Hallo,
ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een megane 2-liter uit 1996 (5-deurs). Gasinstallatie is uitgebouwd en hij rijdt weer op benzine (niet door mij gedaan).Ik zit met de volgende vervelende problemen.
1. na een ritje, stond ik stil bij de verkeerslichten en spontaan viel ie uit. dit gebeurt ook ineens tijdens het rijden, het complete vermogen is weg en alle lampjes gaan aan en je moet opnieuw starten (terwijl dit ook best lang duurt, voordat ie weer daadwerkelijk start!). Ik heb op dit forum gezocht en heb wat tips gevonden en uitgevoerd, maar gisteren viel ie weer een paar keer uit. ik hoop dat iemand mij helpt.
2. de auto haalt; hij klimt naar de 1500 toeren en zakt daarna weer. stationair gewoon even 1 minuutje draaien en dan begint ie weer te halen, klimt ie naar de 1500 toeren en zakt daarna weer.
3. hoog stationair toerental. 1200 toeren. ik heb vernomen dat dit is omdat ie op gas heeft gereden.
Ik heb de min-kabel van de accu vervangen, doorgemeten en maakt goed contact met massa. ook gemeten vanaf motorblok en versnellingsbak. daar zat het probleem niet verwacht ik. De zekeringkasten bekeken, alle zekereringen eruit gehaald, opgeschuurd (oxidatie) en contactspray in kast/op zekering en teruggeplaatst. misschien dat ie even geen contact kon maken, dacht ik. ik heb gaskleppenhuis gedemonteerd en helemaal schoon gemaakt.
Dit zijn de dingen die ik heb gevonden op het forum, maar na de uitvoering hiervan, zit ik nog steeds met de problemen.... wie o wie kan me helpen...?
megane valt spontaan uit tijdens rijden
-
ardje
Topic author - repeating visitor

-
mechanic
- Gouden Bahco
- Actief als: particulier
Het spontaan uitvallen kan te maken hebben met een slechte BDP sensor op de versnellingsbak.
Je zou deze kunnen reinigen,maar mocht het de oorzaak zijn is vervangen toch echt de oplossing.
Wat betreft het "halen' van de motor, heb je de vacuumslangen al gecontroleerd?
Je zou deze kunnen reinigen,maar mocht het de oorzaak zijn is vervangen toch echt de oplossing.
Wat betreft het "halen' van de motor, heb je de vacuumslangen al gecontroleerd?
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
MeganeGrandTour
- Lid - eerste logo binnen

Puntje 1 anders mogelijk nokkenas sensor.
Zelf ooit bij defecte nokkenas sensor bemerkt dat auto afsloeg bij stoplicht, dan wel stationair draaien, a…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Zelf ooit bij defecte nokkenas sensor bemerkt dat auto afsloeg bij stoplicht, dan wel stationair draaien, a…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 834 -
Laatste bericht door timus75
11 mei 2025 18:37
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 277 -
Laatste bericht door NicoVN
28 jan 2026 20:37
-
-
Motor stopt ineens, tijdens rijden bij warm weer.
door Kangoo130 » 13 jun 2025 19:07 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 1046 -
Laatste bericht door TTS
13 aug 2025 12:21
-
-
-
[Arkana 2022] Brandstofmeter loopt op en af tijdens rijden
door Ronnelkana » 03 jan 2026 14:26 » in Arkana -
Reacties: 0
Weergaves: 152 -
Laatste bericht door Ronnelkana