Alleen sinds afgelopen zaterdag is rijden onmogelijk geworden. Toen ik hem wilde starten hoorde ik een aantal tikken bij de stuurkolom en dat was het dan. Het display geeft aan stuur niet vrij en starten is onmogelijk geworden.
Zit de keycard niet in de kaartlezer geeft hij het openen van de deur op de display: stuur vrij en nadat ik de keycard in de kaartlezer doe geeft hij op het display: stuur niet vrij
Wellicht nog een aantal zaken als info:
- - Accu is twee maanden oud en volledig geladen
- Ik heb ook de min los gehaald van de accu om te kijken of het een storing in het systeem was. Heeft niets opgeleverd.
- Ik kan het stuur draaien, het is dus niet vergrendeld
- Indrukken van de startknop levert totaal geen reactie op. Dus startmotor draait niet, niets.
- Allemaal willen ze de auto eerst zien
Het stellen van de juiste diagnose duurt tussen de 2 a 3 uur á 75,- excl. BTW per uur
Garage 1: Waarschijnlijk moet de stuurkolom vervangen worden. Kosten: € 1800,- tot € 2200,-
Garage 2: Waarschijnlijk de schakel unit. Kosten: tussen de € 800,- en € 1200,-
Garage 3: Misschien een kortsluiting in de kabel of beschadigde bedrading: Kosten: tussen de € 300,- en € 500,-
Garage 4: Nog nooit van deze storing gehoord. Ze denken dat het niet meer te maken is. Hun advies is: nieuwe auto kopen.
Alvast dank voor het meedenken