Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Twingo 1.2 16v:
2003
Benzine
De code voor mijn Twingo is: Renault Twingo (C/S06) 1.2 16_V Kat. D4F-702; D4F-704 55 kW C06D
Op een bepaald moment ging het motormanagement lampje branden van onze Twingo. Ik heb daarna de bougies vervangen en het probleem leek opgelost. (Dealer las uit dat er een probleem was met een cilinder)
Het lampje is daarna best lang uitgeweest maar ging ineens weer branden. Ik had zelf de theorie dat de bougiekabel misschien wat vocht doorliet (die was iets beschadigd) en het probleem leek ook alleen op vochtige dagen voor te komen. Het lampje ging soms ook vanzelf uit en dan na een tijd weer aan. Tot op een moment dat het helemaal niet meer uitging, en de auto onregelmatig ging lopen. (niet op drie cilinders, want als ik een bougiedop loshaalde merkte je echt veel verschil.) Het was meer dat ie op een constante snelheid een klein beetje pruttelde soms. We merkten ook dat het verbruik best omhoog ging toen het lampje brandde. Nu heb ik net de computer laten uitlezen met een Hella Gutman, en deze gaf de melding:
foutcode 4142 - Injector1
De computer is gereset, althans de foutmelding is verwijderd. Een kleine rit gemaakt en het lampje blijft nu uit.
De katalysator bleek in orde te zijn, maar over deze specifieke foutmelding kan ik helemaal niets terugvinden.
Weet iemand me hier meer over te vertellen??
Bedankt alvast.
Ik hoop dat ik voldoende informatie over het probleem en de auto heb vermeld, zo niet, dan hoor ik dat graag.
2003
Benzine
De code voor mijn Twingo is: Renault Twingo (C/S06) 1.2 16_V Kat. D4F-702; D4F-704 55 kW C06D
Op een bepaald moment ging het motormanagement lampje branden van onze Twingo. Ik heb daarna de bougies vervangen en het probleem leek opgelost. (Dealer las uit dat er een probleem was met een cilinder)
Het lampje is daarna best lang uitgeweest maar ging ineens weer branden. Ik had zelf de theorie dat de bougiekabel misschien wat vocht doorliet (die was iets beschadigd) en het probleem leek ook alleen op vochtige dagen voor te komen. Het lampje ging soms ook vanzelf uit en dan na een tijd weer aan. Tot op een moment dat het helemaal niet meer uitging, en de auto onregelmatig ging lopen. (niet op drie cilinders, want als ik een bougiedop loshaalde merkte je echt veel verschil.) Het was meer dat ie op een constante snelheid een klein beetje pruttelde soms. We merkten ook dat het verbruik best omhoog ging toen het lampje brandde. Nu heb ik net de computer laten uitlezen met een Hella Gutman, en deze gaf de melding:
foutcode 4142 - Injector1
De computer is gereset, althans de foutmelding is verwijderd. Een kleine rit gemaakt en het lampje blijft nu uit.
De katalysator bleek in orde te zijn, maar over deze specifieke foutmelding kan ik helemaal niets terugvinden.
Weet iemand me hier meer over te vertellen??
Bedankt alvast.
Ik hoop dat ik voldoende informatie over het probleem en de auto heb vermeld, zo niet, dan hoor ik dat graag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Koop eens een flesje injektorreiniger en gooi de inhoud ervan in de tank, vervolgens een flink stuk rijden, belast de motor behoorlijk dan wordt het wat schoner binnenin.
mvg WillemS
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Ik heb er een flesje Wynn's in gedaan en het is een tijdje goed gegaan, maar helaas is het lampje gisteren weer gaan branden....
Het vreemde is dat de foutmelding helemaal niets oplevert op Internet....
Het vreemde is dat de foutmelding helemaal niets oplevert op Internet....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Mogelijk heb je een kapotte injector..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Ok, ooit (in 2011) heeft de auto bij de dealer aan de computer gehangen, en daar gaf deze twee dingen aan:
- “Gemiste verbrandingen Cilinder 2” en
- “Stuursignaal injector cilinder 1”
Omdat de dealer mij te vaag was over de te verwachten tijd/kosten om dit te repareren heb ik er toen voor gekozen om eerst zelf wat te proberen.
