MP3 via aux

Plaats reactie

Topic author
cornelius
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

MP3 via aux

Bericht door cornelius »

Bij aanschaf van onze scenic (juli) bleek dat de radio die wij zouden krijgen geen MP3 kon afspelen. Maar geen probleem. Volgens de verkoper zat de aansluiting voor de speler in het dashboardkastje. Hij liet dat enigzins triomfantelijk ook zien in het showroommodel.

Toen we de auto ophaalden bleek die aansluiting afwezig!!! De meneer die de auto afleverde vertelde dat die mogelijkheid bij "onze" radio niet aanwezig is. Volgens het boekje moet je een externe bron (zoals een discman) aan kunnen sluiten via de aux.

Wie heeft gelijk?

Wat te doen om de MP3-speler alsnog aan te sluiten. Het betreft een Carminat audio/navigatiesysteem Radio/CD zonder wisselaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

aschaake
Lid
Lid

Bericht door aschaake »

Dynabyte heeft een FMtransmitter in de aanbieding. Die koppel je aan je losse mp3 speler en die zend de muziek dan uit op een fm frequentie. Met je autoradio nag even op dat kanaal afstemmen en je kan genieten van mp3 muziek op je normale radio....scheelt een hoop ping ping.....
Wel eens in een echte auto willen rijden? Stap eens in een Renault! :->

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

smaus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door smaus »

Welke radio heb je?, en is het een ipod die je wil aansluiten.

Kijk eens hierzo misschien heb je er wat aan. http://board.mccforum.de/viewtopic.php? ... ux&start=0

De stekker is volgens mij wel bij conrad te kopen.

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... ~cookies=1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chef
2-hit-miracle
2-hit-miracle

Bericht door chef »

zat een beetje met hetzelfde probleem ; voor de update list radios is er een relatief goedkope adaptor blijkbaar voor de tuner list radios is de oplossing iets duurder (rond 100 euro) waarbij er gebruik gemaakt wordt van de aansluiting voor de cd wisselaar (google maar eens naar vrnx001 van connect2).

staat bij mij bovenaan de verlanglijst (nu ja, na de cruise control maar die zal even moeten wachten tot mijn gouden garantie periode wat meer gevorderd is)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jaaptina
2-hit-miracle
2-hit-miracle

MP3 via Aux is een makkie

Bericht door jaaptina »

De radio/CD uit onze Megane van 2006 heb ik (achteraf) heel makkelijk voorzien van een ingang voor een Ipod of MP3 speler.

Korte handleiding:

Mijn radio/CD ziet eruit als op de foto Afbeelding.
In de vier gaatjes steek je vier flinke spijkers (rond 1,5mm of zoiets). Die drukken pennetjes weg en dan kun je de radio/CD naar voren trekken.
Achterop zijn twee lege plekken voor stekkertjes Afbeelding.
Naast de gele past een groene mini iso stekker. Let op de kleur bepaald de vorm. Een blauwe of een gele wilde er niet in. Op de foto staat een blauw stekkertje, maar zo één heb ik er niet gevonden. De groene die ik bij de autoradio handel gehaald heb heeft 6 pennetjes en past precies naast de gele op de foto.
Afbeelding
Op de derde foto zie je de groene mini iso stekker die met draadjes verbonden is met een koptelefoon stekkertje.
Belangrijk is nog welke draadjes op welke pennen moeten komen. Het zijn de drie pennetjes die het verst van de gele stekker af zitten. Op de foto met Ipod zijn het de drie bovenste pennetjes. Mijn groene mini iso stekker werd geleverd met drie korte draadjes die je in de betreffende gaatjes kunt klikken. De draadjes verbinden met de koptelefoon stekker. Het draadje naar de neus van de koptelefoon stekker moet naar de middelste pen van de iso stekker. De andere twee draadjes zijn voor het linker en rechter kanaal. Kun je even uitproberen als je bezig bent.
Als laatste is nog belangrijk dat je via het Expert menu van de Radio/CD de Aux aktiveert. Anders kun je deze ingang niet kiezen. Dit staat in de handleiding.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

O ja, onder mijn radio/CD zit een leeg vak. Dat heb ik eruit gewipt. Er een gat rond 12mm achter boven in geboord en daar heb ik de koptelefoon stekker door naar binnen geleid. Zo ligt de aansluiting voor de Ipod op een mooi haast onzichtbaar plekje bij de hand. En na aansluiten van de Ipod kan ik die ook in het vakje kwijt.

Een super oplossing met super geluid. In iedergeval veel beter dan de FM transmitters die ik totop heden gebruikt heb.

Groet,
Jaap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community