Nieuwe radio + gps

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
xeno
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2008 20:31

Nieuwe radio + gps

Bericht door xeno »

Hoi aan allen.

Ik ben in het bezit van een Renault Traffic (2004) met een ingebouwd systeem van Carminat. Het betreft hier een radio-cd en een gps met lcd-scherm. Nu zou ik graag mijn radio willen vervangen door een Sony MEX-BT3600U (http://www.sony.be/lang/nl/product/ica- ... ex-bt3600u).
Ik weet ondertussen dat Sony en Renault redelijk goed samengaat en dat ik met een verloopstekker mijn stuurbediening nog kan laten werken.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe zit het met mijn gps? Gaat mijn gps nog werken als ik een nieuwe radio plaats? Momenteel komt alles wat ik doe met de radio op het lcd-scherm en start de gps op als ik de radio aanzet.

Ik heb reeds contact gehad met Renault België maar hier kon men mij niet helpen.
Ook al contact gehad met verschillende dealers maar zij weten het ook niet. Ze hebben blijkbaar nog nooit zo'n situatie gehad :cry:

Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven?
Weet ook iemand waar ik in het allerslechtse geval de antenne van mijn losse gps moet plaatsen op de voorruit daar ik een warmtewerende voorruit heb en ik ergens iets gelezen heb van een tolgat in het raam.

Groeten,
Xeno

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Er zit een zogenaamd tolgat bij de binnenspiegel. Hier kan je evt een externe GPS ontvanger plaatsen.

Afbeelding
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
xeno
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2008 20:31

Bericht door xeno »

Het zal wel aan mij liggen :oops: maar ik kan je foto niet goed situeren in de auto/bus. Zit jij met je ontvanger net achter de buitenspiegel? en is dat zwart geribbeld dat gedeelte achter de spiegel op het glas?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

M'n GPS antenne (TomTom in mijn geval) en GSM antenne zitten beiden in het tolgat dat rechts van de binnenspiegel (achteruitkijkspiegel) zit. Je ziet nog net een deel van de spiegel in de linker hoek vd foto (wit opgelicht door de flitser). Er zit echter ook links zo'n tolgat.

De antennes zitten dus aan de binnenkant van de voorruit.
Belangrijk is daarbij bij de TT antenne in ieder geval dat deze met de goede kant boven tegen het glas aanzit, anders is de ontvangst echt stukken minder door het magneetvoetje in de antenne aan de onderkant.

Je ziet op de foto dat de warmtewerende folie daar is onderbroken door een rechthoekig afgerond stuk. Die honingraat structuur heeft daar verder niets mee te maken, dat is volgens mij alleen voor de wering van de zon in je ogen. Het GPS siggnaal gaat er in ieder geval prima doorheen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht