motorsteun

Alles wat met de motor van de Laguna te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Rik vdk
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2014 12:14
Actief als: particulier

motorsteun

Bericht door Rik vdk »

SANY0071.JPG
Model/uitvoering : _Laguna grandtour 1,9 dci 96kw 130 pk
Bouwjaar : _2006
Brandstof : _diesel
onlangs werden de motorsteunen vervangen , een onderaan en twee stukken rechts van de motor een in aluminium en een metalen met rubber binnenin en dit omdat de motor trillingen maakte tijdens het optrekken , dit ging een tijdje goed ,nu zie ik dat de rechtse stukken elkaar raken en terug een trillend geluid veroorzaken (zie bijgevoegde foto ) volgens de garage kan het normaal zijn dat de stukken op elkaar liggen maar op foto's van internet zie ik dat er een speling van ongeveer 1cm is , heeft iemand een idee wat er kan mis zijn ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: motorsteun

Bericht door mechanic »

Dit hoort zo absoluut niet. De nieuwe motorsteun is of niet de goede, of is alweer ingezakt.
Zijn vloeistof gevulde steunen! Gewoon garantie dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rik vdk
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2014 12:14
Actief als: particulier

Re: motorsteun

Bericht door Rik vdk »

Had ook al zoiets gedacht ,maakt vooral lawaai als de motor nog koud is eens opgewarmd hoor je het niet meer kan mogelijks komen door het uitzetten van de warmte van de metalen stukken denk ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

peter731
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mei 2012 13:54
Actief als: particulier

Re: motorsteun

Bericht door peter731 »

Ik heb er al twee versleten allebei aftermarket met zelfde probleem na een paar maanden weer gezakt.Nu een originele erin gezet en gaat al weer jaar goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: motorsteun

Bericht door mechanic »

Met originele onderdelen maak ik dezelfde problemen mee in de wpl.
Monteer zelf vaak imi onderdelen,welke soms beter van kwaliteit zijn. Wellicht gevalletje pech?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rik vdk
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2014 12:14
Actief als: particulier

Re: motorsteun

Bericht door Rik vdk »

zit er amper 1 maand in hebben de stukken in december geplaatst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

peter731
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mei 2012 13:54
Actief als: particulier

Re: motorsteun

Bericht door peter731 »

Ik zal misschien pech hebben gehad waren wel twee verschillende merken(dubbelpech) Ik gebruik ook 99% imi onderdelen.
Zou het misschien kunnen dat je onderste motorsteun gaar is waardoor er te veel druk op de andere steun komt?
Of een grote onbalans in de motor/aandrijflijn (lijkt me sterk)doe maar even een gok ben geen monteur wel opgegroeid in een renaultgarage
Wat ik wel weet is dat als hij vervangen is je de steun niet vast moet zetten maar na montage steun losvast (wel de motorzijde natuurlijk)en daarna de motor starten zodat hij zich opnieuw kan zetten en daarna definitief vast zetten op moment.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: motorsteun

Bericht door mechanic »

De motor rust op deze steun,en hangt in het versnellingsbak rubber. De onderste steun is alleen om het kantelen van de motor tegen te gaan.
Steun is een vast montage punt,gewoon vastzetten,motor laten zakken op de steun en montage moer monteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rik vdk
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2014 12:14
Actief als: particulier

Re: motorsteun

Bericht door Rik vdk »

de onderste steun is ook vervangen geweest in ongeveer dezelfde periode , er zijn er drie vervangen , het was een beetje zoeken welke defect was , in het eerste opzicht was het niet duidelijk welke van de drie defect was , en zoals gewoonlijk was het de laatste die vervangen werd (het aluminium stuk ) die defect was , mogelijks ligt het aan de montage het stuk is onmidelijk vastgeschroefd zonder te laten draaien van de motor .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

peter731
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mei 2012 13:54
Actief als: particulier

Re: motorsteun

Bericht door peter731 »

Mechanic je zal best gelijk hebben hoor alleen werkte dit bij mij wel om de trilling uit de auto te krijgen na montage van de originele steun het scheelde maar een paar mm maar blijkbaar voldoende.Het blijven rare wezens onze renault's wat bij de één helpt helpt bij dan andere niet.Dit was ook een tip van een oude rot in in vak van renault reparateur's was het eerste wat hij zij

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: motorsteun

Bericht door Renault47 »

ik heb ergens gelezen dat Renault adviseert de steun te vervangen wanneer de ruimte < 0,5 mm is. De ruimte is inderdaad zeer beperkt, bij mijn Renault kan ik er nauwelijks een dun stukje karton tussen steken. Wel vind ik het vreemd dat het net lijkt of de motor iets achterover hangt in de rechtersteun. Aangezien de motor bij plotseling gasgeven of gas loslaten wat bonkt ga ik binnenkort de onderste motorsteun (anti-kantelsteun) eens bekijken.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in