Nieuw model Espace

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 112
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Nieuw model Espace

Bericht door DHL »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Goed nieuws gekregen... Espace is binnen gekomen en kan volgende dinsdag opgehaald worden. Is snel gegaan, vind ik. Eind augustus besteld...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PDW1980
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 17 feb 2016 13:29

Bericht door PDW1980 »

Gefeliciteerd en nog een paar nachtjes. Voor mij nog wel wennen en door de kids nog niet echt tijd gehad om de auto te ontdekken maar dat komt nog wel. Wel leuk dat er bijna nog geen Renault Espace rijden.
'10-'11 Renault Megane estate 2010
'11-'15 Renault Laguna estate 2008
'13-'14 Volkswagen Golf 1.2 TSI
'15-heden Renault Espace Energy TCe 200 EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 23
Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33

Bericht door GTMart »

johhh DHL, dat is snel :dance: denk ie aan de pics??
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

IMG_1857.JPG
Ja is heel snel hee...
En zoals PDW zegt, er rijden er niet veel van. Ik denk dat het toch niet zo'n knaller gaat worden qua verkoopcijfers. Alhoewel de meesten het een mooie wagen vinden.
Kadjar doet het bvb vele beter qua verkoop.
In ieder geval, ik ben toch blij. Heb ik weer iets om naar uit te kijken in deze saaie wintermaanden. Pept een beetje op, want de laatste dagen was ik weer erg ziek en kwam ik bijna m'n bed niet meer uit. Hopelijk volgende week beetje beter (alhoewel ik dat nooit kan voorspellen...)
En zo heeft iedereen leuke en minder leuke dingen in het leven Word er filosofisch van lol.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PDW1980
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door PDW1980 »

Mooie bak hoor. Die kleur had ik eerst ook uitgekozen en toch maar naar wit geswitcht. Maar hij ziet er wel heel chique uit met die Initiale wielen. Een witte vind ik stoerder en deze is echt chique. Heel veel plezier ermee.
Ik verwacht overigens als de Autobrief II beleid wordt dat de Espace beter gaat verkopen in Nederland. Dan is alles vanaf 50 gram/km 22% bijtelling en ik kan momenteel geen alternatief bedenken voor de Espace mbt luxe, opties, prijs, etc. Het is een bak geld helemaal privé maar ik vind het de beste deal voor een zevenzits MPV. Als ze dan ook nog iets meer motoren gaan leveren en wellicht de 1.6 met 150pk in Expression uitvoering dan kan het helemaal een verkooptopper worden. Ben benieuwd nu nog lekker genieten van de aandacht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Prachtige wagen is het toch hee. Maar ingewikkeld met al die mogelijkheden. Zoek me nu rot of je de gps (met de live diensten of met coyotte) een piepje kan laten geven bij naderen van een flitslocatie in plaats van steeds een stem te horen. Iemand die hier raad mee weet?

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ah ja... en moet je Coyote steeds handmatig opstarten bij de apps of kan je dit ook automatisch laten gebeuren telkens je het voertuig start?

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 46
Laatste bezoek: 17 feb 2022 14:25

Bericht door rvdgaag »

Ik weet het antwoord op je vraag helaas niet maar heb wel een vraag aan je, hoe is de Navi ?

In het kadjar forum lees je allemaal drama verhalen over de R-link2, hoe is jouw ervaring ?
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Posts in topic: 25
Laatste bezoek: 11 jan 2020 17:51
Contacteer:

Bericht door Manu »

Top sjiek jong in dat grijs , prachtige auto !!
Eerst nog die Isomo blokjes (polystyreen blokjes voor de Nederlanders) er afhalen en
dan gaan rijden en veel foto's maken voor ons en niet filo worden .

Ook ik heb op die elektronica vragen geen antwoord DHL , kenners genoeg hier trouwens .

