Hallo allemaal,
Ik ben sinds eind november 2009 de bezitter van een Espace 2.0 16v RXE Etoile uit 1999 met 166 dkm op de teller en ben via Google op dit forum terechtgekomen en zal me dan maar gelijk aanmelden..
Ik ben Richard (forum naam rich69) woon in Zwijndrecht, werk als IT-er bij een grote verzekeraar in Den Haag, ben getrouwd met Saskia, drie kids in de leeftijden 13, 10 en 6 en nog wat huisdieren.
Na verschillende auto's gehad te hebben (de laatste was een niet meer startende Opel Kadett) besloten na lang wikken en wegen een Espace aan te schaffen; we keken eerst al voor een Espace, werden toen afgeschrikt door de vele berichten over slechte automatische versnellingsbakken, hoge reparatiekosten en veel electrische storingen; toen een tijdje gezocht naar een Laguna Grand Tour van rond 2001, om uiteindelijk toch maar te gaan voor een Espace 7-zitter.
Mijn eerste ervaringen zijn niet helemaal positief tot nu toe; een week geleden begaf de bdp-gever het, met een uitvallende Espace bovenop de Dordtse brug tot gevolg...ANWB erbij, wat rommelen en morrelen en hij startte weer...naar huis gereden onder begeleiding van de ANWB...'s middags afspraak gemaakt bij de garage, viel de Espace bij Barendrecht weer uit...afgesleept door de garage en 's middags bdp-gever en stekker vervangen onder garantie...en de linkerachterdeur die niet mee wil doen met de rest van de centrale deurvergrendeling leidt af en toe ook tot irritatie. Maar daar zal ik wel een apart topic voor openen.
Laten we positief blijven; het is een ideale wagen qua ruimte en comfort met drie kinderen en twee honden; van alle gemakken voorzien; we zijn zeker van plan om van de zomer met de Espace te gaan kamperen. Ik ben benieuwd wat ik van jullie ervaringen en tips kan leren; want het is best handig om er wat meer vanaf te weten.
Groeten,
Richard
Nieuw hier
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18
Hallo Richard,
Ik rij eveneens een esapce 7zitter (1997, 212000km) en heb de BDP sensor ook al meegemaakt dit jaar maar dan gelukkig voor mijn deur. Dat is minder spannend dan op de brug.
De centrale deurvergrendeling herken ik ook. (4 keer geloof ik). Tot nu toe heb ik dat opgelost door de bewegende delen met contactspray in te spuiten. Eerst demonteerde ik ze maar dat is een apenwerk, voor het inzetten bijna op de tast. De laatste keren heb ik daarom het beschermrubber voorzichtig opgelicht, met spray ingespoten, een tig keer bewegen en hij doet het weer. Een enkele keer lukt een tig keer de CV aan en uit doen ook dat het motortje 'losraakt'en het weer doet.
Verder een prima wagen die wel wat onderhoud nodig heeft maar echt grote problemen heb ik er (nog) niet mee gehad.
Mvg
Jan-Willem
Ik rij eveneens een esapce 7zitter (1997, 212000km) en heb de BDP sensor ook al meegemaakt dit jaar maar dan gelukkig voor mijn deur. Dat is minder spannend dan op de brug.
De centrale deurvergrendeling herken ik ook. (4 keer geloof ik). Tot nu toe heb ik dat opgelost door de bewegende delen met contactspray in te spuiten. Eerst demonteerde ik ze maar dat is een apenwerk, voor het inzetten bijna op de tast. De laatste keren heb ik daarom het beschermrubber voorzichtig opgelicht, met spray ingespoten, een tig keer bewegen en hij doet het weer. Een enkele keer lukt een tig keer de CV aan en uit doen ook dat het motortje 'losraakt'en het weer doet.
Verder een prima wagen die wel wat onderhoud nodig heeft maar echt grote problemen heb ik er (nog) niet mee gehad.
Mvg
Jan-Willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut