Netwerkstatus

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie

Topic author
Dingeman
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2020 16:04
Actief als: particulier

Netwerkstatus

Bericht door Dingeman »

Sinds een poos heb ik met de R-Link 1 (Evolution), in de auto (Captur 2017, type 2) geen Netwerkverbinding meer. De optie van Netwerkstatus vermeldt "Geen verbinding". Tevens staat het icoontje voor de R-Link Store op inactief (grijs van kleur). Ik heb daarover een middels mail een vraag gesteld bij RN. Naar mijn volle tevredenheid mocht ik zeer spoedig een retourmail ontvangen met de volgende onderstaande mededeling. Echter voordat ik mijn geld hiervoor ga uitgeven zou ik graag hier op het Forum bevestiging krijgen dat de inhoud van onderstaand bericht DE oplossing is. Zou anders zonde zijn van mijn geld).


"Wij hebben voor u de oorzaak kunnen achterhalen. Om gebruik te maken van de verbonden services dient de auto uitgerust te zijn met een actief TomTom Live-contract. Dit contract zit standaard bij een nieuwe auto, maar verloopt na 3 jaar. Het TomTom Live van uw auto is verlopen sinds 17 oktober 2020.

Als u gebruik wilt blijven maken van de verbonden services, dan adviseren wij u om dit product aan te schaffen via de R-LINK store (nl.rlinkstore.com). Als u nog niet eerder heeft ingelogd op de R-LINK store, dan dient u eerst een account aan te maken. Na aanschaf wordt het product binnen 72 uur geactiveerd op uw auto. Naast een verbonden netwerkstatus is uw auto daarna weer verbonden met internet. Daarnaast krijgt u na aanschaf van de TomTom Live ook weer de actuele verkeersinformatie binnen."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Netwerkstatus

Bericht door Sordone »

Geen geldig contract is geen internet verbinding. In de R-link store of in de My Renault app kan je de status van je services bekijken. Vaak krijg je hem inderdaad de eerste 2-3 jaar gratis. Daarna moet je betalen. Geen nieuws wat dat betreft in connected-auto-land.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Netwerkstatus

Bericht door Kata »

Enig idee wat zo'n "contract" ongeveer kost en heeft dit enkel invloed op het TomTom gedeelte of zitten er nog meer dingen achter die verbinding?
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Dingeman
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2020 16:04
Actief als: particulier

Re: Netwerkstatus

Bericht door Dingeman »

Als u direct reageert op iemand wilt u dan niet de 'citaat' knop gebruiken.Moderator
Voor zover ik weet staan in de "R-Link Store" alle producten die je kan aanschaffen met de prijzen en de geldigheidsduur.

PS
Maar mijn vraag in de "Starterstopic" blijft nog gelden hoor.
Zou graag meer reactie lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Netwerkstatus

Bericht door Kata »

Bedankt Dingeman,

Dan kijk ik later wel even want momenteel geraak ik voor 1 of andere reden niet op de R-link portal. Vandaar mijn vraag :-(

Anderzijds zou het wel erg zijn als er meer achter die netwerkverbinding zou zitten dan enkel de TomTom want dit verplicht je als het ware om zo'n abonnement te nemen om een goede werking van je wagen te verzekeren. :twisted:

Ik bekijk het dan van zodra ik terug op het portal kan wel.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Netwerkstatus

Bericht door Sordone »

TomTom LIVE & Connectivity (=op factuur => Live Services als item in R-link store) was € 119,- incl. BTW voor 36 maanden toen ik het kocht in 2018 voor mijn Zoe. Je kan hem ook voor 12 maanden kopen. De werking van je auto wordt er overigens niet anders van, hij blijft het gewoon doen hoor. Je kan met Connectivity o.a. wel het weer (voorspelling) in R-link zien, de files, flitsers en incidenten worden elke 5 minuten (?) ge-update in plaats van trager via TMC en via TomTom zoeken kan dan ook weer.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tammy1978
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2021 23:07
Actief als: particulier

Re: Netwerkstatus

Bericht door Tammy1978 »

Weet niet of het bij u inmiddels is opgelost maar hier hetzelfde probleem

Contact opgenomen met Mijn Renault en hun geven aan dat je geen betaalde versie hoeft te hebben maar dat de auto altijd een netwerkverbinding moet hebben, echter krijgen hun het ook niet verbonden doormiddel van de stappen die we moeten doorlopen.

Hopelijk iemand met de gouden tip :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Netwerkstatus

Bericht door groen_duiven »

Je bent niet de enige.

Ik heb sinds paar dagen ook alleen maar verkeersinfo via TMC.
In netwerkstatus zie ik ook staan: Geen verbinding.

Mijn Live Services lopen nog to 21-05-2023

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tammy1978
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2021 23:07
Actief als: particulier

Re: Netwerkstatus

Bericht door Tammy1978 »

Het probleem van de verbinding is verholpen, moesten wel een betaalde versie hebben maar nu nog 1 probleem
De gps verbinding valt telkens weg, gaat op de navigatie rondjes draaien.
Weet niet hoe op te lossen, signalen van gps zijn er voldoende

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in