Dikke proficiat en veel plezier ervan !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PDW1980
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door PDW1980 »

Tot nu toe niet echt tijd gehad om het instructieboekje door te lezen, iets met kinderen....
Maar ik krijg echt alleen maar positieve reacties op de auto. Iedereen vindt de auto erg mooi en regelmatig krijgen we te horen dat het net een vliegtuig is.
Wel is soms de RLink de weg kwijt en duurt het even voor het systeem opstart. Navigatie is volgens mij weer Tom Tom en bevalt erg goed. Niet helemaal up to date aangezien de versie van maart 2015 is en er een weg niet op staat die ik dagelijks naar mijn werk rij.
Ook hebben we een keer voor het stoplicht gehad dat de motor automatisch afsloeg en vervolgens ging de binnenverlichting aan en wilde de auto niet meer starten of ergens op reageren, vervolgens met de sleutel de auto afgesloten en weer open gedaan en hij werkte weer het is dus wel een echte Renault :lol:.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Heb na beetje puzzelen de antwoorden op mijn vragen gevonden. Beetje ongeduldig geweest, maar na een beetje zoekwerk lukt het wel.
De Rlink start bij mij onmiddellijk op en hij lijkt de weg niet kwijt te geraken. Misschien eens vragen naar een update in de garage PDW? Of eens kijken met de rlink toolbox of er geen update voor jouw systeem is.
Rvd, zoals ik zei, de navigatie werkt tot hiertoe perfect bij me.
En Manu, de blokjes zijn eraf hoor ;) Vervangen door een mooie nummerplaar 1-LRE-***
Makkelijk te onthouden Leuke Renault Espace lol.
Vind het jammer dat ik niets meer hoorde van mijn vorige Espace. Dat waren hele vriendelijke mensen die hem kochten. Zou graag eens geweten hebben hoe die hun bevalt. Dat was ook een goeie wagen zulle. Groot verschil tov de huidige is het overzicht van de wagen. Op dat gebied was de vorige wel vele beter. ZIjn twee totaal verschillende wagens geworden.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 23
Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33

Bericht door GTMart »

Veel plezier er mee DHL, zal het kenteken in gedachte houden voor als ik in België onderweg ben :D
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

42 Filmpjes bekeken over rlink2 op youtube. Veel bijgeleerd en begin nu het menu en de werking beter te begrijpen. Is in feite minder moeilijk dan het lijkt, alhoewel de opbouw van de menu's simpeler kon (a la Apple bvb).
Voor de rest geeft de wagen een veilig gevoel. Veel veiliger dan de vorige lijkt het wel. Vooral de wegligging is een enorme vooruitgang. Daar waar de vorige soms vervaarlijk overhelde, ga je nu met snelheden door de bocht waarmee je in de vorige schrik zou gehad hebben. Niet dat ik zo'n coureur ben, maar met het natte weer geeft dit veel vertrouwen. Ook de remmen zijn nog krachtiger. Grootste minpuntje is het overzicht in de wagen. Je wordt geholpen door rondom sensoren, maar op dit gebied was Espace 4 toch wel een hele makkelijk bestuurbare wagen. Die kon je ondanks z'n grootte tot op de cm besturen.
Nog een klein minpuntje is het feit dat de plastics zeer krasgevoelig zijn. Je moet echt opletten met je vingernagels of je maakt krassen op bvb de deurhandgrepen binnenin. Da's een beetje jammer... Maar voor de rest is het echt wel luxe. Alleen het geluid van de dichtslaande deuren al. Voorts is het zeer stil, ook op hoge snelheid. Je merkt gewoon dat er 12 jaar tussen de 4 en de 5 tussen zitten.
Maar met de welke ik nu het liefste reed....? De nieuwe natuurlijk momenteel, omdat ie nieuw is. Maar als je de 4 terug plaatst naar zijn periode, was de 4 toch specialer. De nieuwe moet het hebben van z'n snufjes, wegligging, geluid,... de vorige had gewoon veel meer een ziel. Jammer dat ze dit niet combineerden.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Manu »

Is that you Thor ?

Als ik het wat begrijp voelt die nieuwe Espace heel wat stijver en vooral stugger aan dan de vorige .
Niets mis met dat gevoel van meer veiligheid en betere wegligging maar natuurwetten zijn nu eenmaal wetten en dat gevoel zou wel eens heel fake kunnen zijn .
Ik heb dat gevoel steeds in nieuwe en strakke auto's ; bij nat weer lijkt het helemaal niet glad , slechte wegen
lijken helemaal niet zo hobbelig maar eigenlijk is dat enkel een gevoel , niet ?
Nu ook niet dat ik zo'n coureur ben maar het stelt me gerust dat iemand met zo'n nieuwe Espace met een 1600 cc.
motor toch geen wereldrecord bochten nemen gaat verbeteren .
(Lijkt wel heel negatief maar dat is niet zo hoor , gewoon kritisch ;-) )

