-liter dCi met 86, 106 en 110 pk. De topdiesel is de 2,0-liter dCi met 160 pk in handgeschakelde versie en 150 pk in combinatie met een automaat. Verwacht de nieuwe Mégane break in september in ’s lands showrooms.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Mooie kar man!
Ziet er flitsend uit met een lekker dik kontje.
Mag er best zjin.
Antonio.
Ziet er flitsend uit met een lekker dik kontje.
Mag er best zjin.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Het lijkt wel een Volkswagen!
Waar is toch dat gedurfde design gebleven?
Waar is toch dat gedurfde design gebleven?
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
- Actief als: particulier
- Contacteer:
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 20 mar 2008 12:01
Gedurfd design of niet, ik vind het gewoon een mooie auto! Ziet er best dik uit en als je naar de specificaties kijkt van de wielbasis en de inhoud van de kofferbak dan is het zelfs een serieus te overwegen alternatief voor de Laguna (of voor mijn Grand Scénic als ik die over een jaar of drie weer moet inleveren).
Kadjar Energy dCi 110 EDC Bose (10-2015)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut