motor valt uit
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 11 jun 2012 18:30
- Actief als: particulier
motor valt uit
Hallo,
Is er iemand die alstublieft met mij mee wil denken over het volgende probleem.
Ik heb een Megane Scenic 1.6. Tijdens onze terugreis door Duitsland begon hij vermogen te verliezen en viel uit.
Het begon bij 120 kilometer per uur en wilde niet harder waarna hij even in hield, dit herhaalde zich waarbij de snelheid afnam.
Na korte tijd viel de motor uit, maar kon ik hem direct weer starten en naar een parkeerplaats rijden. De ADAC kon niets vinden en de computer gaf niets aan. Verder gereden maar probleem bleef en herhaalde zich vaker. Naar Renault dealer gereden maar ook hier niets te vinden. Schone benzine bijgetankt, maar na 100 kilometer stopte de motor 4X in 5 minuten. Wel kon ik hem steeds opnieuw en zelfs onder het rijden opnieuw starten. De eerste keren had de motor te tijd om iets af te koelen, de laatste 4x niet om dat ik hier telkens opnieuw probeerde verder te rijden. Levensgevaarlijk en dus mee gestopt.
Dashboard geeft ook niets aan. Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen over dit probleem.
Auto staat nog in Duitsland.
Mvg Karel Deugd
Is er iemand die alstublieft met mij mee wil denken over het volgende probleem.
Ik heb een Megane Scenic 1.6. Tijdens onze terugreis door Duitsland begon hij vermogen te verliezen en viel uit.
Het begon bij 120 kilometer per uur en wilde niet harder waarna hij even in hield, dit herhaalde zich waarbij de snelheid afnam.
Na korte tijd viel de motor uit, maar kon ik hem direct weer starten en naar een parkeerplaats rijden. De ADAC kon niets vinden en de computer gaf niets aan. Verder gereden maar probleem bleef en herhaalde zich vaker. Naar Renault dealer gereden maar ook hier niets te vinden. Schone benzine bijgetankt, maar na 100 kilometer stopte de motor 4X in 5 minuten. Wel kon ik hem steeds opnieuw en zelfs onder het rijden opnieuw starten. De eerste keren had de motor te tijd om iets af te koelen, de laatste 4x niet om dat ik hier telkens opnieuw probeerde verder te rijden. Levensgevaarlijk en dus mee gestopt.
Dashboard geeft ook niets aan. Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen over dit probleem.
Auto staat nog in Duitsland.
Mvg Karel Deugd
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: motor valt uit
Weet niet hoeveel km je wagen gereden heeft maar dit lijkt verdacht veel op een verstopt brandstoffilter. SUC6
Hide post links |
-
Hartelijk dank voor het meedenken.
Op dit moment denken we aan het verdampen van de benzine in een leiding die dicht bij de motor ligt.
Na redelijke afkoeling had de auto weer voldoende vermogen tot ongeveer 100 kilometer verder rijden. De laatste keren probeerde ik echter zonder afkoeling verder te komen en dat lukte niet, wel kon ik de auto telkens direct opnieuw starten. Maar na 400 meter viel hij al weer uit. Wat denkt U van bovenstaande mogelijkheid?
Mvg Karel
Op dit moment denken we aan het verdampen van de benzine in een leiding die dicht bij de motor ligt.
Na redelijke afkoeling had de auto weer voldoende vermogen tot ongeveer 100 kilometer verder rijden. De laatste keren probeerde ik echter zonder afkoeling verder te komen en dat lukte niet, wel kon ik de auto telkens direct opnieuw starten. Maar na 400 meter viel hij al weer uit. Wat denkt U van bovenstaande mogelijkheid?
Mvg Karel
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
Bij vapour lock start hij niet meteen na het stilvallen.Klinkt als slechte bougiekabel of de falende trasistorontsteking aangestuurd door de bdp sensor die ook kan falen.Is hij nagekeken door een Renault-man aldaar?
Hide post links |
-
Hallo, de auto is 2x uitgelezen, niets te vinden.
Ben ook bij een Renault dealer in Duitsland geweest, niets te vinden.
De monteur heeft er zelf nog mee gereden, niets aan de hand.
Na 100 kilometer zelfde probleem, alleen wilde ik nu niet meer stoppen en hoopte dat hij het weer 100 kilometer zou doen.
Maar hij viel binnen 4 minuten 4x uit, toen vond ik het wel genoeg op de autobaan.
In de ochtend had ik ongeveer 450 kilometer gereden zonder te stoppen, daarna een korte stop en wat file, en het was warm.
Temperatuurmeter bleef goed.
Mvg Karel
Ben ook bij een Renault dealer in Duitsland geweest, niets te vinden.
De monteur heeft er zelf nog mee gereden, niets aan de hand.
Na 100 kilometer zelfde probleem, alleen wilde ik nu niet meer stoppen en hoopte dat hij het weer 100 kilometer zou doen.
Maar hij viel binnen 4 minuten 4x uit, toen vond ik het wel genoeg op de autobaan.
In de ochtend had ik ongeveer 450 kilometer gereden zonder te stoppen, daarna een korte stop en wat file, en het was warm.
Temperatuurmeter bleef goed.
Mvg Karel
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
het kan tegenwoordig niet meer maar niet verkeerd getankt?Er is ook nog de tank beluchting.Bij stilvallen evtl de tankdop eraf doen,mag geen zuigend effect hebben.Verder is er nog een ophoping van van luchtbellen of schuim door een fittende connector of geknikte leiding of een doorgeschuurde leiding.Onderweg is het nogal gevaarlijk aan de benzineleiding werken en ook de speciale connectors dacht ik.Afpersen en werken met doorzichtige leiding is meer iets voor de garage.Verstopping aan de aanzuigzeef in de tank is ook een grote mogelijkheid omdat ge sprak dat hij niet harder meer wilde rijden en dan nog meer terugviel en stilviel.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 15 jul 2010 22:48
VALT DE POMP IN DE TANK NIET UIT ?? WANNEER POMP IN TANK ZIT KAN JE GEEN LAST VAN VAPOUR LOCK HEBBEN.
zET ER EENS EEN ELECTRISCH POMPJE TUSSEN
zET ER EENS EEN ELECTRISCH POMPJE TUSSEN
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Contacteer:
Kan zoals reeds gemeld ook de BDP sensor zijn, zodra deze warmer word kan deze een happerend contact geven, ook zal hij bij
een slechte/verkeerde meting op het verkeerde moment inspuiten waardoor vermogensverlies.
Maar het kan idd ook aan de brandstoftoevoer liggen, maar volgens mij kan de dealer of betere uni-garages dit rijdend uitlezen
of de drukken en opbrengst van de pomp goed blijft.
een slechte/verkeerde meting op het verkeerde moment inspuiten waardoor vermogensverlies.
Maar het kan idd ook aan de brandstoftoevoer liggen, maar volgens mij kan de dealer of betere uni-garages dit rijdend uitlezen
of de drukken en opbrengst van de pomp goed blijft.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Hide post links |
-
Vliegwielsensor vervangen maar probleem bleef.
Smoorklephuis is schoongemaakt, maar was niet echt vuil.
Slangen waren goed.
Wat wel vervangen is was de pakking of pakkingen van het inlaatspruitstuk, die waarschijnlijk niet 100% was. En de MAP sensor zat niet helemaal goed vast, deze met een T rib en nieuwe ringetjes goed vast gezet. Probleem lijkt opgelost, het toerental is bij remmen weer normaal, bij het uitvallen zat het toerental tegen de 500 aan, maar blijft nu keurig boven de 750. Mocht het probleem toch terugkomen is het waarschijnlijk de MAP sensor.
Hartelijk dank voor de hulp en ik hoop dat iemand anders er ook wat aan heeft.
Mvg Karel
Smoorklephuis is schoongemaakt, maar was niet echt vuil.
Slangen waren goed.
Wat wel vervangen is was de pakking of pakkingen van het inlaatspruitstuk, die waarschijnlijk niet 100% was. En de MAP sensor zat niet helemaal goed vast, deze met een T rib en nieuwe ringetjes goed vast gezet. Probleem lijkt opgelost, het toerental is bij remmen weer normaal, bij het uitvallen zat het toerental tegen de 500 aan, maar blijft nu keurig boven de 750. Mocht het probleem toch terugkomen is het waarschijnlijk de MAP sensor.
Hartelijk dank voor de hulp en ik hoop dat iemand anders er ook wat aan heeft.
Mvg Karel
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in