Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Vaseline is een aardolie produkt en verdrijft vocht, is goedkoop en heel lang houdbaar.
Bij m'n caravan snoeren maak ik de stekkers open en smeer alles wat blank is in met een beetje vaseline, heb daarna nooit problemen met vocht.
mvg WillemS
Denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Ik heb al meerdere erg regenachtige dagen meegemaakt waarop ik meerdere keren in- en uitgeplugd heb. Volgens mij is alles goed beschermd.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Eens, waarbij ik wel moet aantekenen meerdere kabels te gebruiken. Mijn thuiskabel (vast aan de lader) stop ik na gebruik in een dummy zodat het niet ergens in het water hangt/ druppelt) en voor mijn auto gebruik ik naar wens een lange- en korte kabel. Wat ik wil zeggen is dat ik denk dat daardoor de kans op nat gebruik sowieso al minder is.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Lijkt mij dat de pennen / bussen ook flink warm worden en vocht verdrijven met opladen, waarna ze droog blijven (als ze al condens zouden hebben) tot ze in de auto liggen. Maak me daar niet echt druk om.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Natte kabel achter in de auto......! een kabeltas met handdoek eronder, maar kan ook een lage bak/doos of iets dergelijks zijn. als er een handdoek in ligt is deze ook makkelijk te vervangen en het vocht wordt makkelijk opgenomen.
Bij gebruik van stekkers aan de vastekabel van de 2 laders, beide ruim meer dan een jaar in gebruik, altijd aan de auto gekoppeld als deze bij een van de laders stilstaat dus ook vaak in het weer, wel altijd de stekker terug hangen in de dummy buiten hangend onder de kabelhouder als @avdvee....., geen problemen van vocht of wat dan ook!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Was afgelopen zaterdag bij een dealer in Belgie om eens te kijken naar de nieuwe R5. Wat een leuke auto! Vrijdag ga ik een proefrit maken.
Ook een voorlopige offerte laten maken. Toe vroeg de beste man of er een laadkabel bij moest?
Nu lees ik net...
Bij de R5 wordt standaard een mode 3 type 2 laadkabel geleverd. Ik kan nergens de lengte van de kabel ontdekken.
Wie weet hoe lang die kabel is?
Dan waar ik de Wallbox moet plaatsen..
Mijn Zoë (bj 2015, eigendom sinds import uit Frankrijk in 2017, 22 kWh, snellader), begint steeds kieskeuriger te worden bij publieke laadpalen en de actieradio is deze winter ook stevig terug gelopen.
Ik zou het fijn vinden als ik zelf de SOH en...