Om de plastics te beschermen is er imo een oplossing . Een laagje vooraf gekookte lijnolie die je dan met een
droog , niet pluizend , doekje droogwrijft .
(Dat koken doe je best buitenshuis , het laat een chemisch geurtje achter waarna je , als je het binnen doet , misschien zelf buitenshuis moet blijven).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Nee hoor Manu, die houdt echt wel beter de baan. Zoals je zegt, natuurwetten... Hij is lager, heeft geen heel zwaar open dak (wat echt veel deed qua wegligging, heb er ene gehad met en ene zonder), 4 wielsturing,... Dit zonder afbreuk te doen aan de Espace 4 hee. Die deed het ook heel goed.
Die 1600 cc benzine, die gaat wel hard hoor. Heb die bij de proefrit enkele keren de sporen gegeven (en eens opgetrokken tegen een Mercedes die nadien naast mij kwam rijden met z'n duim omhoog). Maar ja, 1600cc, ik dacht ook dat het niet vooruit zou gaan. Vandaar dat ik dit keer de benzineversie nam die toch 200 pk heeft. De dieselversie is ook sneller dan mijn toenmalige 175 pk, maar mist punch in de hoge toeren. De 175 pk bleef mooi doortrekken, dat doet de nieuwe diesel niet. Eens 3500 toeren ben je beter dat je schakelt want de fut is weg. Heeft wel erg veel koppel in de lage toeren. Ideaal voor de minder sportieve, op comfort gerichte rijder.
Jammer dat ze er geen nieuwe versie van die 2.0 dci in leggen. Tegenwoordig halen ze makkelijk 220 pk uit een 2.0 diesel en een goede 400 nm koppel. Ma ja, volgens Renault is de markt voor krachtigere versies te klein. Het enige dat misschien komt zijn hybride versies. Maar dat zal denk ik niet voor direct zijn.
Mijn droom was eigenlijk de 3.0 dci van de Latitude erin. Dat zou een beest van een wagen geworden zijn. Onbegrijpelijk, da's een jonge motor die ze wellicht nog kunnen aanpassen aan de normen en ze hebben hem toch. Downsizing, we zullen er moeten leren mee leven.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Manu »

Er is wat mij betreft helemaal niets mis met al die nieuwe technieken hoor maar op één of andere manier
hebben die vooral te maken met imago en marketing . Om die nieuwe technieken te verantwoorden
wordt er ook steevast beroep gedaan op 'Het milieu' op een manier waarvan ik het koud in m'n rug krijg .
(Maar dat wisten jullie al :D )

Renault mikt met de nieuwe Espace duidelijk op een "het betere" cliënteel dat nu bij de
Duitse concurrentie blijft rondhangen .
Maar slaat Renault de bal nu niet helemaal mis door z'n hoofd te stoten aan steeds maar meer elektronica ?
Op elektronica gebied hebben ze toch al een dubieuze reputatie die ze hiermee nog meer dreigen
in de verf te zetten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ik weet het niet, hout vasthouden hee. Sinds onze vriend Carlos erbij kwam heeft Renault toch veel ingezet op betrouwbaarheid en kwaliteit. Laguna 3 is er een mooi voorbeeld van. Ik denk nu wel dat Renault absoluut dezelfde miserie wil vermijden zoals ze hadden met de eerste generatie Laguna 2 en Espace 4. Toen zaten ze in een diep dal. Heb de indruk dat het tegenwoordig toch een stuk beter gaat.
Afwachten hee :) Ik hoop iig niet teveel in de garage te staan. In Belgie geven ze 4 jaar garantie op Espace. Denk dat ze hiermee een signaal willen geven dat hun produkt toch goed is? Ik hou jullie iig op de hoogte lol.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

Nu het is nu definitief, 6 januari kan ik de auto ophalen. Kijk er wel naar uit, nu geniet ik nog even een maandje van de Volvo V70 die ik tijdelijk heb, zal de standkachel wel gaan missen ben ik bang met de Espace ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Toevallig iemand die weet of het luchtfilter van de Clio Sport 200 EDC dezelfde is als die van de Espace 200 TCE?

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Bericht door Harm »

Oud en nieuw samen... Zoek de verschillen :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 24
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46

Bericht door Pleiades »

We hebben hier ook een offerte liggen voor een TCe200 Initiale... Maar ik denk dat het toch iets met meer cilinders wordt. :o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 01 mei 2025 12:14

Bericht door larsdijkstra 16v »

heb nu al een paar keer hier op de zaak in de Espace gereden. Ik vind het echt geweldig. Zou eigenlijk niet weten wat je nog meer zou wensen: ruimte zat, super comfort, zeer mooi afgewerkt, snel zat
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 24
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46

Bericht door Pleiades »

Meer vermogen en koppel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

Neem dan de diesel en laat hem chippen, 420 nm met 183 pk. Lijkt me wel lekker rijden. De mijne komt in begin januari en die chiptuning laat ik vrijwel zeker doen na de inrij periode.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ja, ik snap dat wel... ik nam de benzine maar vond het vermogen ook op 't randje. Een drieliter en ik was meteen verkocht. Je kan die benzine ook laten chippen, maar je hebt dan nog steeds niet het plezier van een zes cylinder. Ik had me voorgenomen een 6 cyl te kopen, maar ben toch overtuigd geraakt door de wagen zelf en de goede band die ik heb met mijn garage.

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

Vandaag mijn Espace opgehaald en lekker gespeeld met alle instellingen en functies, eerste indruk waaauuwwwwww....

Zal binnenkort wat plaatjes posten en zo nu en dan een update van mijn bevindingen posten, met 60K km per jaar ervaar je snel alles :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Manu »

Veel plezier met je nieuwe aanwinst !
Ik kijk alvast uit naar foto's en wij :) blijven toch benieuwd .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

Ik heb hem, zie mijn review hier op het forum, betere foto's komen nog :-)

Me so happy

nieuwe-espace-v-rijder-t21994.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

Helaas zijn er nog niet zoveel Espace rijders op dit forum, en zijn er krap 250 verkocht in 2015 in NL.

Bij onze oosterburen zijn er wat meer en is veel kennis en ervaring inmiddels met een leuk forum als je Duits beheerst:

http://www.espace-freunde.net/forum/index.php/f/45/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Met automaat zou je koppel genoeg moeten hebben, toch?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

@WillemS ?? Vanwaar jouw vraag ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Manu »

Ik begrijp die vraag ook niet goed ...
Bovendien gaat een automaat toch geen invloed hebben op het koppel dat een motor levert ?
Op het gevoel ervan misschien wel .
(Ik vrees nu al dat WillemS een antwoord zal geven dat ons technisch zal overdonderen :? )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Wellicht omdat de automaat het lagere koppel tov een diesel opvangt. Wat wel waar is natuurlijk..

BMW 730 D 258 pk 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Manu »

Maar dat gaat over het gevoel ervan , niet ?
Een automatische of manuele versnellingsbak of enig ander aanhangsel of hulpmiddel heeft toch wel geen invloed op het door de motor geleverde koppel ?
Je kan toch niet het aantal Nm. koppel dat door een motor geleverd wordt veranderen door er een andere versnellingsbak
achter te monteren , het gevoel dat dat veranderd krijg je wel met bijvoorbeeld een zes- of zeven versnellingen bak maar
... dat blijft een gevoel en niets meer :snooty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rvdgaag
lid
lid

Bericht door rvdgaag »

Nee dat klopt niet, bij de benzine motor heeft renault een 7 speed bak gemonteerd zodat de auto meer in het optimale koppelgebied kan rijden, bij de diesel is het een 6 bak, die heeft veel meer koppel en heeft dus die extra versnelling niet nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Manu
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Manu »

Nee dat klopt niet, bij de benzine motor heeft renault een 7 speed bak gemonteerd zodat de auto meer in het optimale koppelgebied kan rijden, bij de diesel is het een 6 bak, die heeft veel meer koppel en heeft dus die extra versnelling niet nodig.

Owkee , ondertussen was ik mijn antwoord aan het bijwerken geweest ; Met meer versnellingen laat je een motor uiteraard
meer draaien in het optimale koppelgebied maar je veranderd niets aan het aantal Nm. koppel dat de motor levert .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut