Niet/slecht willen starten Espace 2002

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
maestro12
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Niet/slecht willen starten Espace 2002

Bericht door maestro12 »

Mijn Espace 2.0 16v met 290.000 op de teller uit 2002 liet mij vanmiddag in de steek.
Moest met de auto even een aantal boodschappen doen.
Thuis starten totaal geen probleem, 2 km rijden even de winkel in, auto willen starten, maar hé niet gelijk aanslaan, gelukkig bij de tweede poging wel.
Op naar de volgende winkel 5 km verderop, ook weer 10 minuten de winkel in en weer hetzelfde, eerste keer niet aanslaan, de tweede keer, na iets langer doorstarten het toch weer doen.
Terug naar huis, ook zo'n 4km, de boodschappen naar binnen gebracht terug naar buiten en hop de auto in, maar nu echt niet meer willen aanslaan (10× geprobeerd)
Gelukkig hebben we sinds een weekje een oude Twingo erbij dus die maar meegepakt, ik hoop niet dat de Espace een jaloers typetje is, we hadden de Twingo expres al om de hoek geparkeerd, uit het zicht.

Het probleem lijkt dus erger te worden naarmate de motor warmer wordt, want daarnet weer even geprobeerd na zo'n 3 uur stilstaan en bij de eerste aanraking van de sleutel, direct aanslaan.
Hebben jullie enig idee in welke hoek het te zoeken, heb natuurlijk geen mogelijk om de auto zelf uit te lezen of de auto morgen bij een garage te zetten.
Dus als jullie heldere ideeën hebben hoor ik ze graag.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maestro12
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Niet/slecht willen starten Espace 2002

Bericht door maestro12 »

Vandaag uitgelezen met een universele lezer, geen foutcode te zien, natuurlijk niet, dat zou te makkelijk zijn :cry2:
Ik heb het vermoeden dat de injectoren vuil zijn (of defect, hoop ik niet) zou een busje (of twee) injector cleaner gaan helpen?
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Niet/slecht willen starten Espace 2002

Bericht door Renault47 »

ik ga ervan uit dat bougies en luchtfilter in goede staat verkeren. Wat wel eens wordt vergeten is het gasklephuis, wat behoorlijk kan vervuilen na verloop van tijd en vele korte ritjes. Op zich geeft die voortschrijdende vervuiling geen foutmelding.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maestro12
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Niet/slecht willen starten Espace 2002

Bericht door maestro12 »

Bougies en luchtfilter zijn in redelijke staat, niet nieuw meer, maar zitten er pas vanaf januari in.
Gasklephuis zou kunnen, heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, maar tot half maart waren de ritten regelmatig 400 tot 600 km in de week, corona heeft daar (behoorlijk) wat verstoring in gebracht.
Maar als de auto dan eenmaal weer loopt, loopt die als een zonnetje.
Het enige wat ik nog wel moet vermelden is dat als er gereden wordt met e10 benzine de motor beduidend minder (mooi) loopt, ondanks dat dat volgens de geleerden het zou moeten kunnen, rij dus eigenlijk altijd op e5 of zelfs e-loos, als de pompen het toelaten.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
maestro12
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Niet/slecht willen starten Espace 2002

Bericht door maestro12 »

Heb nu 3 dagen geleden een busje Xenum Complex Petrol System Cleaner in de tank gegooid en wonderwel na het derde ritje sloeg de auto weer direct aan, de eerste was erg moeizaam, de tweede keer al na 3× starten.
Nou maar hopen dat het blijvend is, is wel een 'cheapfix' zo.

Voorlopig happy
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht