newbie vragen
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
newbie vragen
hallo, wij hebben sinds dinsdag een renault kangoo (type1?) gekocht bj: 2000
ik heb gezien dat deze aan beide schuifdeuren achter het glas wat roest vertoont. (1á2 gaatjes ook al)
nu is mijn vraag: is dit los te repareren of moet ik dan complete schuifdeuren nieuw halen??
en dan nog de vraag: zijn er voor de kangoo bj:2000 ook witte knipperlichten voor de voorkant te krijgen??
en de 3de vraag: ik heb problemen met de CV. die werkt niet meer via de sleutel,(wel open en dicht maar niet alle deuren tegelijk) de bekenden van wie wij de auto kochten zijden het lag aan de sleutel (orig. renault).
wil morgen ff kijken of het niet toch stiekum aan de batterij ligt anders wilde ik er al een universeel setje cv voor halen.
CV met klapsleutels, maar werkt deze dan wel?
als ik het stukje lees over het probleem met die sleutels (3de keer nieuwe sleutels) denk ik zelf mss niet.
nou ja hoor het wel mss kunnen jullie ons helpen.
groeten frenkie
ik heb gezien dat deze aan beide schuifdeuren achter het glas wat roest vertoont. (1á2 gaatjes ook al)
nu is mijn vraag: is dit los te repareren of moet ik dan complete schuifdeuren nieuw halen??
en dan nog de vraag: zijn er voor de kangoo bj:2000 ook witte knipperlichten voor de voorkant te krijgen??
en de 3de vraag: ik heb problemen met de CV. die werkt niet meer via de sleutel,(wel open en dicht maar niet alle deuren tegelijk) de bekenden van wie wij de auto kochten zijden het lag aan de sleutel (orig. renault).
wil morgen ff kijken of het niet toch stiekum aan de batterij ligt anders wilde ik er al een universeel setje cv voor halen.
CV met klapsleutels, maar werkt deze dan wel?
als ik het stukje lees over het probleem met die sleutels (3de keer nieuwe sleutels) denk ik zelf mss niet.
nou ja hoor het wel mss kunnen jullie ons helpen.
groeten frenkie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Actief als: particulier
wat betreft de cv werken alle deuren op de knop binnen in de auto?
zo ja wen er dan maar aan dat je die knop gebruikt en daarna de bestuurders deur opslot draaidt
of je moet geld geen rol willen laten spelen
zo ja wen er dan maar aan dat je die knop gebruikt en daarna de bestuurders deur opslot draaidt
of je moet geld geen rol willen laten spelen
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 16 mei 2025 10:44
- Contacteer:
Die CV motortjes worden na verloop van tijd wat slapper, en dan hebben ze de kracht niet meer om het slot te bedienen.
Wat soms wel wilt helpen, is het slot weer goed gangbaar te maken met wat kruipolie, zodat één en ander wat lichter gaat en ze de kracht wel weer kunnen opbrengen.
Maar over het algemeen, worden ze wat slapper. Heb ze al vaak vervangen bij R25's
Die roest gaatjes in de deuren zou ik snel gaan aanpakken, nu ze nog te behappen zijn. Dat kan namelijk in korte tijd toch wat grotere gaten gaan worden, die niet meer netjes weg te werken zijn.
Of de schuifdeur er voor uit moet, kan ik zo niet zeggen.
Volgens mij zijn witte knipperlichten wel te verkrijgen voor bouwjaar 2000
Kijk eens op de site van AutoStyle.nl
Wat soms wel wilt helpen, is het slot weer goed gangbaar te maken met wat kruipolie, zodat één en ander wat lichter gaat en ze de kracht wel weer kunnen opbrengen.
Maar over het algemeen, worden ze wat slapper. Heb ze al vaak vervangen bij R25's
Die roest gaatjes in de deuren zou ik snel gaan aanpakken, nu ze nog te behappen zijn. Dat kan namelijk in korte tijd toch wat grotere gaten gaan worden, die niet meer netjes weg te werken zijn.
Of de schuifdeur er voor uit moet, kan ik zo niet zeggen.
Volgens mij zijn witte knipperlichten wel te verkrijgen voor bouwjaar 2000
Kijk eens op de site van AutoStyle.nl
Hide post links |
-
ja had zelf al op autostyle en cargoods gekeken maar de knippers die ik bedoel onder de koplamp ben ik nog niet tegen gekomen.
het battarijtje was het inieder geval niet, dus toch de CV in de sleutel kapot dan.(?)
zal me de wagen morgen nog eens goed bekijken, mss kom ik dan meer teweten.
maar als ik goed redeneer kan een universele CV wel maar dan wel in combi met de orig. sleutel.
(was leuk als het anders was heb namelijk maar een sleutel, vandaar dat ik die 2 klapsleutels wilde)
groeten.
het battarijtje was het inieder geval niet, dus toch de CV in de sleutel kapot dan.(?)
zal me de wagen morgen nog eens goed bekijken, mss kom ik dan meer teweten.
maar als ik goed redeneer kan een universele CV wel maar dan wel in combi met de orig. sleutel.
(was leuk als het anders was heb namelijk maar een sleutel, vandaar dat ik die 2 klapsleutels wilde)
groeten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Witte knippers zijn voor de Kangoo niet te krijgen daar de knippers in de koplampunits zelf verwerkt zijn.
Dit en de naar verwachting lage vraag hiernaar (is de eerste keer dat ik het hoor) maakt dat de fabrikanten een dergelijk item niet maken.
Wat je zou kunnen doen is kijken voor een paar koplampen van een Nissan Kubistar van het eerste type.
Nissan gebruikte wel blanke knipperlichten om toch wat verschil met Renault te hebben.
Klapsleutels gaan bij Renaults vanaf 1994 niet werken.
Tot ongeveer 1999 is de startonderbreker verwerkt in de afstandbediening van de centrale vergrendeling, hierna is de sleutelkop voorzien van een gecodeerde chip welke de startonderbreker ontgrendelt.
Een universele set zou eventueel wel kunnen gaan werken maar ik heb ook al genoeg problemen hiermee gezien.
Als je toch een universele set gaat gebruiken, laat hem dan inbouwen door een SCM erkend inbouwstation om problemen te voorkomen.
Gaatjes in de schuifdeuren snel laten repareren als je nog een tijdje plezier van de auto wil hebben.
Anders op zoek naar een setje gebruikte deuren.
Antonio.
Dit en de naar verwachting lage vraag hiernaar (is de eerste keer dat ik het hoor) maakt dat de fabrikanten een dergelijk item niet maken.
Wat je zou kunnen doen is kijken voor een paar koplampen van een Nissan Kubistar van het eerste type.
Nissan gebruikte wel blanke knipperlichten om toch wat verschil met Renault te hebben.
Klapsleutels gaan bij Renaults vanaf 1994 niet werken.
Tot ongeveer 1999 is de startonderbreker verwerkt in de afstandbediening van de centrale vergrendeling, hierna is de sleutelkop voorzien van een gecodeerde chip welke de startonderbreker ontgrendelt.
Een universele set zou eventueel wel kunnen gaan werken maar ik heb ook al genoeg problemen hiermee gezien.
Als je toch een universele set gaat gebruiken, laat hem dan inbouwen door een SCM erkend inbouwstation om problemen te voorkomen.
Gaatjes in de schuifdeuren snel laten repareren als je nog een tijdje plezier van de auto wil hebben.
Anders op zoek naar een setje gebruikte deuren.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
dank je voor de antwoorden.
begrijp dus dat je de raam systemen niet los kunt kopen cq halen (of wel?), heb het hier over hetgeen waar
de glazen ruiten aan zitten.
heb deze het liefst nieuw.
wat betreft de sleutel heb ik gewoon een (valeo) sleutel van renault en volgens mij zonder chip in de top!?
neem aan dat je de sleutelbaard bedoeld met top.
groeten.
begrijp dus dat je de raam systemen niet los kunt kopen cq halen (of wel?), heb het hier over hetgeen waar
de glazen ruiten aan zitten.
heb deze het liefst nieuw.
wat betreft de sleutel heb ik gewoon een (valeo) sleutel van renault en volgens mij zonder chip in de top!?
neem aan dat je de sleutelbaard bedoeld met top.
groeten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Nu snap ik even niet welk deel van de deur je bedoelt.
Een foto zou het een heel stuk verduidelijken.
Met de sleutelkop bedoel ik het zwarte deel waar de afstandbediening inzit.
Het metalen deel is de sleutelbaard.
De chip is geplaatst in de sleutelkop.
Dit kan een losse chip zijn maar de chip kan ook op de printplaat van de afstandbediening vastgezet zijn.
Antonio.
Een foto zou het een heel stuk verduidelijken.
Met de sleutelkop bedoel ik het zwarte deel waar de afstandbediening inzit.
Het metalen deel is de sleutelbaard.
De chip is geplaatst in de sleutelkop.
Dit kan een losse chip zijn maar de chip kan ook op de printplaat van de afstandbediening vastgezet zijn.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
sorry
heb vandaag gekeken en hij zit idd in het kastje van de sleutel/cv chipje op de printplaat.
wat betreft de deuren zal ik straks een foto maken. (ben niet in de buurt van de auto nu)
ik bedoel in ieder geval: van schuifdeur links & rechts als ik de ramen open zet het zwarte gedeelte daar achter, dus niet in kleur van de auto gespoten.
maar zal ff een foto maken .
groeten.
PS: mss ook handig te vermelden dat het een mpv is...

wat betreft de deuren zal ik straks een foto maken. (ben niet in de buurt van de auto nu)
ik bedoel in ieder geval: van schuifdeur links & rechts als ik de ramen open zet het zwarte gedeelte daar achter, dus niet in kleur van de auto gespoten.
maar zal ff een foto maken .
groeten.
PS: mss ook handig te vermelden dat het een mpv is...
Hide post links |
-
zo hier is de beloofde foto. 
ik bedoel hier mee het zwarte gedeelte.
graag hoor ik jullie reactie.
groet frank

groet frank

Hide post links |
-
hallo wat betreft dat geval met die code van de sleutel heel simpel:
ivm hetgeen dat mijn orig. sleutel wat scheef is heb ik voor 5.75€ bij de hubo een gewone sleutel laten maken.
thuis de orig. sleutel uit elkaar gehaald en de code chip bij de nieuwe sleutel gehouden.... en, starten he!
mijn monteur gaf me deze tip volgens hem doen hun dit vaker als iemand komt met een sleutel die kapot is.
ook het opplakken van de chip naast het slot kan helpen, of gewoon in de nieuwe sleutel verwerken.
wil me nu dus wel dat setje met die klap sleutels halen voor 29€ bij cargoods.nl en daarin de chip verwerken.
heb ik evt ook meteen nieuwe cv.
weet nog iemand iets over mijn raampjes? heb gezien dat niet alle modellen die met gummi hebben.
groeten..
ivm hetgeen dat mijn orig. sleutel wat scheef is heb ik voor 5.75€ bij de hubo een gewone sleutel laten maken.
thuis de orig. sleutel uit elkaar gehaald en de code chip bij de nieuwe sleutel gehouden.... en, starten he!
mijn monteur gaf me deze tip volgens hem doen hun dit vaker als iemand komt met een sleutel die kapot is.
ook het opplakken van de chip naast het slot kan helpen, of gewoon in de nieuwe sleutel verwerken.
wil me nu dus wel dat setje met die klap sleutels halen voor 29€ bij cargoods.nl en daarin de chip verwerken.
heb ik evt ook meteen nieuwe cv.
weet nog iemand iets over mijn raampjes? heb gezien dat niet alle modellen die met gummi hebben.
groeten..
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Heb hem even zichtbaar gemaakt voor jefrenkie_deluxe schreef:zo hier is de beloofde foto.
groet frank

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
dank je wel! ja sorry krijg dat nooit met die foto's.
maar zo als jullie zien heeft onze rubbers er omheen. met uitzet ramen, heb ik bij andere kangoo's nog niet gezien ook als ze (zover ik kan zien) uitzet ramen hebben..
groeten
als iemand wel deze kent, te koop heeft, of weet uit tehalen voor een normaal leuke prijs graag antwoord...

maar zo als jullie zien heeft onze rubbers er omheen. met uitzet ramen, heb ik bij andere kangoo's nog niet gezien ook als ze (zover ik kan zien) uitzet ramen hebben..
groeten
als iemand wel deze kent, te koop heeft, of weet uit tehalen voor een normaal leuke prijs graag antwoord...

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-