Ik heb daarna 4 nieuwe bougies geplaatst en toen is het lampje een tijd uitgeweest. Daarna is het lampje op verschillende momenten gaan branden en ook soms vanzelf weer uit gegaan. Daarna is het eigenlijk alleen maar uitgegaan doordat een kennis van me een universele computer aan de auto gehangen had, en die kon de code resetten. De melding zoals in mijn eerste bericht deed hem ook denken aan een kapotte injector, alleen zou je dan verwachten dat de motor slecht(er) zou lopen.
Is het te doen om een injector zelf te vervangen voor deze twingo ? (Ik heb niet echt twee linkerhanden...) En heeft iemand een indicatie van de kosten van zo'n ding? En kun je eerst controleren of de injector ook echt kapot is?
- “Gemiste verbrandingen Cilinder 2” en
- “Stuursignaal injector cilinder 1”
Omdat de dealer mij te vaag was over de te verwachten tijd/kosten om dit te repareren heb ik er toen voor gekozen om eerst zelf wat te proberen.
Ik heb daarna 4 nieuwe bougies geplaatst en toen is het lampje een tijd uitgeweest. Daarna is het lampje op verschillende momenten gaan branden en ook soms vanzelf weer uit gegaan. Daarna is het eigenlijk alleen maar uitgegaan doordat een kennis van me een universele computer aan de auto gehangen had, en die kon de code resetten. De melding zoals in mijn eerste bericht deed hem ook denken aan een kapotte injector, alleen zou je dan verwachten dat de motor slecht(er) zou lopen.
Is het te doen om een injector zelf te vervangen voor deze twingo ? (Ik heb niet echt twee linkerhanden...) En heeft iemand een indicatie van de kosten van zo'n ding? En kun je eerst controleren of de injector ook echt kapot is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Adh van de 2 foutmeldingen kan het ook nog aan de bedrading liggen van injektor 1 (cil 1 zit aan de kant van de versnellingsbak !). Op de injektoren zitten stekkers kontroleer deze eens, maar blijf er niet te lang mee doorrijden anders kost het je ook nog een verbrande katalysator en die zijn pas duur.
mvg WillemS
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Ik ben erg benieuwd of iemand me makkelijk kan vertellen hoe ik bij de bedrading van de injector(en) kan komen. Ik heb geen flauw idee namelijk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Hallo,
van deze modellen is er bekend dat er een probleem in de bekabeling kan zijn ( niet demonteerbaar) .
De rekeeenheid zit achteraan de moter gemonteerd met een dichting op de inlaatcollector .
Als steeds dezelfde storing terug komt moet je gaan meten tssn computer en injector.
Ook zeker vacuum van dampabsorbtievat controleren ( in bijlage nr 1 en testen op slang nr 4 aan moter )moet vacuum blijven .
Indien niet zuigt de moter benzine dampen en soms ook pure benzine op omdat de elektroklep op het vat deffect is .
injectoren kunnen vervangen worden als je de hele rail er af haalt .
Kan meting zo doen zonder demontage (zie bijlage ).
De bougiekabels kunnen ook soms doorslaan wat je niet altijd goed ziet door de diepe schachten .
Hopelijk iets te vinden
Mvg Kurt
Voor meer info of elektr. schema heb ik chassisnr nodig.
van deze modellen is er bekend dat er een probleem in de bekabeling kan zijn ( niet demonteerbaar) .
De rekeeenheid zit achteraan de moter gemonteerd met een dichting op de inlaatcollector .
Als steeds dezelfde storing terug komt moet je gaan meten tssn computer en injector.
Ook zeker vacuum van dampabsorbtievat controleren ( in bijlage nr 1 en testen op slang nr 4 aan moter )moet vacuum blijven .
Indien niet zuigt de moter benzine dampen en soms ook pure benzine op omdat de elektroklep op het vat deffect is .
injectoren kunnen vervangen worden als je de hele rail er af haalt .
Kan meting zo doen zonder demontage (zie bijlage ).
De bougiekabels kunnen ook soms doorslaan wat je niet altijd goed ziet door de diepe schachten .
Hopelijk iets te vinden

Mvg Kurt
Voor meer info of elektr. schema heb ik chassisnr nodig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Wow, dat is een uitgebreid verhaal, ik ga dit eens op mijn gemak bekijken. Chassisnummer heb ik zo niet bij de hand, maar kom ik nog op terug.
Aanvulling: Bij het terugstoppen van een van de bougiekabels is de isolatie om de kabel een beetje gescheurd. Ik heb hier galvaniserende tape omheen gedraaid om het kleine scheurtje (ca 1 cm) af te sluiten, Kan dit een oorzaak zijn?
BEdankt!
Aanvulling: Bij het terugstoppen van een van de bougiekabels is de isolatie om de kabel een beetje gescheurd. Ik heb hier galvaniserende tape omheen gedraaid om het kleine scheurtje (ca 1 cm) af te sluiten, Kan dit een oorzaak zijn?
BEdankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Hallo , als dit dicht tegen de bougiekap is kan dit doorvonken .
Ik dacht dat de bobijn en kabels 1 geheel is .
De nieuwere zijn uit 2 delen nu.
Je moet eens in het donker kijken terweil moter draait of je geen vonkje ziet .
Dit is normaal hoorbaar aan motertoerental die even anders doet.
Mvg Kurt
Ik dacht dat de bobijn en kabels 1 geheel is .
De nieuwere zijn uit 2 delen nu.
Je moet eens in het donker kijken terweil moter draait of je geen vonkje ziet .
Dit is normaal hoorbaar aan motertoerental die even anders doet.
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Bij de 1.2 16V zie je ook vaak dat de klepspeling het probleem is van een storing gemiste verbranding..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Oke, Klepspeling...maar als ik dit zo lees zijn er dus legio mogelijkheden.....helaas. Wat is nu wijsheid om zo snel mogelijk bij de echte oorzaak te komen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Ja, inderdaad Mechanic maar omdat de wagen niet altijd de storing heeft dacht ik meer een andere richting hé
...
Is de storing nog dezelfde ?
Test even snel op die vacuumdarm door er op te zuigen
dan weet je of dat al OK is anders vat vervangen .
Je moet stap per stap doen : daarom dat de garage er geen tijd kan op plakken door de verschillende mogelijkheden .
Kijken of er geen vonk doorslaat naar moter in de bougieschachten .
meer kan je voorlopig niet doen zonder teveel te demonteren .
Anders collector er af , bekabeling doormeten ,injectoren eruit en met ultrasoon reinigen , kleppendeksel af en kleppen controleren en stellen ....
Dan ben je effe bezig .
Wat is de km stand van de wagen ? Heb je dit probleem al enige tijd ? Is het plots gekomen ?
Allemaal vragen van onze kant . O ja chassisnr ?
Zal in datebase kijken wat er allemaal mogelijk is .
Mvg Kurt

Is de storing nog dezelfde ?
Test even snel op die vacuumdarm door er op te zuigen

Je moet stap per stap doen : daarom dat de garage er geen tijd kan op plakken door de verschillende mogelijkheden .
Kijken of er geen vonk doorslaat naar moter in de bougieschachten .
meer kan je voorlopig niet doen zonder teveel te demonteren .

Anders collector er af , bekabeling doormeten ,injectoren eruit en met ultrasoon reinigen , kleppendeksel af en kleppen controleren en stellen ....
Dan ben je effe bezig .

Allemaal vragen van onze kant . O ja chassisnr ?
Zal in datebase kijken wat er allemaal mogelijk is .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
KM stand: 39686, chassisnr: VF1C06D52BB36237 (als het goed is, staat op de linkerdorpel)
Het probleem is al even aanwezig, en blift even weg als de computer de storing verwijderd heeft. Maar die heb ik al een paar keer laten weghalen, en dan komt ie toch vanzelf weer een keer terug. Ik dacht eerst dat het met het weer (regen) te maken had dat het lampje ging branden. In het begin ging het vanzelf uit en kwam het soms dus weer terug.
Het probleem is al even aanwezig, en blift even weg als de computer de storing verwijderd heeft. Maar die heb ik al een paar keer laten weghalen, en dan komt ie toch vanzelf weer een keer terug. Ik dacht eerst dat het met het weer (regen) te maken had dat het lampje ging branden. In het begin ging het vanzelf uit en kwam het soms dus weer terug.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Een cijfertje te kort voor chassisnr !
Mvg Kurt
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Dit is het: VF1C06D0528836237
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Inhouden en stoten van de motor tijdens het rijden. Het verschijnsel treedt op na het voltanken, het verdwijnt geleidelijk als het brandstofpeil in de tank daalt. Betreft de motoren D4F en D7F
Reparatie advies:
MOGELIJKE OORZAAK: De veiligheidsklep "ROV" op de tank sluit niet goed af. Het dampabsorptievat vult zich geleidelijk met brandstof.
DIAGNOSE: Bouw het dampabsorptievat uit. Een geheel met brandstof gevuld dampabsorptievat weegt 1,6 Kg ( een leeg dampabsorptievat 0,6kg ).
Motor D7F: Het diagnoseapparaat signaleert geen DF code.
Motor D4F: Het diagnoseapparaat signaleert een of meer codes DF111, DF112, DF113, DF114, DF165.(gemiste verbrandingen )
WERKPLAATSOPLOSSING: Vervang de tank en het dampabsorptievat.
FABRIEKSOPLOSSING: Betreft auto's gefabriceerd tussen 10/2002 en 06/2003.
Motor heeft te weinig vermogen, instabiliteit, inhouden bij acceleratie. Branden van het waarschuwingslampje inspuitsysteem, OBD-lampje. Betreft de motor D4F 702, 708, 712, 722, 730 en 740
Reparatie advies:
MOGELIJKE OORZAAK: Bougie niet conform.
DIAGNOSE:Controleer het gegraveerde merkteken op de bougies: (voorbeeld 4G: 4 jaar 2004, G juli).
- Als het merkteken lager is dan 4G (voorbeeld: 4F, 4E, 4D, 3D enz.) is de bougie niet conform
- Als het merkteken gelijk of hoger is dan 4G (voorbeeld 4G, 4H, 4J, enz.) dan is de bougie conform
WERKPLAATSOPLOSSING: Vervang de verkeerde bougies.
FABRIEKSOPLOSSING: Verbeterd fabricageproces van de bougies sinds 10/07/2004.
Dit zijn de enige zaken die ik kan vinden met betrekking tot jouw probleem. wagen van 19/05/03
Als je een sluitend dopje op de moter plaatst waar de slang op klikt kan je zo testen of het beter is .
Dan sluit je het dampabsorbtievat af zonder probleem.
Mvg Kurt
Reparatie advies:
MOGELIJKE OORZAAK: De veiligheidsklep "ROV" op de tank sluit niet goed af. Het dampabsorptievat vult zich geleidelijk met brandstof.
DIAGNOSE: Bouw het dampabsorptievat uit. Een geheel met brandstof gevuld dampabsorptievat weegt 1,6 Kg ( een leeg dampabsorptievat 0,6kg ).
Motor D7F: Het diagnoseapparaat signaleert geen DF code.
Motor D4F: Het diagnoseapparaat signaleert een of meer codes DF111, DF112, DF113, DF114, DF165.(gemiste verbrandingen )
WERKPLAATSOPLOSSING: Vervang de tank en het dampabsorptievat.
FABRIEKSOPLOSSING: Betreft auto's gefabriceerd tussen 10/2002 en 06/2003.
Motor heeft te weinig vermogen, instabiliteit, inhouden bij acceleratie. Branden van het waarschuwingslampje inspuitsysteem, OBD-lampje. Betreft de motor D4F 702, 708, 712, 722, 730 en 740
Reparatie advies:
MOGELIJKE OORZAAK: Bougie niet conform.
DIAGNOSE:Controleer het gegraveerde merkteken op de bougies: (voorbeeld 4G: 4 jaar 2004, G juli).
- Als het merkteken lager is dan 4G (voorbeeld: 4F, 4E, 4D, 3D enz.) is de bougie niet conform
- Als het merkteken gelijk of hoger is dan 4G (voorbeeld 4G, 4H, 4J, enz.) dan is de bougie conform
WERKPLAATSOPLOSSING: Vervang de verkeerde bougies.
FABRIEKSOPLOSSING: Verbeterd fabricageproces van de bougies sinds 10/07/2004.
Dit zijn de enige zaken die ik kan vinden met betrekking tot jouw probleem. wagen van 19/05/03
Als je een sluitend dopje op de moter plaatst waar de slang op klikt kan je zo testen of het beter is .
Dan sluit je het dampabsorbtievat af zonder probleem.
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Ik heb de bougies destijds wel vervangen, dus daar ga ik even naar kijken. Maar de motor lijkt nu gewoon heel soepel te rijden, hij stottert niet of houdt ook niet in, het is echt alleen het lampje wat gaat branden.
Bedankt voor je tips en meedenken! Wordt zeer gewaardeerd!!
Bedankt voor je tips en meedenken! Wordt zeer gewaardeerd!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Wat staat er op de bougie:
NGK - LZKAR7A
Zegt me niet veel...
Edit: En op het ijzeren stuk staat gegraveerd: HOY2 al is dat niet heel duidelijk te lezen.
NGK - LZKAR7A
Zegt me niet veel...
Edit: En op het ijzeren stuk staat gegraveerd: HOY2 al is dat niet heel duidelijk te lezen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Hallo, het zou champion REA8MCL of renaultnummer 8000662185 moeten zijn maar wat je hebt zijn de zelfde van NGK.
Mvg Kurt
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
OPnieuw laten uitlezen:
DF084 : Commando voor injectiecilinder1: Kortsluiting naar +12v, intermitterend
DF208 : Laatste sensorsignaal input; kortsluiting naar +12v, intermitterend.
Lampje is nu weer uit.
DF084 : Commando voor injectiecilinder1: Kortsluiting naar +12v, intermitterend
DF208 : Laatste sensorsignaal input; kortsluiting naar +12v, intermitterend.
Lampje is nu weer uit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Lijkt toch erg veel op een doorgesleten kabeltje ergens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Hallo ,ik heb een handboek bijgeplaatst met de storingen die je hebt .
Ze spreken van controle met verlengblok . dit is een stekkerblok waarop je kan meten voor renault zelf.
Je kan gewoon op de stekker zelf meten .
nummers staan er op .Beweeg eens de kabel wanneer auto draait .
de storing kan terug komen dan .
injector 1 is de rechtse aan versnellingsbak voor DF084 bedrading en weerstand meten .
de andere storing betreft je lambdasonde DF208 .
Van beide storingen de stekkers controleren en volgen op handboek .
Mvg Kurt
Ze spreken van controle met verlengblok . dit is een stekkerblok waarop je kan meten voor renault zelf.
Je kan gewoon op de stekker zelf meten .
nummers staan er op .Beweeg eens de kabel wanneer auto draait .
de storing kan terug komen dan .
injector 1 is de rechtse aan versnellingsbak voor DF084 bedrading en weerstand meten .
de andere storing betreft je lambdasonde DF208 .
Van beide storingen de stekkers controleren en volgen op handboek .
Mvg Kurt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 feb 2013
- Laatste bezoek: 29 sep 2020 18:00
- Actief als: particulier
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Kurt, super bedankt voor deze tips. Ik laat nu even de auto voor wat het is, donderdag wordt hij gekeurd en ik wil even geen lampje zien voordat hij het keuringsstation in rijdt. Ik weet niet of dat afkeur zal zijn.
Daarna ga ik eens op zoek naar de lambdasonde. Verder zeg je, beweeg eens aan de kabel wanneer de motor draait. Welke kabel bedoel je dan? Toch niet de bougiekabel?
Volgens mij moet ik best veel demonteren als ik bij de injectoren wil komen, toch?
Daarna ga ik eens op zoek naar de lambdasonde. Verder zeg je, beweeg eens aan de kabel wanneer de motor draait. Welke kabel bedoel je dan? Toch niet de bougiekabel?
Volgens mij moet ik best veel demonteren als ik bij de injectoren wil komen, toch?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16676
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 05 mei 2025 22:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Motormanagement lampje Twingo 1.2 16v uit 2003
Motorlampje wat brand is geen apk afkeur, dit is pas vanaf 2006 als de eobd test verplicht is.
Als de 4gas meting maar goed is is voor jou het brandend lampje geen reden tot afkeur
Als de 4gas meting maar goed is is voor jou het brandend lampje geen reden tot afkeur

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 366 Weergaves
-
Laatste bericht door maestro12
-
- 8 Reacties
- 879 Weergaves
-
Laatste bericht door jjkuit
-
- 0 Reacties
- 122 Weergaves
-
Laatste bericht door Jeroen2
-
- 4 Reacties
- 717 Weergaves
-
Laatste bericht door Twingo_3000
-
- 8 Reacties
- 776 Weergaves
-
Laatste bericht door ronny530
-
- 7 Reacties
- 763 Weergaves
-
Laatste bericht door hansje55
-
- 9 Reacties
- 672 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic