Natte Voorruit

past het niet in de andere Captur rubrieken, dan is hier nog ruimte voor je vraag
Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Natte Voorruit

Bericht door Huite »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Jullie rijden te korte ritjes...
Moet je lopend of op de fiets doen. Goed voor de buikjes en het milieu.
Én je hebt geen natte voorruit (tenzij je brildragend bent...). :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Natte Voorruit

Bericht door avdb55 »

Ja, het zal wel met te korte ritjes te maken hebben.
Ik ken het probleem in ieder geval niet. Maar ik zorg wel voor het schoon houden van de voorruit. Niet dat ik het hele verhaal van Reinreno volg, maar na het schoonmaken de ruit oppoetsen met een microvezeldoek is essentieel.
V.w.b. het poetsen van de ruit met oud krantenpapier: nooit, maar dan ook nooit doen. Dit verhaal berust op het gebruik van schoon, onbedrukt krantenpapier. Maar wie heeft daar de beschikking over? Bedrukt krantenpapier bevat inkt, veel inkt, en dat geeft geen fijn effect op je natte ruit.

Voor allen met een natte ruit: eigenlijk kan het niet. Het hoort niet. punt. Beslagen binnenkanten is toch een signaal dat het interieur te nat is. En als dat niet komt omdat je toevallig met 5 man tegelijk instapt met allemaal een natte regenjas aan, moet je dat probleem onderzoeken.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

powerboot
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 362
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:30
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Natte Voorruit

Bericht door powerboot »

Er kan ook een natte handdoek ,of lap ergens in de auto leggen en dat geeft vocht

:fotoplease2: Groeten Rob-PowerbootCappie. :fotoplease:
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Natte Voorruit

Bericht door borry52 »

Nix geen last van, heb altijd de airco aanstaan en die trekt het vocht uit de auto.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door DHL »

Mensen die korte ritjes doen, zetten best regelmatig de airco op zodat de wagen kan drogen. Ook is dit de snelste manier om je beslagen ramen vrij te krijgen.
Maar echt druppels langs de binnenkant hoort eigenlijk niet. Onze scenic doet veel korte ritjes en de ruiten durven bij vertrek ook al eens beslagen. Maar eventjes de airco op en het is weg.
Men kan de truuk van de kattenbakvulling wel smalend 1960 noemen, maar tussen 1960 en nu is de luchtvochtigheid niet veel verandert. Een auto blijft een gesloten ruimte die goed geventilleerd moet worden. Probeer zo weinig mogelijk of nooit de recyclagestand in te schakelen. Op dat moment komt er niets van verse lucht meer binnen en stijgt de vochtigheidsgraad snel. Voor mensen met een automatische airco kan het zijn dat de verontreinigingssenor te snel inschakelen. Was destijds bij Vel Stais ook een probleem maar werd opgelost na een herprogrammatie. Moet eens kijken of je niet zoals bij Espace en zo de automatische recyclagestand kan uitschakelen. Dat kan al een groot verschil maken.
En in ieder geval voor mensen die weinig rijden en wiens auto altijd buitenstaat, probeer het eens met zo'n kous en kattenbakvulling. Niemand ziet het onder de zetel, het ruikt niet... dus waarom niet proberen? Ik weet dat je aangenaam verast zal zijn 1960 of niet :)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reinreno
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 jun 2009 15:36
Actief als: particulier
Locatie: Zuid-Holland

Re: Natte Voorruit

Bericht door Reinreno »

Mannen, hier een parabel.

Bij de dokter staat op zondagmiddag de kelder onder water. Daar voert hij zijn praktijk!
Hij belt links en rechts en vindt een loodgieter die wil voorrijden op zondagavond.
De loodgieter kijkt even en zegt: Hebt u twee Paracetamol 500 mg voor mij?
De dokter denkt: nu even niet zeuren, snel die pillen gebracht.
De loodgieter gooit de pillen in de watervlakte en zegt: Als het maandagmiddag niet over is mag u mij nog eens bellen!


:)

Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Natte Voorruit

Bericht door WillemS »

Goed zo Rein !!!
Dat zal ze leren, zoek naar de oorzaak, het beslaan van de ramen is uitsluitend een gevolg.
Denk aan een vochtige plaid of doek die in de kofferbak ligt. Stoffen bekleding die vochtig is door te korte stukjes met te weinig ventilatie, matten die vochtig zijn door natte schoenen of erger lekkage ergens.
En rijd gewoon altijd met Climate control aan als je die hebt, Comfort kost nu eenmaal een beetje geld.
En is het echt te koud dan schakelt die de airco vanzelf uit.
En idd ramen eens heel goed reinigen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Natte Voorruit

Bericht door borry52 »

Helemaal mee eens WillemS.
Een heleboel zullen het uiteraard niet met ons eens zijn maar ik heb verschillende auto’s gehad met airco. Vier met een aan/uit airco en de laatste drie met een automatische airco, oftewel climate control. Die aan/uit airco was voor mij niet handig, ik kreeg er een droge mond van en prikkende ogen maar sinds ik met climate control rijd heb ik dat probleem niet meer.
Dat komt omdat de climate control zomers koelt en ’s winters verwarmt én, heel belangrijk, hij controleert het vochtigheidsgehalte in de auto.
In het verleden waren de auto’s zo lek als een vergiet, behalve de VW-Kever dan, maar tegenwoordig zitten ze potdicht en het overtollige vocht kan er niet uit.
De climate control houd dit netjes in de gaten en daarom heb ik in de zomer en vooral in het voor- en najaar en de winter de airco altijd aanstaan.
Als je, zoals veel mensen, de airco weinig gebruikt dan hoopt zich het vocht op, vooral op natte dagen als je met natte kleding in de auto stapt, en als de kachel gaat werken komt het vocht vrij met alle gevolgen van dien.
Als ik met deze dagen in de auto stap dan beslaat mijn voorruit ook en dan zet ik heel even op ont-wasemen in dan is het over.
Een natte voorruit waar de druppels vanaf vallen heb ik nog nooit meegemaakt, ja in mijn alle eerste 2CV daar regende het in de auto bijna net zo hard als buiten, en mijn vrouw komt niet aan de airco want die heeft een hekel aan al die knopjes.
Als je climate control hebt is mijn advies, blijf met je tengels van de aircoknop af, dan voorkom je een hoop problemen. Climate control is niet alleen voor de luxe maar kan ook bijdragen in de verkeersveiligheid en die ene liter benzine die hij dan meer verbruikt per jaar, ach, dan ga je toch gewoon wat vaker met de fiets en daartegen is een zak kattenbakvulling altijd nog duurder dan een liter benzine.
Niet dan, :mrgreen: Ja toch!
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Natte Voorruit

Bericht door Huite »

Je kunt ook gebruikte kattenbak vulling nemen.
Gratis af te halen bij vele katten houders.
Wel drogen voor gebruik in de auto uiteraard!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door DHL »

Tja, jullie moeten het weten he. Heb altijd al electronische airco gehad en ik weet dat je in de winter bij erg korte afstanden dikwijls condens zal hebben. Zelfs al zet je de airco manueel op als hij het niet automatisch doet. Komt gewoon omdat bij regenweer de tapijten en zo de tijd niet krijgen om op te drogen.
Wie rijdt nu constant met zijn airco aan in de winter. Duurt vele langer vooraleer het warm wordt in de wagen. Dat je dat even doet om de ruiten te ontwasemen ja, dat doe ik ook. Ik doe lange afstanden met mijn wagen en heb dat nooit nodig. Nooit beslagen mijn ruiten. Mijn vrouw rijdt elke dag enkel kilometers en als het flink regent en je stapt dan in met drieen met kletsnatte kleding zal 's anderendaags de ruit beslagen zijn. Of je nu dat kleine stukje met airco gereden hebt of niet. Is logica, meer niet. Airco heeft op dat kleine stukje de tijd niet om de boel te drogen. En dan krijg je condens. En mensen die dit vaak doen, die zullen vaak condens hebben. Vandaar dat het voor sommigen nuttig kan zijn een vochtvreter in de auto te leggen.
De airco laat je best constant op automatisch staan. Die werkt samen met een verontreinigingssensor en zo. Enkel 's morgens kan je de functie snelle ontwaseming best gebruiken als er condens is.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Natte Voorruit

Bericht door WillemS »

Je laatste zin is de meest zinvolle.
Voeg er aan toe dat je de airco 5 minuten voor thuiskomst uitzet en je maakt het verhaal kompleet.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door captur1947 »

En dan nog even de ecostand uitschakelen dan zijn we er helemaal !!!!!
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door DHL »

Dat laatste is om geen geurtjes te krijgen afkomstig van de airco maar heeft niks te maken met het drogen van de auto zelf.
Ik probeer nog eens heel simpel. Het regent en je stapt met 4 mensen in de auto. Koude auto, je rijdt 4 kilometer al dan niet met airco op. Een dag later wil je de wagen nemen en is er condens op de ruiten.
Reden: het vocht van je natte kleren en schoenen is niet kunnen opdrogen tijdens de korte rit. Je sluit een kleine ruimte hermetisch af met vocht in de zetels en tapijten. Dat gaat verdampen en condenseert op de ruiten.
Mensen die in de winterperiode steeds korte ritten doen zullen dit altijd hebben, eender wat je doet met de airco of verwarming. Bij langere ritten geraakt alles opgedroogd en wordt de vochtige lucht vervangen door droge lucht (van de airco of gewoon de buitenlucht die de lucht ververst).
Samengevat, mensen die korte ritjes doen in de winter zijn zeer gebaat bij een vochtvreter.
Het domste wat je kan doen is de recirculatiestand activeren, dan heb je gegarandeerd prijs. Moest je weten hoeveel mensen dit doen (genoeg meegemaakt in de garage). Je mag de beste automatische of manuele airco hebben, bij korte afstanden werkt dit niet.
Maar ja, als diegenen die condens op de ruiten hebben willen blijven sukkelen, alle goede raad ten spijt... moet je ook niet klagen dan.
Ook zijn er veel mensen die zeggen dat ze altijd met hun airco oprijden en niet beseffen dat het de klimaatcontrole is die opstaat terwijl de airco uit staat (die gaat dan automatisch of manueel aan)
Onze auto's staan beiden buiten. De Espace heeft nooit condens. Reden: hij wordt altijd gebruikt voor lange afstanden. De scenic heeft regelmatig condens. Reden: hij wordt gebruikt voor verplaatsingen van 4 tot 6 kilometer per keer.
En hoe je een airco of klimaatcontrole moet gebruiken moet men mij niet leren na al die jaren en verschillende systemen gezien te hebben. Ook licht er geen vochtige doek in de Scenic en er is totaal geen lek. Dit is puur de basis van natuurkunde.
Als je echt druppels langs de binnenkant hebt is er fundamenteel iets verkeerd. Bij damp niet.
Kan je makkelijk nagaan door eens aan onder de tapijten te voelen of er vocht is. Ook in de koffer. Als het afvoerbuisje van de airco losgekomen is, zal je dat snel genoeg ondervinden. Of blijf van die recyclagestand af!

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Natte Voorruit

Bericht door Axel57 »

Ging eigenlijk meer om het probleem zoals vanmorgen, dat zelfs met de airco op vol de ramen zeer langzaam schoon worden.

Het echt nat zijn heb ik nu twee keer gehad. Zal toch wel met het weer te maken hebben.

Ik heb nu een Nissan Note van het schade bedrijf :cry2: en die kreeg ik vanmorgen ook niet schoon. Heb wel een kwartier staan draaien voordat ik een beetje zicht had.

Of zouden die het zelfde systeem gebruiken :lol:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door DHL »

Ik bestelde me 2 vochtvreters voor de wagen... Natuurlijk echt nat, zodat er druppels aan de ruit hangen, dat zou niet mogen...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Natte Voorruit

Bericht door FrankV »

Het was hier gisteren best vochtig.....
Geen last van condens, zelfs niet op een lange rit met een natte hond achterin!. Wel met ECO-stand uit weggereden om snel te ontwasemen. Na een 10-tal minuten (motor warm en ruiten schoon) ECO-stand weer aan en ruiten bleven schoon.

Daarna een kort ritje, ook geen condens.....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door de mon »

Als het een rubber vloermat is en die lijkt droog, licht die eens even op.
Onderaan zit dikke mousse ,diepste punt is aan gaspedaal. Is de mousse droog ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door DHL »

Als er echt druppels aan de ruiten hangen dan is er meestal wel een lek. Condens kan zich altijd vormen, wat normaal is. Alleen uw adem kan de ruiten doen bedampen als 't heel koud is. Je zal overal in de auto eens moeten voelen of alles droog is.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nlv06925
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 apr 2014 17:14
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door nlv06925 »

Ik heb nu na 7 maanden 18000 op de teller maar dit nog niet 1 maal meegemaakt.
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, stoelverwarming,Pack City Camera,armsteun Clio, instaplijsten Captur, dorpelbescherming kofferbak, wielen in kleur Diamantee Noir, Privacy glass.
Besteld: 12-03-2014

Geleverd: 18-06-2014 :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door DHL »

Een auto die stilstaat gedurende een langere tijd zal zelfs zonder enig lek, beginnen bedampen langs de binnenkant. Dit is perfekt uit te leggen door de temperatuursverschillen die ontstaan buiten en binnen de auto. Als het afkoelt is de lucht inde wagen warmer en zal het vocht condenseren op de koudere (minder isolerende) ruiten. Een heel normaal verschijnsel. Laat die auto maanden aan een stuk stilstaan, krijg je zelfs schimmel in het voertuig. (had vroeger 150 auto's op een parking te koop staan en werd dikwijls genoeg gecomfronteerd met dat probleem, als de zon scheen alle wagens open zetten was de oplossing).
Dus iemand die korte afstanden doet waarbij het interieur in de wintermaanden geen tijd krijgt om uit te drogen (vocht door je adem, door je natte kleren en schoenen) zal altijd condenseren. Met de airco aan zal de condens sneller verdwijnen omdat airco niet alleen koelt maar ook ontvochtigt. (zie je duidelijk aan de plas water onder je auto in de zomermaanden omdat bij heet weer de luchtvochtigheid dikwijls erg hoog is).
Het is gewoon een natuurlijk verschijnsel... In mijn xenonlampen heb ik ook condens bij verandering van temperatuur. Vermits dit een open systeem is (vroeger waren koplampen hermetisch dicht, nu door de grootte van de koplampen kan dit niet meer) is het normaal dat wanneer de buitentemperatuur zakt, je condens krijgt op de glazen. Dit trekt altijd weer weg. Gewone lichten hebben hier minder last van omdat die veel heter worden. Na googlen las ik dat er velen zijn die een zakje silicakorrels in hun koplampen leggen. Ga ik ook proberen, ze liggen klaar...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 12
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door DHL »

Een auto die stilstaat gedurende een langere tijd zal zelfs zonder enig lek, beginnen bedampen langs de binnenkant. Dit is perfekt uit te leggen door de temperatuursverschillen die ontstaan buiten en binnen de auto. Als het afkoelt is de lucht inde wagen warmer en zal het vocht condenseren op de koudere (minder isolerende) ruiten. Een heel normaal verschijnsel. Laat die auto maanden aan een stuk stilstaan, krijg je zelfs schimmel in het voertuig. (had vroeger 150 auto's op een parking te koop staan en werd dikwijls genoeg gecomfronteerd met dat probleem, als de zon scheen alle wagens open zetten was de oplossing).
Dus iemand die korte afstanden doet waarbij het interieur in de wintermaanden geen tijd krijgt om uit te drogen (vocht door je adem, door je natte kleren en schoenen) zal altijd condenseren. Met de airco aan zal de condens sneller verdwijnen omdat airco niet alleen koelt maar ook ontvochtigt. (zie je duidelijk aan de plas water onder je auto in de zomermaanden omdat bij heet weer de luchtvochtigheid dikwijls erg hoog is).
Het is gewoon een natuurlijk verschijnsel... In mijn xenonlampen heb ik ook condens bij verandering van temperatuur. Vermits dit een open systeem is (vroeger waren koplampen hermetisch dicht, nu door de grootte van de koplampen kan dit niet meer) is het normaal dat wanneer de buitentemperatuur zakt, je condens krijgt op de glazen. Dit trekt altijd weer weg. Gewone lichten hebben hier minder last van omdat die veel heter worden. Na googlen las ik dat er velen zijn die een zakje silicakorrels in hun koplampen leggen. Ga ik ook proberen, ze liggen klaar...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Natte Voorruit

Bericht door Axel57 »

Lijkt wel een kwaal van moderne auto's.

Vanmorgen onze ander auto (Fiat Punto 2004) netjes gekrapt en nergens last van, ben ik de straat nog niet uit zit ik achter een buurman met zijn nieuwe Peugeot 2008 (ca 2 weken oud) die stapvoets rijdt omdat zijn voorruit helemaal beslagen is en de airco net zoals bij onze Renault erg veel moeite lijkt te hebben met zijn ramen schoon te krijgen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 10
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Natte Voorruit

Bericht door Huite »

:lol:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Natte Voorruit

Bericht door Axel57 »

Zou het ook een reactie kunnen zijn op het gebruik van ruitontdooier?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 20688

Re: Natte Voorruit

Bericht door Verwijderd 20688 »

De airco werkt niet meer bij temperaturen lager dan ongeveer 6 graden celsius.
Een koelkast of diepvriezer in een onverwarmde ruimte werkt dan ook niet meer (goed).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Natte Voorruit

Bericht door Axel57 »

Als het goed is wel met de helder zicht stand? Had er bij onze Megane in ieder geval veel minder problemen mee.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door captur1947 »

Ik heb er geen last van, rij meer korte dan lange afstanden en staat altijd buiten. Heb de airco op 21 graden staan en eco stand uit.
Wil bij het wegrijden wel iets aanslaan, maar de extra aanjager aan en alles is weg.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Natte Voorruit

Bericht door Axel57 »

Bij de Captur kun je volgens mij de airco niet echt aanzetten. Alleen op auto?

Hij staat bij ons altijd op auto zo rond 20gr. Maar smorgens is de voorruit toch vaak beslagen en dat is lastig schoon te krijgen ook met de helder zicht stand.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door captur1947 »

Hij staat ook op auto, maar als hij iets beslaat dan even de extra voorruit aanjager aan.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Natte Voorruit

Bericht door Axel57 »

Zelfs dan krijgt hij het zeer moeizaam weg, denk toch dat het met de ruitenontdooier te maken heeft.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door captur1947 »

Die gebruik ik ook, ik denk dat het bij jou cappie ergens anders aan ligt. Ik zou het anders ook niet weten.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Natte Voorruit

Bericht door Axel57 »

Zal misschien aan het Zeeuwse klimaat liggen. :lol: Mijn buurman met zijn 2008 had er ook erg veel last van.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door captur1947 »

Hij is toch niet aangespoeld uit de Schelde :lol:
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 17
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Natte Voorruit

Bericht door Axel57 »

Vanaf Zeebrugge met de juiste stroom zou het zomaar kunnen....
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Natte Voorruit

Bericht door captur1947 »

:lol:
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 20688

Re: Natte Voorruit

Bericht door Verwijderd 20688 »

@Axel57:
inderdaad, je kunt de airco niet echt 'aan'-zetten, je kunt de airco wel bewust 'uit'-zetten.
Als je het systeem op 'auto' hebt staan, beslist het systeem wanneer de airco in- of uitgeschakeld wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht