Heeft iemand advies voor het volgende. Ik heb een nieuwe kaart van Europa gekocht via de website van de rlinkstore. (Versie 1055.10431). Die update staat ook klaar in mijn r-linksstore, maar als ik op "Update aanvragen" klik om de update binnen te halen, krijg ik telkens de melding: "Kan de aanvraag tot bijwerking niet uitvoeren". Een andere update zoals het weerbericht werkt wel.
Ik heb de laatste r-link en ook de laatste versie van de RLinkToolBox.
Het lijkt alsof ik 70 euro's voor niks heb uitgegeven? Dat kan natuurlijk niet zo maar. Wie heeft advies?
Nieuwe kaart gekocht maar download werkt niet
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19 jul 2022
- Laatste bezoek: 09 mar 2023 15:21
- Actief als: particulier
Re: Nieuwe kaart gekocht maar download werkt niet
Ik ben nog maar pas actief op dit forum en ik weet niet of mijn rijkelijk late reactie nog kan bijdragen aan de oplossing.
Ik kocht recent een Renault Captur van 2017 en had een vergelijkbaar probleem.
De oplossing die ik eraan gegeven heb (na heel wat zoekwerk)
- Nieuwe sd-kaart
- Update van de tom tom sw
In de gekocht wagen zat nog de oorspronkelijke sd-kaart.
Om de nieuwe te kunnen gebruiken was een update van het systeem nodig.
Met wat? Zoekwerk heb ik een recentere versie gevonden
Zie:
https://renault-connect.renault.co.uk/s ... R652838742
manier waarop je dat moet installeren: zie:
Microsoft Word - RLINK1-software-upgrade-UK-26042019.docx (renault.co.uk)
Voor de stappen exact uit zoals beschreven (zoals bv. Het usb-formaat)
De update in de wagen neemt zijn tijd.
Nadien duurde het ook nog een tijdje voordat het systeem de nieuwe sd-kaart ‘gevonden’ had.
Eerst de boodschap: geen kaarten gevonden..
Maar de aanhouder wint …
Na een ‘poosje’ werkte alles terug zoals het moet.
Zelfde verhaal als je de SD-kaart nadien een update geeft met een aangepaste kaart…
M.i. kon dit beter: maar als dit de methode is, dan is het wat het is.
Hopelijk kan u hiermee verder.
Ik kocht recent een Renault Captur van 2017 en had een vergelijkbaar probleem.
De oplossing die ik eraan gegeven heb (na heel wat zoekwerk)
- Nieuwe sd-kaart
- Update van de tom tom sw
In de gekocht wagen zat nog de oorspronkelijke sd-kaart.
Om de nieuwe te kunnen gebruiken was een update van het systeem nodig.
Met wat? Zoekwerk heb ik een recentere versie gevonden
Zie:
https://renault-connect.renault.co.uk/s ... R652838742
manier waarop je dat moet installeren: zie:
Microsoft Word - RLINK1-software-upgrade-UK-26042019.docx (renault.co.uk)
Voor de stappen exact uit zoals beschreven (zoals bv. Het usb-formaat)
De update in de wagen neemt zijn tijd.
Nadien duurde het ook nog een tijdje voordat het systeem de nieuwe sd-kaart ‘gevonden’ had.
Eerst de boodschap: geen kaarten gevonden..
Maar de aanhouder wint …
Na een ‘poosje’ werkte alles terug zoals het moet.
Zelfde verhaal als je de SD-kaart nadien een update geeft met een aangepaste kaart…
M.i. kon dit beter: maar als dit de methode is, dan is het wat het is.
Hopelijk kan u hiermee verder.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1380 Weergaves
-
Laatste bericht door AVaMpIrE
-
- 15 Reacties
- 2900 Weergaves
-
Laatste bericht door groen_duiven
-
- 1 Reacties
- 696 Weergaves
-
Laatste bericht door jiepie
-
- 3 Reacties
- 863 Weergaves
-
Laatste bericht door exroosje
-
- 2 Reacties
- 483 Weergaves
-
Laatste bericht door Liuwinne
-
- 1 Reacties
- 429 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone