Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Betreft een Renault Megane Scenic RXT16.
Waaraan kan ik zien of een Opname Element 82.00.673.202
Kabelbundel 82.00.647.554
zijn vernieuwd.
Kan onder de motorkap er niets van zien.
Scenic rx4 2.0 uit 2002.
Wie kan mij uitleggen hoe?
Ik had luchtfilter los. Boutjes eruit.(torxboutjes los, vooraan, en ook de 2 achteraan) stekkers los, bougiekappen eraf etc. Lijkt nu los te zitten, kan hem echter niet eraf krijgen.. uit pure...
De garage zegt dat er een (hydrolische?) motorsteun kapot is en adviseert deze te vervangen.
Is dat absoluut nodig? Prijs ca. 300 euro. :shock: Vind ik nogal veel en weet niet eens of het incl. BTW is.
Nieuwe accu zou 187 euro moeten kosten.
Ik heb een vraagje ik ben op zoek naar een werkhandboek de instructie boekje voor mijn renault megane scenic 2.0 uit 1998.
Heeft iemand die nog liggen.
Beste,
Omdat ik zo even terug moet naar roskamp ,wil ik gelijk me olie filter vervangen,
Maar welke olie is beste voor me auto. Want in begin toen ik hem net had tikkerde die niet en nu wel , ik weet niet welke olie er in gezeten heeft, ik heb er...
hallo allemal onze renault scenic van 2001 lekt ergens koelvloeistof na een week rijden zie je dat uit de voorraad bol
de vloeistof 5mm gezakt is dit kontroleer ik met koude motor heb alles al afgezocht maart kan niets vinden
heb ook al een keer...
Het motorstoring lampje gaat branden en even later slaat de motor in noodloop en ook dat lampje gaat dan branden. Kom niet boven de 2500 toeren uit dan. Verder doet alles het normaal. Geen schokken...
Ik heb een Renault megane/Scenic 2.0 RXI 16v uit 2001 misschien een stomme vraag maar hoe krijg
ik dat luchtfilterhuis open ik zie nergens waar ik hem open kan wippen of moet ik een schroevendraaier
ergens onder steken tussen de deksel en...
Onze Scenic 1,9 DTI met F9Q731 motor uit 1999 houdt al een tijdje in boven de 2500 toeren. Gevolg is dat hij op de snelweg niet harder wil dan 120- 130 km/h en daar ook...
Zal mij eerst voorstellen, ben Leo woon in Akersloot en na altijd Mazda 626 LPG gereden te hebben is het nu
tijd voor iets anders en nooit gedacht, het is een Scenic 2.0 uit 2001 geworden. De auto heeft 105000km op de teller staan
krijgt nu een...
Ik rij een Renault Megane Scenic van 2002 1,4 16v.
2 weken terug warme motor wil na een korte stop niet meer starten.
Stonden in België dus WW Touring erbij, op de computer aangesloten en men kon de storing 'Vliegwielsensor' uitlezen. Motor was dus...
Hallo ik heb mijn motor stuk 2.0 16V bj Aug 2002.
nu moet ik hem wisselen , maar krijg 2 blokken aangeboden de F4R740 en de 746. wat is het verschil en waar kan ik zien welk blok ik heb?
Ik heb maar vast een nieuwe multiriem gekocht voor onze scenic 1 ph2. Alleen bij het openen van de kap, gooide ik hem direct weer dicht. Wat weinig ruimte! Nu heeft onze dochter van 9 kleine handjes, maar die wil ik nog even niet inschakelen....
Ik ben een site tegen gekomen waar je diverse 'Service Manuals' (in het Engels) in PDF formaat kunt downloaden.
e-mail verificatie is nodig maar verder wel gratis .
Link:
Onderwerpen netjes ingedeeld onder de groepen:
Battery,...
Mijn Renault Scenic RXE 1.6 16V van 2000 loopt bij een stationair toerental te jojo-en tussen de 500 en 750 omwentelingen.
Inmiddels heb ik al veel gelezen over stotterende motoren en de oplossingen hiervoor.
Helaas kan ik niets...
Hallo allemaal.
Ik ben Paolo en nieuw op deze site wat er allemaal interessant uitziet waar ik waarschijnlijk veel aan ga hebben.
Ik rij een 1.6 scenic van het bouwjaar 1999,nu heb ik er een nieuwe kachelradiateur ingezet en wil ik uiteraard
het...
Wij hebben een renault scenic van 2003 en die wou niet meer starten we hebben hem naar de garage gesleept en die goede man vertelde ons dat het relais van de dieselpomp stuk was gegaan er werd een nieuwe ingezet en auto weer opgehaald 1dag later met...
geachte leden ik wil een renault senic kopen van 1997 2.0 rt automaat hij rijdt op bezine maar ik heb een proefrit vanmorgen ermee gemaakt maar hij maakt meer een geluid van een diesel is dit normaal .en de accu zit onder de stoel moet die niet...
Ik heb een renault scenic uit 1999 en zit met het volgende probleem. Onder het rijden begint hij ineens te sputteren, het toerental zakt dan weg en vervolgens valt de motor...
ik heb een Renault Scenic uit 2001 - 1.6 16v gekocht. Auto is mooi, maar heeft een probleem. Bij het rijden gaat regelmatig het luchtverontreinigingslampje aan. Binnen en buiten bebouwde kom. Binnen bebouwde kom kan ik geen patroon...
Graag zou ik willen weten hoe en of het mogelijk is om er meer vermogen uit te krijgen en of ik hem eventueel kan laten chippen.
Hij rijd op zich best netjes maar een auto die zuinig loopt is altijd mooi meegenomen :wink:.
Beste forum lezers,
Gisteren begon onze megane scenic aut uit 2000 met 260.000km te stotteren. Tot 2200 touren ongeveer, daarboven iets beter. Met minder touren schokte de auto en leek het alsof hij elk moment af kon slaan, maar dat is niet een keer...
Goedenavond,
Ik bevind me in het aanschaftraject van een renault scenic 2.0/16v RXI bwjr 2000 km 174000. Ik ben een leek op gebied autotechniek, vandaar aanschaf bij gerenommeerde betrouwbare vakgarage en ook lidmaatschap van dit forum uit...
hallo alle maal wij zij sinds 15 oktober in bezit van een scenic 1.6 16 v van 2001 met127.000 km
Na 2 dagen dynamo vervangen heb ik iets van dat kan altijd.
Maar mij valt op dat hij bij koude start wel goed start maar toerental is laag ongeveer...
Sinds kort heb ik weer een Renault Megane Scenic 1999. Hij heeft pas 97.000 gelopen en de Distributiesnaar is vervangen bij 58.000 km. Kan iemand mij vertellen wanneer hij weer vervangen moet worden? Is daar een stelregel/termijn voor?
Groeten, Aart
Hallo, ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een scenic 1.5dci bj 2006 met 175000 km. Dat beviel zo goed dat ik hem heb gekocht en ik kan hem aan het einde van de week ophalen.
Nou had ik natuurlijk voor de proefrit even op internet moeten gaan...
Mijn renault scenic 1.6 16v bj 2000 kmstand 166.000. Sinds een dag of 2 zakt het toerental maar heeel langzaam naar stationair ( ongeveer 900 toeren een stukje hoger dan hij normaal doet) Daarnaast moet je bij het starten gas bijgeven om hem aan de...
Ik wilde gisteren de koelvloeistof vervangen van mijn RENAULT MEGANE Scenic (JA0/1_) uit 1999, maar de onderste radiateurslang zit op een lastig bereikbare plek waarbij ik de vloeistof niet goed kan opvangen. Weet iemand hier een oplossing voor?...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum