Melding Airbag controleren

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Topic author
hansz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2019 16:54
Actief als: particulier

Melding Airbag controleren

Bericht door hansz »

Hallo


Ik heb een renault (grande) scenic uit 2005. tot nu toe veel plezier van gehad, tot ik enige dagen geleden de meliding kreeg:

Airbag controleren.

Even later deed m'n cruise control het ook niet meer. Het gekke is dat na het parkeren gisteren er ook een melding bij over de handrem bij kwam.

melding: handrem defect.

bijzonder want deze automatische handrem is 2 maanden geleden vervangen en prima werkt. Nu gaat de auto direct op op de rem zodra je de motor uit zet en wanneer je de deur open doet begint er een druk piep signaal en en staat er handrem defect. Dat is niet het geval. Met de handrem knop kan je gemakkelijk de handrem eraf halen (dus hij werkt wel prima).

Ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkend. (het is vooral bijzonder dat er meerdere meldingen na elkaar komen, lijkt wel alsof de auto uit veiligheids overwegingen de rem nu ook blokkeerd, iets als: je moet nu eerst naar de airbags kijken anders mag je niet wegrijden (en je auto op cruise control zetten.)

M'n garage heeft onder de bijrijdersstoel gekeken en doorgemeten,Daar zit vaak een probleem. Maar daar werkt alles goed volgens hen.

Zij komen er niet uit. Hopelijk weet hier iemand wat er aan de hand is en kan iemand me helpen.


Veel dank in ieder geval!

Groet,

Hans.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht