Mijn Megane Scenic uit 2004 heeft steeds meer last van een ratel bij koude start. Wat mij (als a-technisch persoon) opvalt is dat er ook dagen zijn dat de motor 's ochtends als een zonnetje start. "Warme" start gaat zonder problemen.
Mijn Renault-garage is helaas niet van het oplossen maar alleen van het vervangen - dus de offerte voor de nokkenasversteller + distributieriem ligt al klaar - > €900.
Nu ben ik op zoek naar een garage die dit voor minder kan doen, liefst in de regio Hoorn (NH) maar het mag ook wat verder weg zijn. Heeft het zin om eerst naar de sensor te kijken?
Ik heb eerder al via dit forum een oplossing gevonden voor het dashboard-probleem en een klemmende portiergreep, dus ik hoop dat ik nu ook weer hulp kan vinden. Alvast bedankt!
Nokkenasversteller (denk ik)
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
NCC-1701-Q
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Nokkenasversteller (denk ik)
Mogelijk haal je met een motorflush het probleem weg,maar ik vermoed het niet.
Aan onderdelen ben je al paar 100e kwijt.
-distributieriemset
-waterpomp
-nokkenasversteller
-poly v'riemset
Aan arbeid is 3uur redelijk,dealer betaal je voor meer.
Probeer eens via wat rondbellen een goedkopere offerte te krijgen. Bijvoorbeeld bij een vakgarage.
Aan onderdelen ben je al paar 100e kwijt.
-distributieriemset
-waterpomp
-nokkenasversteller
-poly v'riemset
Aan arbeid is 3uur redelijk,dealer betaal je voor meer.
Probeer eens via wat rondbellen een goedkopere offerte te krijgen. Bijvoorbeeld bij een vakgarage.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
demi
- lid

Re: Nokkenasversteller (denk ik)
Tja een goedkope goede monteur...... wie wil dat nu eigenlijk niet
sociaal media doet het ook goed voor dit soort zaken, kijk eens rond in je eigen…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
sociaal media doet het ook goed voor dit soort zaken, kijk eens rond in je eigen…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in