Mislukte kaartupdate R-Link 2

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie

Topic author
Den Ouwe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:44
Actief als: particulier

Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Den Ouwe »

Beste forum
Vandaag online een nieuwe kaart aangekocht voor mijn Scenic IV. Zoals het hoort een USB stick van 32GB geformatteerd op Fat32, en minstens 2 minuten in mijn wagen gestoken. Daarna de nieuwste R-Link 2 toolbox gedownload en geïnstalleerd op mijn PC. De toolbox geopend met de USB stick in de PC. De toolbox herkent de stick en de daarop geïnstalleerde gegevens van de wagen. Dan het downloaden gestart van de nieuwe GPS kaart (ca. 6197 GB) naar de USB stick. Het downloaden start maar erg traag (ca. 10 MB), bovendien stopt het downloaden verschillende keren. Soms herhaalt het proces automatisch en moet ik het downloaden terug opstarten door op de desbetreffende knop te drukken. Het lukt mij zo ongeveer 70% van de kaart te downloaden, en dan loopt alles vast. Terug herbeginnen lukt maar alles begint terug bij 0%. Ik slaag er wel niet in om de kaart volledig te downloaden en op de stick te installeren.
Weet iemand raad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Renier »

Dat had ik ook met mijn download toen ik het via de wifi deed.
Op de vaste PC met bekabelde aansluiting ging het wel in 1x goed.
Maar het is sowieso bekend dat R-Link Toolbox download erg traag kunnen zijn en soms stoppen.
Soms helpt het om het op een (laat in de avond of vroeg in de ochtend) ander tijdstip te proberen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Den Ouwe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:44
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Den Ouwe »

Beste Renier
Ik heb beide geprobeerd: op mijn PC (bekabeld) en op mijn echtgenote haar laptop. Beide verschillende keren mislukt. Wel kreeg ik deze morgen pas bericht van Worldline dat de transactie geaccepteerd was. Misschien was de kaart nog niet geactiveerd. Ik ga vandaag nog eens een (of verschillende) pogingen wagen. Met de klantendienst bellen is ook nog een optie, maar die verwijzen je nogal vlug door naar je garage. Maar je kan toch niet telkens naar de garage voor een update. Ik heb dat pas gedaan voor de Car Connect Connectivity, die lukte bij mij ook niet, bij de garage wel. Ik kan natuurlijk ook je raad opvolgen en deze nacht mijn kans wagen. Ik vind wel dat Renault nu eens dringend werk moet maken van een vlottere procedure (betere server?) voor zijn updates.
Alvast bedankt voor je snelle respons en je tips.
Groetjes
Den Ouwe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Renier »

Nee dat is onzin, je hoeft hiervoor niet je garage lastig te vallen.
Het lukt je vast wel, met wat geduld :-)
En anders zijn de kaarten ook via een andere route goedkoper of zelfs gratis te verkrijgen ;-)
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Den Ouwe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:44
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Den Ouwe »

Beste Renier
Zopas nog een poging gewaagd om de kaart op mijn usb stick te zetten. Zoals gisteren ging dat met een groot aantal onderbrekingen (26 in totaal - van 19.00 u tot 19.30 u). Tergend traag want slechts met 5 à 15 MB per keer. Ik kreeg goede hoop want ik zat al aan 69% (4644 MB). Doch bij de laatste onderbreking wegens programmafout gemeld door Windows 11 en de heropstart, ging het fout. Bij de heropstart van de R-Link Toolbox en na het scannen van de stick, begon de download terug aan 2 %. Dit type heropstart heb ik nochtans zonder problemen voordien gedaan. Toen heb ik er de brui aan gegeven. Zal vanavond laat nog eens proberen
Groetjes
Den Ouwe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Den Ouwe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:44
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Den Ouwe »

Hallo Renier
Heb gisteren laat nog een poging gewaagd maar zonder succes, nog steeds tergend traag en bij 29% na een half uur downloaden (omstreeks 00.32 u.) liep alles vast. Het downloaden was gestopt en werd niet hervat, ook niet na het heropstarten van de toolbox. Morgen neem ik nog eens contact per telefoon met de klantendienst, en ik hoop dat die mij kunnen helpen. Volgens jou zijn er andere manieren om aan de kaartupdate te geraken en zelfs gratis. Dat laatste is niet echt nodig want ik kocht reeds online een kaartupdate voor 84,90 EUR. Hopelijk stuurt de klantendienst niet door naar de garage want daar heb ik helemaal geen zin in.
Groetjes
Den Ouwe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Renier »

Je hebt gelijk hoor, dan moeten ze hem maar bij de dealer voor je downloaden en installeren!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Den Ouwe
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:44
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Den Ouwe »

Hallo Renier
Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost, maar ik heb gisteren mijn kaartupdate kunnen afronden. Om de kaart te downloaden heb ik een ander merk USB geprobeerd. Vervolgens heb ik via de R-Link 2 Toolbox de kaart kunnen downloaden. Dat ging tergend traag: eerst met 10 à 15 MB tot ca. 40% en dan de rest aan 5 MB. Dat heeft zo ongeveer 6 uren in beslag genomen. Ik moest effe weg, dus heb ik met een klein hartje de computer onbeheerd laten verder werken. Bij thuiskomst bleek de kaart toch op de USB te staan. Vandaag heb ik de kaart op de computer van de wagen kunnen installeren, dat heeft ook ca. 35 minuten geduurd. Dit is echt niets meer van deze tijd, met de huidige techniek moet dat toch sneller kunnen. Om nog maar te zwijgen van het up to date zijn van de kaart, het is denk ik een kaartversie van 2020. Ik bezit nog een TomTom Go met levenslange update van de kaarten, die wordt om de 3 à 6 maand geüpdatet. Binnenkort moet ik mijn Coyote updaten, ik houd mijn hart al vast.
Voor een bedrijf als Renault is dit toch wat beschamend vind ik toch, technologie hoog in het vaandel dragen is dit allerminst.
Met vriendelijke groeten,
Den Ouwe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Renier »

Vreemd dat het kopiëren naar de R-Link zo lang duurt bij jou. Heb je wel een USB stick met voldoende lees/schrijf snelheid gebruikt?
Maar hij staat er in ieder geval op!

Ik gebruik zelf meestal gewoon Google maps via Android auto. Met alle wegomleidingen hier in Groningen de afgelopen jaren is dat wel zo actueel.
En volledig gratis.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Willem055
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2023 17:07
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Willem055 »

Beste forumleden,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Espace uit 2015....heerlijke auto om in te rijden en nu ben ik bezig om een update te doen. Via de Toolbox de beschikbare downloads op een usb gezet, eerst de gegevens uit de auto gehaald trouwens....vervolgens de usb in de auto geplaatst en geprobeerd de update te installeren. Helaas geeft het een melding dat de update is mislukt en dat de huidige software behouden blijft. Weet iemand hoe dit werkt om te installeren.

Ik heb ook een kaartupdates gekocht maar nog niet geïnstalleerd en ik hoop niet dat dan ook de melding komt dat de update niet uitgevoerd kan worden.....

Alvast bedankt voor het meedenken....

Gr.
Willem055

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Renier »

Het wil wel eens aan de USB stick liggen, heb je evt een andere om het te proberen?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Willem055
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2023 17:07
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Willem055 »

Ik zal het eens proberen. Ik heb zo geen andere liggen, maar dat kan geregeld worden. De navigatie update heeft het waarschijnlijk wel goed gedaan. Ik moet nog wel even ergens heen rijden waar ik zeker weet dat de vorige versie nog niet het juiste aangaf.

Ik zal met een nieuwe usb nog even laten weten hoe het gegaan is.

In elk geval bedankt voor de tip....

Gr.
Willem055

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Renier »

Je kan ook in het menu de kaart versies zien!
Eventjes zoeken.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Willem055
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2023 17:07
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Willem055 »

Met een nieuw usb stick lukt het ook niet. Kan het er eventueel mee te maken hebben dat ik de auto pas heb en dat de vorige eigenaar wellicht nog een account heeft ofzo? Ik kan ook in de my Renault app niet synchroniseren. Die optie staat er ook niet eens tussen. Maar misschien is dit weer iets heel anders......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 7
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Renier »

Wat probeer je precies te updaten? De systeemsoftware of de kaarten wat nu niet lukt?
En als je de systeemsoftware probeert te updaten, van welke versie naar welke versie?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Willem055
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2023 17:07
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Willem055 »

Een beetje late reactie, maar ik probeer de systeemsoftware te updaten. De software die in de auto is geïnstalleerd is 2.2.17.803 en de software die ik wil installeren is 2.2.19.30x

De kaartupdate is wel gelukt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Willem055
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2023 17:07
Actief als: particulier

Re: Mislukte kaartupdate R-Link 2

Bericht door Willem055 »

Nog steeds ben ik bezig om de software een update te geven maar dit lukt telkens niet. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe de software wel goed geinstalleerd kan worden?

Daarnaast is de kaartupdate inmiddels ook niet meer actief en heb ik weer een oude versie. Is er iemand die ook hier ervaring mee heeft en/of weet wat de oorzaak kan zijn?

Ik hoor graag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht