MEGANE SCENIC; 1.5 DCI : inspuiting defect
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 nov 2015 09:55
- Actief als: particulier
MEGANE SCENIC; 1.5 DCI : inspuiting defect
Na dat ik ruim een half uur gereden en dan auto uitzet en dan wil starten gaat niet moet ruim 20 minuten wachten voordat die weer start en geeft :inspuiting defect aan. bij het uitlezen geeft geen storing.
weet iemand wat het kan zijn?
Brandstoffilter en sencor en tempratuur element vervangen blijft zelfde
Met vriendelijke groeten
Dogan
weet iemand wat het kan zijn?
Brandstoffilter en sencor en tempratuur element vervangen blijft zelfde
Met vriendelijke groeten
Dogan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 18:14
Re: MEGANE SCENIC; 1.5 DCI : inspuiting defect
Ik kreeg onlangs een melding STOP plus geluids- plus melding "inspuiting defect" van mijn Scenic 1.5. Dci 2004 ca 160.000 km.
Geen continue melding maar om de ca 30 sec. Ben wel doorgereden naar mijn buurtgarage niet renault) . Laten doormeten: injectoren of brandstofpomp defect. Injectoren bleken na meting inderdaad te lekken en vervangen ( 1600 euros) . Probleem niet opgelost. Sensor vervangen : nog dezelfde melding. Volgens garage kan dit alleen aan de brandstofpomp liggen. Start nu opeens ook heel slecht ( was niet zo bij brengen). Reparatie zou me in totaal op ca 3000 euro komen is meer dan de waarde van de auto! Garage kan niet garanderen dat het probleem daarna is opgelost. Kunnen er nog ander oorzaken zijn van dit probleem?
eigenlijk zou ik de auto moeten inruilen of weg doen,maar aangezien ik al zoveel kosten heb gemaakt is er eigenlijk geen weg terug. Wie helpt mij uit de brand?
Geen continue melding maar om de ca 30 sec. Ben wel doorgereden naar mijn buurtgarage niet renault) . Laten doormeten: injectoren of brandstofpomp defect. Injectoren bleken na meting inderdaad te lekken en vervangen ( 1600 euros) . Probleem niet opgelost. Sensor vervangen : nog dezelfde melding. Volgens garage kan dit alleen aan de brandstofpomp liggen. Start nu opeens ook heel slecht ( was niet zo bij brengen). Reparatie zou me in totaal op ca 3000 euro komen is meer dan de waarde van de auto! Garage kan niet garanderen dat het probleem daarna is opgelost. Kunnen er nog ander oorzaken zijn van dit probleem?
eigenlijk zou ik de auto moeten inruilen of weg doen,maar aangezien ik al zoveel kosten heb gemaakt is er eigenlijk geen weg terug. Wie helpt mij uit de brand?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50
er zijn drie mogelijkheden die dezelfde melding geven:
-gloeibougies (die kosten de wereld niet)
-Injectoren heb je al laten vervangen
- brandstofpomp
het feit dat je de injectoren al gedaan hebt heeft je inderdaad in een tunnel geplaatst. Mijn gok is dat met gloeibougies en brandstofpomp vervangen je toch weer verder kunt. Maar misschien is er een slimme truc om het zelf te doen of het ergens veel goedkoper te laten doen. Iemand?
-gloeibougies (die kosten de wereld niet)
-Injectoren heb je al laten vervangen
- brandstofpomp
het feit dat je de injectoren al gedaan hebt heeft je inderdaad in een tunnel geplaatst. Mijn gok is dat met gloeibougies en brandstofpomp vervangen je toch weer verder kunt. Maar misschien is er een slimme truc om het zelf te doen of het ergens veel goedkoper te laten doen. Iemand?
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 18:14
Bedankt voor je reactie. Vanmiddag rijdend pomp gemeten. Substantieel drukverlies bij hogere snelheid. Ondanks hoge kosten toch maar nieuwe pomp, ben er nu eenmaal aan begonnen. Hopelijk is het dan verholpen. Zal de garage wijzen op mogelijkheid van gloeibougies. Zelf kan ik het niet doen en ook geen kennis.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 08 mei 2025 08:31
De gloeispiralen zijn voor een garage eenvoudig door te meten. Inderdaad op een bedrag van 3000e maakt een 150-200e voor gloeiers weinig uit,maar als het nog niet nodig is kun je het net zo goed nog niet doen.
Ook heb je bij temperaturen die we nu hebben in nl deze gloeiers ook niet perse nodig. Dat zal het startprobleem haast zeker niet zijn.
Ook heb je bij temperaturen die we nu hebben in nl deze gloeiers ook niet perse nodig. Dat zal het startprobleem haast zeker niet zijn.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-